וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפרידה של צ'אבי עשויה להיות סיפור מהאגדות"

בברצלונה נערכים למשחק הליגה האחרון של הקפטן (19:30, ספורט5) ומקווים שאחרי הנפת תואר האליפות יוסיף גם את הגביע ואת ליגת האלופות. גווארדיולה מהלל, מוריניו עוקץ והפרשנים מתפייטים

שחקן ברצלונה צ'אבי. רויטרס
פעם אחרונה בליגה. צ'אבי/רויטרס

אחרי 17 עונות אדירות ועמוסות תארים, צ'אבי הרננדס יערוך הערב (שבת) את הופעת הפרידה שלו בלה ליגה במדי ברצלונה, במחזור הסיום בקאמפ נואו מול דפורטיבו לה קורוניה. כזכור, הקפטן הודיע ביום חמישי על מעבר לקבוצת אל סעד מקטאר ויעזוב את ברצלונה כשיאן ההופעות של המועדון (יקיים את משחקו ה-765 הערב) ושיאן ההופעות המשותף בליגת האלופות (150 - כמו איקר קסיאס, אבל עם אפשרות לחלוף על פניו בגמר).

המספרים של צ'אבי:

במדי ברצלונה: 765 משחקים, 85 שערים, 58,716 דקות, 23 תארים (אפשרות ל-25, אם הקבוצה תזכה בליגת האלופות ובגביע המלך).

23 התארים עד כה: 8 אליפויות, 3 זכיות בליגת האלופות, 2 זכיות בגביע המלך, 2 זכיות בסופרקאפ האירופי, 6 זכיות בסופרקופה הספרדי, 2 זכיות באליפות העולם לקבוצות.

במדי נבחרת ספרד: 133 משחקים, 12 שערים, 3 תארים (מונדיאל, שתי אליפויות אירופה).

שחקן ברצלונה, צ'אבי. AP
שיאן ההופעות של ברצלונה. צ'אבי/AP

פפ גווארדיולה, מאמנו לשעבר של צ'אבי בברצלונה והאיש שלמעשה פינה את המקום כדי שהקשר מטראסה יקבל הזדמנות בהרכב, נפרד: "הוא אחד הגדולים. הלוואי ששחקני הדור הבא ילמדו ממנו, כמו שאני למדתי ממנו כל כך הרבה על אהבת הכדורגל. לא היה יום שלא ראיתי אותו נהנה. הוא שיחק במשחקי ידידות. כשהיה פצוע, ניסה לשחק ועשה הכול כדי להיות כשיר. כמו חובבן, אבל בדרך הכי מקצוענית שאני מכיר. האיש הזה הוא כל כולו אהבה לכדורגל. הוא השחקן הקטלאני הגדול בכל הזמנים. לא רק בגלל התארים, אלא בגלל התשוקה למשחק,.

גם ז'וזה מוריניו, מאמן צ'לסי כיום ויריב גדול של ברצלונה בימיו בריאל מדריד, אבל מי שעבד בברצלונה כמתורגמן של בובי רובסון וכעוזר של לואי ואן חאל, התייחס לנושא: "אני זוכר אותו כשהיה בן 16 או 17 והגיע לקבוצה הראשונה, אבל קשה לי לדבר עליו. אני לא יודע מה קרה, אבל בכל פעם ששואלים אותו עליי, הוא מתנהג כאילו הוא לא מכיר אותי. אני יכול להגיד שהוא שחקן גדול, אחד הטובים בעשור האחרון ומי שהיה ראוי לזכות בכדור הזהב".

ז'וספ מריה קסנובאס כתב בטורו ב"ספורט": "זהו יום גדול ומיוחד עבור המועדון. הערב נוקיר את צ'אבי, וקאמפ נואו יהיה מלו בתשוקה והתרגשות. צ'אבי היום הוא האדם השמח ביותר בברצלונה. הפרידה שלו עשויה להסתיים כסיפור מהאגדות. היום הוא יניף את תואר האליפות במשחקו האחרון כקפטן בקאמפ נואו, בשבת עשוי להניף גם גביע ובעוד שבועיים גם את התואר האירופי. גם בחלומות שלו, צ'אבי לא יכול היה לדמיין פינאלה כזה מאושר".

הפרשן אמיליו פרס דה רוסאס כתב": "צ'אבי הולך לקטאר עבורכם, לא עבור עצמו. הוא לא הולך לשם כדי ללמוד, אם כבר כדי ללמד את כולם את מה שהוא יודע. תנו לו ללכת, הוא עוד יחזור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
צ'אבי עם פפ גווארדיולה ב-2011. Alvaro Barrientos, AP
מקווה שהדור הצעיר ילמד ממנו. פפ גווארדיולה עם צ'אבי/AP, Alvaro Barrientos

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully