וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בפלייאוף: הפועל תל אביב עולה לארנה ופרידה מאולם הפחים

24.5.2015 / 16:42

הפועל ירושלים תעלה לחצי הגמר אם תנצח את הפועל תל אביב (19:00, ספורט 5) שתנסה להמנע מסוויפ. בחולון מתכננים טקס מרגש לפני משחק ההשרדות נגד ראשון לציון. אילת תארח את מכבי חיפה

גארד הפועל תל אביב מתן נאור (ימין) פורוורד הפועל ירושלים דונטה סמית' (שמאל). מגד גוזני
נאור מול סמית'. ייגמר בסוויפ?/מגד גוזני

משחקי 3 ברבע גמר הפלייאוף יימשכו מחר (שני) כששתי קבוצות יכולות לתפוס את המקום בחצי הגמר. הפועל ירושלים, אחרי הניצחון הגדול בדרייב אין, תארח בביתה את הפועל תל אביב, כשניצחון של הקבוצה מהבירה יעלה אותה לארבע האחרונות (0:2 לירושלים בסדרה). הפועל חולון תנסה להימנע מהדחה באולמה הביתי כשתארח בפיגור 2:0 את מכבי ראשון לציון, שתקבל בחזרה את אייזיאה סוואן מהשעייה. לפני המשחק ייערך טקס פרידה מאולם הפחים. סדרת רבע הגמר היחידה שתגיע בוודאות למשחק רביעי היא זאת שבין הפועל אילת למכבי חיפה, שכל קבוצה מנצחת את המשחק הביתי שלה.

הפועל ירושלים - הפועל תל אביב (19:00, ספורט 5)

הניצחון הגדול בדרייב אין ביום חמישי קירב את הקבוצה של דני פרנקו מרחק ניצחון אחד בלבד מחצי גמר הפלייאוף. הקבוצה מהבירה הציגה את אחד ממשחקי ההתקפה הטובים ביותר שלה בתקופה האחרונה, כשהמשחק זרם בצורה נהדרת, והגארדים קולעים בצורה נהדרת מחוץ לקשת עם 12 מ-19 נסיונות.

למרות הניצחון הגדול, בירושלים מגיעים למשחק עם חשש מירידת מתח מסוימת לקראת סיום הסדרה, ומנסים לגרום לשחקנים להגיע באותה צורה בה הגיעו למשחק בתל אביב. מי שהיה נראה נהדר במשחק האחרון הוא יותם הלפרין שקלע 22 נקודות ב-30 דקות וכן גם הסנטר דיון תומפסון שהוכיח דומיננטיות עם 23 נקודות ו-7 ריבאונדים. בירושלים מעריכים כי מעל 8,000 צופים יגיעו למשחק.

הצד השני של הדרבי האדום נמצא במצב רוח שונה לגמרי. בהפועל תל אביב יודעים שהעונה שלהם עומדת על סף סיום מוקדם ומאכזב מהצפוי. הקבוצה של עודד קטש, שסבלה מיכולת הגנתית לא יציבה לאורך כל העונה, נראתה לא טוב נגד ירושלים ביום חמישי ואפשרה ליריבה להגיע להרבה זריקות פנויות.

עם זאת, מאז המשחק אמרו בהפועל יותר מפעם אחת כי מבחינתם הסדרה לא גמורה, והם מסוגלים לנצח בירושלים, כפי שהיו קרובים לכך בשני המפגשים בין הקבוצות העונה. כדי לעשות זאת רוצים האדומים להוריד את אחוזי הקליעה של ירושלים, ולשלוט בקצב המשחק. כמו כן יקוו לקבל תפוקה אמיתית מהספסל שתורם רק 8.5 נקודות בממוצע במהלך הסדרה הזאת. קרטיס קלי מחוץ לסגל, דיז'ון תומפסון חוזר להתלבש.

הפועל חולון - מכבי ראשון לציון (19:45, פריצות בספורט 5)

פחות מ-2 דקות לסיום המשחק השני בסדרה הוליכה הפועל חולון בנקודה על מכבי ראשון לציון והייתה קרובה להחזיר אליה את יתרון הביתיות, אלא שהסגולים נכשלו בנסיון לסגור את המשחק ומוצאים את עצמם מרחק הפסד מסיום העונה. בקבוצה של אלעד חסין הסכימו כי אחת הבעיות המרכזיות שעומדות מולם במאצ'אפ עם ראשון לציון הוא האלמנט הפסיכולוגי, כשהם הפסידו עד כה את כל חמשת המפגשים בין הקבוצות.

בחולון יודעים שכדי להאריך את הסדרה לפחות בעוד משחק אחד עליהם לקבל הרבה יותר מג'ורדן טיילור ואייזיק רוזפלט שקולעים 8 ו-6 נקודות בהתאמה עד כה בסדרה. שלומי הרוש עשוי לחזור לשחק לאחר שהפציעה בכף היד השביתה אותו מהמשחק השני. לפני ההתמודדות ייערך טקס פרידה מאולם הפחים ששימש כבית של חולון ב-62 השנים האחרונות בהשתתפות שחקני, מאמני ומנהלי עבר. בקבוצה מבקשים מהקהל להגיע לאולם כחצי שעה לפני פתיחת המשחק. כמו כן, הערב החל מהשעה 19:00 תיפתח הקופה באולם הפחים למכירה מוקדמת של כרטיסים.

הניצחון הביתי הדחוק במשחק השני בסדרה מקרב את מכבי ראשון לציון לחצי גמר הפלייאוף, מקום אליו לא חלמו הכתומים להגיע בתחילת העונה. בקבוצה מרוצים מאוד מהאופי שהפגינו השחקנים במשחק השני בסדרה, במיוחד ללא אייזיאה סוואן שישוב מהשעייה לקראת המשחק השלישי. בעיר היין ביקשו מהשחקנים לעשות מאמץ גדול על מנת לנסות ולגמור את הסדרה כבר בחולון ולא לתת לסגולים לפתח מומנטום שיקשה עליהם להבטיח מקום בחצי הגמר.

שון דאוסן נמצא בכושר יוצא מן הכלל בסדרה עם 28 נקודות ו-12.5 ריבאונדים בממוצע. "שמח שידענו לקחת את המשחקים בדקות המכריעות, אבל עדין אנחנו צריכים לעשות תיקונים ויש פרמטרים שעלינו לשפר ולשמור על הכוח שלנו בהגנה", אמר ג'רמיס סמית' לקראת המשחק, "מאמין שיהיה משחק חזק, אגרסיבי ומותח כמו כל הסדרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
גארד הפועל חולון שלומי הרוש. נמרוד סונדרס
פרידה יפה מהאולם? שלומי הרוש, במשחק הקודם בפחים/נמרוד סונדרס

הפועל אילת - מכבי חיפה (21:00, ספורט 5)

ההפסד בחיפה ביום רביעי השאיר את הסדרה בין הפועל אילת למכבי חיפה כיחידה שתגיע בוודאות למשחק רביעי. בקבוצה הדרומית היו לא מרוצים מהיכולת של רוב השחקנים שלמרות שביצעו קאמבק מרשים אחרי פתיחה רעה ואף הובילו 5 דקות לסיום, סיימו את המשחק רע מאוד עם 5 נקודות ב-5 הדקות האחרונות והפסידו את ההתמודדות.

באילת מאמינים שבעזרת הדחיפה של הקהל הביתי, שאמור למלא את היכל בגין, הם ימצאו את עצמם קרוב יותר לחצי גמר הפלייאוף לאחר המשחק. שני שחקנים שלא שמרו על יציבות בשני המשחקים הראשונים הם בריאן אוסברי וקווין פאלמר. הראשון קלע במשחק הראשון 14 נקודות ובשני 6 בלבד, ואילו הגארד-פורוורד ששב מפציעה קלע 6 נקודות במשחק הביתי ו-13 בגומלין.

מעודדת מהניצחון באולמה הביתי תנסה מכבי חיפה לגנוב את הביתיות באילת ולעשות צעד משמעותי לקראת חצי גמר שלישי ברציפות. הקבוצה של רמי הדר נראתה מבחינה הגנתית טוב בהרבה ממה שנראתה במשחק הראשון של הסדרה, ויודעת שזה המפתח כדי להצליח להפתיע את אילת בחוץ.

בחיפה מגיעים למשחק בסגל חסר לאחר שוויל גרייבס, ששיחק רק 3 דקות במשחק השני לפני שחש בכאבים בברך, ייעדר מההתמודדות בשל מתיחה ברצועות הברך, והוא בספק לקראת המשחק הרביעי ביום רביעי ברוממה. את מקומו של גרייבס ברוטציה ינסו לתפוס חנן קולמן וטמיר אריאלי שיקבלו יותר דקות.

שחקן מכבי חיפה אייק אופייבו מול שחקן הפועל אילת אלישי כדיר. אדריאן הרבשטיין
הסדרה היחידה שתגיע בוודאות למשחק רביעי. כדיר ואופייביו ברוממה/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully