וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארדן מתעקש: "הייתי עושה אותו דבר גם עשר פעמים רצופות"

כוכב יוסטון לא מתחרט על האיבוד המכריע, טרי מגבה אותו: "בפעם הבאה הוא יקלע". בגולדן סטייט מתמוגגים מהספלאש בראדרס, בוגוט: "בא לי לקנות כרטיס, לקחת בירה ולראות את התופעה הזאת מהיציע"

ג'יימס הארדן, יוסטון רוקטס, עם שחקני גולדן סטייט ווריירס קליי תומפסון, דריימונד גרין. AP
נשבר והתעודד. הארדן אחרי האיבוד/AP

גולדן סטייט עשתה הלילה (בין חמישי לשישי) צעד נוסף לעבר העפלה לגמר ה-NBA, כשגברה 98:99 על יוסטון ועלתה ל-0:2 בסדרת גמר המערב. ג'יימס הארדן רשם משחק נהדר עם 38 נקודות וקיבל הזדמנות פז לנצח את המשחק למרות פיגור קבוע ברבע האחרון, אך איבד את הכדור המכריע שנייה לסיום אחרי דאבל טים יעיל של סטפן קרי וקליי תומפסון. אחרי שני משחקים רצופים במבצר הביתי של הווריירס באוקלנד, תעבור הסדרה לטקסס, והרוקטס, שהיו בסיטואציה דומה גם מול הקליפרסי בסיבוב הקודם, מייחלים לעוד קאמבק מהסרטים כמו אז.

ג'יימס הארדן, יוסטון רוקטס, מול שחקני גולדן סטייט סטפן קרי, קליי תומפסון. GettyImages
מככבים לא רק בהתקפה. קרי ותומפסון במהלך האחרון/GettyImages

מספרי המשחק

* סטף קרי רשם את משחקו השישי בפלייאוף עם לפחות חמש שלשות. זה שיא כל הזמנים לשחקן יחיד בפוסט סיזן.

* בנוסף, קרי הוא היחיד שקלע לפחות חמש שלשות בארבעה משחקי בפלייאוף רצופים.

* קרי רחוק רק שלשה אחת מהשוואת שיא השלשות של רג'י מילר בפלייאוף. כרגע עומד כוכב גולדן סטייט על 57 שלשות ב-12 משחקים. מילר, לשם השוואה, קבע את השיא (58) ב-22 משחקים.

* קרי הוא הראשון מאז לברון ג'יימס ב-2009 שקולע לפחות 30 נקודות ומוסר לפחות 5 אסיסטים בשני משחקים רצופים בגמר אזורי.

* ג'יימס הארדן הצטרף להאקים אולג'וואן האגדי כשחקן היחיד בתולדות הרוקטס שרושם לפחות 35 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים בגמר אזורי.

* הארדן השתווה להאקים דה דרים בקטגוריה נוספת, כשהשווה את שיא המשחקים הרצופים עם לפחות 20 נקודות בפלייאוף בתולדות הרוקטס. כרגע האיש והזקן עומד על 14 משחקים כאלה.

* הווריירס עלו למאזן 0:54 ו-0:7 בפלייאוף במשחקים בהם הובילו בפער של לפחות 15 נקודות בשלב כלשהו במהלך המשחק. לא כדאי לרוקטס לבנות על קאמבקים כמו מול הקליפרס.

* גולדן סטייט עלתה למאזן 3:45 בבית העונה, כולל 1:6 בפלייאוף.

* הרוקטס חזרו פעמיים בהיסטוריה מפיגור 2:0 בסדרת הטוב משבעה משחקים. זה קרה ב-1994 ו-1995, בהן הם גם זכו באליפות בסופו של דבר.

* קבוצות שהובילו 0:2 בסדרת הטוב משבעה ניצחו ב-94% מהמקרים בתולדות הפלייאוף.

עוד באותו נושא

גולדן סטייט ניצחה 98:99 את יוסטון עלתה ל-0:2 בגמר המערב

לכתבה המלאה
דוויט הווארד, לוס אנג'לס קליפרס. AP
תצוגה הירואית שנעלמה מהעין. הווארד/AP

תגובות

סצינת הסיום של המשחק הבהירה כמה גדולה הייתה תחושת ההחמצה של ג'יימס הארדן ויוסטון. הרוקטס ביצעו קאמבק של הרגע האחרון, האריסון בארנס החטיא ריברס ליי אפ קשה והאיש והזקן קיבל הזדמנות להכריע את המשחק, אך מסר, וכשקיבל את הכדור בחזרה שתי שניות לסיום כבר נשמר על ידי הספלאש בראדרס קליי תומפסון וסטף קרי, שגרמו לו לאבד. הארדן נראה שבור בסיום, ונשאר שכוב על הפרקט אחרי שנשמע הבאזר.

"זה כואב מאוד", אמר במסיבת העיתונאים אחרי המשחק, לא לפני שצפה בהילוך החוזר של המהלך האחרון בחדר ההלבשה. "הם בסך הכול עשו מה שהיו צריכים לעשות. הם ניצחו את שני משחקי הבית שלהם. עכשיו לנו יהיו שני משחקי בית. התחושות קשות, מאכזב להפסיד במו ידיך בצורה כזאת, אבל קיבלתי גיבוי מלא מהחברים לקבוצה ומהמאמנים. הייתי עושה את אותו מהלך, לא הייתי משנה אותו. אם הייתי צריך לעשות את המהלך הזה עשר פעמים, הייתי עושה אותו דבר".

הארדן שחזר את המהלך האחרון וסיפר ש"כשקיבלתי את הכדור אחרי הריבאונד שלנו רק חשבתי איך להשיג זריקה קלה ככל האפשר. הם עשו עבודה מצוינת והציבו עליי שני שומרים, כך שלא הייתי יכול לתקוף. כשכבר הצלחתי להסתכל לעבר הסל, ראיתי שחקן במדים אדומים (דוויט הווארד) וניסיתי למסור לו. כשראיתי שנותרו חמש שניות מיד רצתי כדי לקבל את הכדור בחזרה, ועדיין היו עליי שני שומרים. אחרי שהסתכלתי בהילוכים החוזרים אני יכול לומר שזה היה מהלך קשה, קשה מאוד לביצוע".

שחקני יוסטון ניסו לנחם את הארדן בחדר ההלבשה. ג'ייסון טרי אמר ש"ייעצתי לו פשוט לשכוח מזה. בתשע מקרים מתוך עשרה הוא היה מנצח עבורנו את המשחק אם היה מקבל כדור אחרון שמונה שניות לסיום, ככה שהוא צריך רק להיות מוכן להזדמנות נוספת לקלוע סל ניצחון בפעם הבאה. לא אהיה מופתע בכלל אם נגיע לאותה סיטואציה באחד מהמשחקים הבאים".

אגב, עוד לפני המשחק קיבל הארדן זריקת עידוד מהאקים אולג'וואן, שהתייחס להכרזה על חמישיית העונה: "לג'יימס מגיע להיות בחמישייה הזאת, אני שמח מאוד עבורו, אבל למען האמת אני חושב שהוא ראוי ליותר מזה. כולם יודעים שהוא ה-MVP האמיתי של הליגה. זה קצת מזיכר לי את הפעם ההיא ב-1995 שנתנו את ה-MVP לדייויד רובינסון במקום לתת לי".

ההפסד והמהלך האחרון של הארדן גנבו מהפוקוס של דוויט הווארד, שעלה לשחק למרות פציעה בברך שמאל וסיים עם 19 נקודות ו-17 ריבאונדים. "ניסיתי לשחק כמה שיותר חזק, לא חשבתי על הפציעה. נראה איך ארגיש מחר, אבל אני שמח שנתתי את כולי למען חבריי לקבוצה", אמר הסנטר בסיום.

"אין הרבה מה לומר, הוא נתן את התחת. הוא שיחק ממש טוב", החמיא בלקוניות קווין מקהייל. טרבור אריזה הוסיף ש"הוא היה פשוט אדיר. לא ציפינו לזה. עכשיו אנחנו מקווים שהוא ייתן לנו את אותה תפוקה גם במשחק השלישי".

דריימונד גרין, גולדן סטייט ווריירס. AP
שוב חוגגים. גרין בפוזה אופיינית/AP

בצד השני, הווריירס כבר מתחילים להריח את גמר ה-NBA וממשיכים ליהנות מהספלאש ברארדס. סטף קרי סיפק עוד תצוגה עצומה עם 22 נקודות ו-6 אסיסטים, תומפסון נעצר אמנם על 13 נקודות בלבד, אך השניים סיפקו את המהלך של המשחק דווקא בהגנה, כשחטפו להארדן את הכדור האחרון.

"לפעמים מתחשק לי לקחת בירה קרה ולהתחשב בצד המגרש רק כדי לראות אותם משחקים. אלה שני השחקנים הכי טובים בכדורסל העולמי כיום", התלהב אנדרו בוגוט.

קרי התייחס למהלך האחרון במשחק ואמר ש"ידענו שככל הנראה הוא לא ינסה למסור. מהרגע שידענו את זה, זה היה בעיקר למנוע ממנו זריקה טובה. לא רצינו שהוא יהפוך לגיבור", אך הזהיר: "לא היינו צריכים להגיע למצב הזה. זו הייתה דרמה קצת גדולה מדי בשבילנו". תומפסון הוסיף כי "רק ניסיתי לעמוד בצורה שתפריע לו לזריקה. סטף קרא את המהלך בצורה נהדרת עם הדאבל טים הזה".

נראה שהווריירס דווקא שמחים לקבל פייט שכזה מהרוקטס, שמעמידים בפניהם שוב שוב אתגר רציני בדקות הסיום. "אנחנו לומדים איך לנצח משחקים, איך לפצח יריבות לאורך סדרה", הסביר שון ליבינגסטון, שאחרי 18 נקודות במשחק הקודם הסתפק ב-8 בלבד. "מזל שיש לנו את סטיב קר מאחורי הקווים. הוא כבר היה כשחקן בקבוצות שזכו באליפויות. יש לו את הידע. בסדרה של שבעה משחקים לנצח משחק אחד לא באמת יכריע, אבל הוא מצליח לפצח את היריבות בכל משחק נתון".

קר עצמו מודאג מהנטייה של הווריירס לאבד יתרונות גדולים במהלך משחקים. "לפעמים אנחנו נאבקים כל כך חזק וההבדל בין לעשות את המהלך הפשוט לבין המהלך החזק מטשטש. צריך להפריד בין השניים. צריך להיאבק כמו משוגעים, לנשום עמוק ולבצע מהלכים פשוטים".

מאמן גולדן סטייט ווריורס סטיב קר. AP
מודאג. קר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully