וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיב קר: "אני לא חושב שאי פעם ראינו מישהו זורק כמו קרי"

מאמן גולדן סטייט בעננים לאחר עוד תצוגה של הכוכב שלו, ששבר את שיא השלשות בפלייאוף. ה-MVP: "אנחנו מבינים שזה רגע מיוחד". הארדן המאוכזב: "הגענו רחוק מדי כדי לתת לזה להסתיים כך"

סטף קרי שחקן גולדן סטייט נגד יוסטון במשחק גמר המערב. AP
סטיב קר: "סטף היה סטף". קרי/AP

116 פעמים נפלו קבוצות לפיגור 3:0 בסדרת פלייאוף של הטוב מ-7 משחקים ב-NBA. 116 פעמים הן הודחו בסופו של דבר, ואלא אם יוסטון תמצא דרך להרעיל את סטף קרי, היא תהיה הקבוצה ה-117, עם סיכוי טוב ליפול קורבן לסוויפ בארבעה משחקים ה-70 בתולדות הליגה.

גולדן סטייט דרסה הלילה את הרוקטס 80:115, עם 40 נקודות של קרי, ה-MVP המכהן, ששבר את שיא השלשות בפלייאוף, שהיה שייך לרג'י מילר מאז שנת 2000. אחרי שני משחקים צמודים באוקלנד, הווריורס התפוצצו בחוץ, כשג'יימס הארדן נעלם. כעת יש למדורגת ראשונה במערב הזדמנות פז לחזור לגמר הליגה לראשונה מאז 1975, אז היא גם זכתה באליפות השלישית והאחרונה שלה עד כה. המשחק הבא ייערך ביוסטון בלילה שבין שני לשלישי.

מספרי המשחק

*זה היה נצחון הפלייאוף הגדול ביותר של הווריורס מאז 1964, אז הביסו את סנט לואיס 85:120. מנגד, זה היה הפסד הפלייאוף הגדול בתולדות הרוקטס.

*קרי קלע מחוץ לקשת שבע פעמים, ושבר את שיא השלשות השנתי בפלייאוף, עם 64 בסך הכל – תוך 13 משחקים בלבד, עם חמישה משחקים לפחות עד סיום העונה. השיא הקודם היה שייך לרג'י מילר, 58, בעונת 1999/2000, ב-22 משחקים.

*סטף שיפר את השיא של עצמו, וכעת הוא היחיד שקלע לפחות חמש שלשות בחמישה משחקי פלייאוף רצופים.

*רק קרי ומייקל ג'ורדן הצליחו לקלוע חמש שלשות ו-40 נקודות ב-55 אחוזים לפחות מהשדה בגמר אזורי. ג'ורדן עשה את זה במשחק 4 מול הניקס ב-1993, אבל סיים את המשחק ההוא עם 54 נקודות.

*קרי הוא הרביעי בתולדות הליגה שקולע 30 נקודות לפחות ומוסר חמישה אסיסטים בכל אחד משלושת המשחקים הראשונים בגמר אזורי. הקודמים: לברון (2009), דאנקן (2003) וקארים עבדול ג'באר (1970).

לקרי יש 107 נקודות בסדרה – המאזן השלישי בטיבו בשלושת המשחקים הראשונים בגמר האזורי, אחרי ריק בארי (116) ואמארה סטודמאייר (112). לפני קארים (106) וג'ורדן (105).

שחקני ספסל גולדן סטייט נגד יוסטון במשחק גמר המערב. AP
כל אחד והשלוש שלו. הספסל של גולדן סטייט חוגג עוד שיא של קרי/AP

תגובות

מאמן גולדן סטייט, סטיב קר, התמוגג בסיום מה-MVP שלו, ואמר: "סטף היה סטף, העונה שלו פשוט מבריקה. קשה לתאר את הקליעה שלו, כי אני לא חושב שאי פעם ראינו מישהו זורק כמוהו. מעולם לא ראינו מישהו זריז כל כך, עם היכולת לרווח ואז לזרוק ממרחק כזה, עם ביטחון כזה. הוא משהו מיוחד".

קרי עצמו היה מודע לגודל המעמד, אבל ניסה להישאר בפרופורציות: "אנחנו מבינים שזה רגע מיוחד. אנחנו מרוכזים בעבודה היום-יומית הקשה שלנו. אנחנו מתכוננים למשחקים, ואז יוצאים ומיישמים את כל המאמץ שאנחנו צריכים כדי שזה יקרה. קשה להתנתק מהרגשות האלה".

קרי החליף עקיצות במהלך המשחק עם אוהדי יוסטון שישבו על הפרקט. אחד מהם קילל אותו ("אני לא זוכר מה הוא אמר, זו מילה בארבע אותיות שאני לא יכול לחזור עליה"), ולאחר אחת השלשות הסתובב הכוכב והשתיק אותו בנימוס. "זה הכיף במשחקי חוץ בפלייאוף. יש אוהדים שמציקים לך, אנשים ששילמו הרבה בשביל המושבים האלה ורוצים לקבל תמורה לכסף שלהם. אם הם רוצים לדבר, אני מקווה שהם מסוגלים לספוג קצת בחזרה".

אנדרה איגודאלה, ששיתק את ג'יימס הארדן: "אם נגן כמו משוגעים וניקח את הכדור, נהיה במצב טוב. שיחקתי עם הרבה חברים לקבוצה שאהבו לשחק במגרשי חוץ. אני בליגה כבר 11 שנה, ראיתי שחקנים נהדרים – אלן אייברסון, וינס קרטר, לברון, שאק, קובי. הוא ברמה שלהם".

מהצד של יוסטון, אמר קווין מקהייל המאוכזב: "הופתעתי שלא הגענו למשחק הזה עם יותר... חשבתי שנגיע עם קצת יותר עוקץ".

ג'יימס הארדן, שירד מ-20 נקודות לראשונה בפלייאוף והסתפק ב-17 (3 מ-16 מהשדה): "אסור לנו לוותר זה לזה, הגענו רחוק מדי, עברנו יותר מדי קרבות כדי לתת לזה להסתיים כמו הערב. אנחנו צריכים לקום כמו גברים".

קווין מקהייל מאמן יוסטון נגד גולדן סטייט במשחק גמר המערב. AP
יקווה לא לסיים את העונה בבית. מקהייל המאוכזב/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully