וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה שאחרי הסערה: עירוני קרית שמונה ביום שאחרי בכר

24.5.2015 / 10:45

פרשת בכר-ברקת-שרצקי גרמה לטלטלה גדולה בקרית שמונה. "תחושה של מכירת חיסול" התחלפה ב"מוטיבציה על גבול השיגעון", כשהבוס רק רוצה להוכיח את צדקת דרכו (ולנצח את באר שבע). מי יעזוב, מהיכן יגיע החיזוק ומה מחכה לחסארמה? הבלוג של שלמה וייס מנתח

one

בווידאו: תקציר המפגש הקודם בין עירוני קרית שמונה להפועל באר שבע (2:2)

באחת הישיבות שקיים איזי שרצקי עם ברק בכר, מאמן הקבוצה עד לפני כשבוע, הבהיר הבוס של עירוני קרית שמונה למאמנו כי בכוונתו לקצץ בתקציב בעונה הבאה והוא אף מעוניין לראות יותר ויותר שחקני נוער מקבלים במה בקבוצה הבוגרת. שרצקי, שערך בעבר שיחה דומה עם רן בן שמעון כשזה עבד אצלו, שמח אמנם על השנים היפות בצמרת, אך באותה נשימה הבהיר למאמן שהדרך שלו - טיפוח שחקנים צעירים ואלמוניים והפיכתם למלפפונים החמים של הליגה - היא זו שתביא את ההישגים גם בעונה הבאה. בכר, לעומת זאת, היה בטוח שהקבוצה זקוקה לחיזוק של שחקן או שניים ברמה גבוהה כדי לעשות את הצעד הנוסף לעבר מאבק אמיתי על אליפות.

הבעלים המשיך באותו קו גם בשיחות עם שיר צדק ושחקנים בכירים אחרים. שרצקי הודיע להם במהלך המגעים הראשוניים לגבי חוזה לעונה הבאה: "אני מתכוון לקצץ את התקציב, ככה שאני לא אשדרג יותר מדי את החוזים הקיימים". במקרה של צדק, הסיטואציה החדשה הביאה להחלטה משותפת שהבלם יעזוב את המועדון בו הוא משמש כקפטן בשנים האחרונות, בעוד ששחקנים כמו עודד אלקיים, אדריאן רוצ'ט ואחרים שלא מחזיקים בחוזה לעונה הבאה יצטרכו להחליט האם הם מעדיפים את החממה של שרצקי, בה רשמו את ההצלחה המקצועית הגדולה שלהם, על פני חוזים גבוהים יותר במקומות אחרים.

בכלל, נראה שקרית שמונה עומדת בפני צומת דרכים, כזה שצפוי להעיד לאן המועדון הזה יילך בשנים הקרובות. האם המועדון מהצפון ישקע בבינוניות ויהווה תחנת ביניים בלבד, או שמא יהפוך מקבוצת צמרת למועדון גדול, אותו מחשיבים שחקנים ומאמנים כיעד אמיתי שמעיד על התקדמות.

עירוני קרית שמונה - הפועל באר שבע: הקרב על המקום השני (20:00, ספ' 1)

איזי שרצקי הבעלים של עירוני קרית שמונה עם ברק בכר המאמן. אדריאן הרבשטיין
הדרך של מי תתגלה כנכונה יותר? איזי שרצקי לצד ברק בכר/אדריאן הרבשטיין

השבוע האחרון היה אולי השבוע הסוער ביותר שזכור בקריה. נכון, בעבר כבר היו חיכוכים עם רן בן שמעון ועוד כמה אירועים שהסעירו את המועדון הקטן שמבסס עצמו בצמרת בשנים האחרונות, אך נראה שאף אחד לא זוכר שבוע כזה. שבוע שיכול היה לרסק את המועדון הצנוע, אך יש כאלה שסבורים שהציל אותו.

"הייתה תחושה שתהיה פה מכירת חיסול", קובע שחקן בקבוצה. "שמענו על אחמד עאבד שיילך, שיר עוזב, רועי קהת כנראה עוזב, שחקנים כמו עודד אלקיים ואדרי (אדריאן רוצ'ט – ש.ו) לא יודעים אם ממשיכים וגם הזרים הבנו שהולכים, אבל נראה שכל מה שעבר בשבוע האחרון רק מדרבן יותר את איזי לעשות פה גם בעונה הבאה קבוצה טובה. פתאום שומעים התבטאויות שלו שחוץ מקהת וצדק אף אחד לא יעזוב, ושחקנים חדשים חותמים כאן. יכול להיות שהעובדה שברק לא יהיה פה רק גורמת לאיזי לרצות להוכיח שבקרית שמונה לכל אחד יש מחליף, ודווקא זה יגרום לו לחזק משמעותית את הקבוצה בעונה הבאה ולשמר את הסגל האיכותי שיש כאן".

ואכן, נראה ששרצקי נכנס לסוג של שיגעון. העובדה שבכר העדיף את הפועל באר שבע על פניו מבלי ליידע אותו, הדיבורים של שחקנים שלו שרוצים להתקדם למקומות אחרים ואפילו רשות השידור שהעדיפה את מכבי תל אביב שכבר זכתה באליפות על פני הקבוצה שלו במאבק הישיר על המקום השני – כל אלה גרמו לשרצקי לצאת בסערה נגד כולם. הסערה הזו, עושה רושם, רק דרבנה אותו להביא למצב בו סלאח חסארמה, המאמן בעונה הבאה, יצליח גם כן ויוכיח לכולם שהדרך של איזי היא הנכונה.

שחקן עירוני קרית שמונה, שיר צדק. אדריאן הרבשטיין
הגיע לסיכום על פרידה. שיר צדק/אדריאן הרבשטיין

שרצקי הבהיר באופן מיידי לנציגים של רוצ'ט ואלקיים שהוא רוצה לדבר איתם שוב, כשהבעלים ינסה להשאיר את השניים במועדון למרות שכבר היו בדרך החוצה. שחקנים דוגמת אור אוסטוינד שהתלבט בין באר שבע לקרית שמונה, קיבלו הצעה מיידית כדי לגרום לכך ששחקנים ששרצקי רוצה יהיו בקרית שמונה, ולא בשום מקום אחר. "אין ספק שהיה סוג של טלטלה ביום-יומיים הראשונים אחרי שהפרשה התפוצצה". מסביר שחקן אחר, "אבל אז איזי הגיע אלינו ביום של המשחק מול מכבי תל אביב, דיבר איתנו וראית עליו שהוא פגוע אמנם, אבל זה רק גורם לו להיות נחוש יותר להצליח. ראיתם איך באר שבע התפרקה ואיך אנחנו עמדנו במשחק מול מכבי תל אביב. יש פה מועדון חזק".

אך לא רק השחקנים חששו מטלטלה משמעותית, אלא גם שרצקי עצמו. עם הפיטורים המיידים של בכר, היו משוכנעים השחקנים וגם אנשי המועדון שחסארמה ייכנס באופן מיידי לתפקיד וייקח את המושכות עד סוף העונה. שרצקי החליט אחרת. חסארמה יישב ביציע עד סוף העונה ובני בן זקן יעביר את האימונים והמשחקים שנותרו. בתחילה נדמה היה שמדובר בהחלטה שמטרתה למנוע פגיעה בקבוצת הנוער, אך בדיקה מהירה גילתה שזו כבר סיימה את פעילותה ולא היה ברור מה גרם לשרצקי לגרום לחסארמה להמתין עד העונה הבאה.

במועדון הסבירו ששרצקי מעוניין שחסארמה יתחיל בדף חלק,.הקרנבל שנוצר סביב הקבוצה הביא את הבעלים להחלטה שעדיף שחסארמה לא ייפגע בשלושת המחזורים שנותרו, אלא יקבל התחלה נקייה בעונה הבאה. "מי שמכיר את סלאח יודע שהוא היה מוכן גם עכשיו לקחת את התפקיד". מסביר שחקן בקבוצה שמכיר היטב את המאמן, "אבל כנראה שהמחשבה הייתה לתת לו להתחיל את העונה הבאה בלי רעשים או הפסד קשה ברזומה בעונה הנוכחית. זו החלטה נכונה. תהיו בטוחים שהוא כבר התחיל לעבוד".

עמנואל אמבולה שחקן הפועל רעננה מול אור אוסטוינד שחקן הפועל חיפה. מגד גוזני
שרצקי ניצח במלחמה עליו. אור אוסטוינד/מגד גוזני

באותם ימים ראשונים עשה רושם ששרצקי יסתער גם על כל מה שנותר, אלא שהעצבים שככו והשפיות הכלכלית בה מאמין הבעלים של קרית שמונה חזרה לתת את הטון. בימים הראשונים אחרי פיטורי בכר הימרו רבים בקריה שאנתוני וואקמה, אותו רוצה כבר תקופה ארוכה גם הפועל באר שבע, יגיע לקרית שמונה בכל מחיר. "יהיה מאבק עכשיו בין באר שבע לבינינו על כל שחקן", אמר אחד מאנשי המועדון. "אם איזי יחליט שהוא צריך לנצח, אז הוא יעשה את זה". אלא שעברו הימים ושרצקי הבהיר בסוף השבוע לנציגיו של וואקמה שבמחירים הנוכחיים אין על מה לדבר. הוא הודיע כי בכוונתו להקפיץ את אוגו אזצ'קו מהנוער ואיתו יביא שחקן זר אחר, או בכלל יממש את האופציה על רוג'רס קולה. שמות נוספים שעלו על הפרק גם ירדו מהר מאוד, כששרצקי מתכוון להמשיך בקו של הצעירים - אלו שהוא מאמין שיהפכו אצלו לכוכבים בדיוק כפי שקרה לרועי קהת, שמעון אבוחצירה, ברק בדש או אלעד גבאי.

ברשימת הרכש של שרצקי אפשר למצוא, מלבד אוסטוינד ולואיס גוטיירס שסיכמו על הצטרפותם, גם את שון גולדברג או שחר הירש הצעירים (אחד מהם צפוי להגיע כחלק מעסקת קהת - תלוי היכן השחקן יחתום), ויאם עמאשה ואפילו פיראס מוגרבי ששמו הוזכר אצל כמה גורמים במועדון, אך לא ברור עדיין מה דעתו של שרצקי בנושא. דבר אחד ברור: חמישה שחקנים לפחות יעזבו ושחקנים חדשים יגיעו במקומם.

ועם כל המחשבות על מיני-מהפכה שצפויה בעונה הבאה, קרית שמונה תופיע הערב (ראשון, 20:00: ספורט1) למשחק מול הפועל באר שבע. מפגש ששרצקי מחשיב כגורלי מאוד. מצד אחד, חשוב לו להדגיש ולהראות גם לבכר ולאלונה ברקת שהקבוצה שלו עדיין מקום טוב יותר, ומהצד האחר להרוויח לעצמו שבועיים נוספים של הכנה עם השגת המקום השני וכתוצאה מכך ויתור על סיבוב אחד במוקדמות הליגה האירופית. הפנטזיה של שרצקי, תהיו בטוחים, היא שחסארמה יתייצב כבר בעונת הבכורה שלו כמאמן על הבמה האירופית המכובדת שמציע שלב הבתים של הליגה האירופית. בדיוק כמו בכר לפניו. הצעד הראשון לשם מתחיל הערב, מול התחנה הבאה של בכר.

שחר הירש שחקן הפועל פתח תקוה. מגד גוזני
ינחת בקרית שמונה כחלק מעסקת קהת? שחר הירש/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully