וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומן בהמשכים: על אלסנדרו מאטרי, הגיבור של גמר הגביע האיטלקי

21.5.2015 / 4:34

אלסנדרו מאטרי ומסימיליאנו אלגרי עלו לכותרות בקליארי, נפגשו במילאן ובפרק המשותף השלישי, סייע החלוץ למאמנו האהוב לזכות בגביע ולהשלים דאבל עם יובנטוס. האם יתרום גם לטרבל בברלין?

אלסנדרו מאטרי שחקן יובנטוס חוגג. רויטרס
הגביע חתום על שמו. מאטרי/רויטרס

ב-12 בינואר 2014, כבש דומניקו ברארדי רביעייה מופלאה בניצחונה של ססואולו 3:4 על מילאן. ההשפלה הייתה הקש ששבר את גב הגמל מבחינת סילביו ברלוסקוני והמאמן מסימיליאנו אלגרי פוטר, גם אם אחריותו למשבר הייתה שנויה במחלוקת. מיד לאחר מכן, זרקה מילאן לכל הרוחות את אלסנדרו מאטרי, החלוץ שנרכש מיובנטוס תמורת 11 מיליון יורו לבקשת אלגרי והוגדר כפלופ האולטימטיבי עם שער אחד בלבד. גם הוא היה סוג של שעיר לעזאזל בעונה הכושלת.

והנה לכם, צחוק הגורל. ביום ראשון שבה מילאן לאצטדיונה הצנוע של ססואולו ושוב הלם בה ברארדי, הפעם עם שלושער בניצחון 2:3. שום דבר לא השתנה אצל הרוסונרי, בעוד צמד המודחים חגגו אתמול זכייה בדאבל עם יובנטוס. מאטרי, שחזר באופן מפתיע לשורות הגברת הזקנה בזכות אלגרי, נכנס כמחליף כדי לכבוש את השער המכריע מול לאציו, לקבוע 1:2 בהארכה ולחגוג עם האיש אותו הוא מגדיר כמאמן החשוב ביותר בחייו. המעגל הזה נסגר ואם תרצו יש כאן אפילו כמה מעגלים. הידידות וההערכה ההדדית בין השניים נמשכת מאז 2008.

דומניקו ברארדי (ימין) חוגג עם שחקני ססואולו. AP
מברארדי לברארדי. כלום לא השתנה במילאן אחרי שמאטרי ואלגרי עזבו/AP

13 שערי ליגה בעונת פריצה

למאטרי לקח זמן רב להוכיח את עצמו בכדורגל האיטלקי. הוא גדל באקדמיה של מילאן וזכה לשבחים מפרנקו בארזי שהדריך אותו, אולם לא קיבל אפילו הזדמנות אחת להוכיח את עצמו. אז הוא הושאל לקבוצות שונות בליגות הנמוכות, עד שהועבר לקליארי בעסקה משונה במיוחד, שהדגישה עד כמה לא האמינו בו. במקור היה אמור החלוץ לשמש חלק מהתשלום עבור דויד סואסו, אלא שההונדורי חתם לבסוף באינטר. זה לא הפריע למילאן לשלוח את מאטרי לסרדיניה בכל זאת וגם שם הוא לא הבריק, בלשון המעטה, עד שהגיע אלגרי.

עבור המאמן האלמוני, שקיבל צ'אנס ראשון בליגה הבכירה בגיל 41, היוותה קליארי קרש קפיצה נהדר. הוא הוכיח את יכולתו כאשר הצעיד את הקבוצה הקטנה למרכז הטבלה, נבחר למאמן העונה ב-2009, ולקח את מאטרי תחת חסותו בעונתו השנייה. לפתע, התברר כי מדובר בסקורר בחסד, שמצא את הרשת בשבעה מחזורים רצופים וגרם לכל איטליה לדבר עליו. אלגרי טיפח אותו בזכות יחסי אנוש מעולים, עם הרבה הומור, התעלם ממעלליו מחוץ למגרש במידת הצורך וההבנה בין השניים הייתה מושלמת. 13 שערים היו למאטרי בעונת הפריצה ואילו אלגרי קיבל את הצ'ופר הגדול כאשר חתם במילאן בקיץ 2010.

עוד באותו נושא

יובנטוס זכתה בגביע האיטלקי עם 1:2 דרמטי על לאציו

לכתבה המלאה
מסימיליאנו אלגרי מאמן יובנטוס. רויטרס
כשאלגרי קיבל את הצ'אנס בקליארי, הוא לקח את מאטרי תחת חסותו/רויטרס

גניבת נקודה במשחק העונה

מאטרי המשיך לקרוע רשתות בסרדיניה גם בלי אלגרי, בעוד הבוס סימן את שחקנו לשעבר כרכש חדש בסן סירו. "הוא שחקן נהדר עם חוש מפותח לשערים. אנחנו זקוקים לו", הצהיר אלגרי, אך באופן מעט ביזארי לא היו למילאן אמצעים כלכליים להחתים את הבן הגולה ומאטרי עשה בינואר 2011 את דרכו דווקא ליובנטוס, אשר נפרדה מ-18 מיליון יורו. אז הוא גם קבע שיא משונה שלא יהיה קל לשבור. בסיבוב הראשון הבקיע מאטרי צמד לזכות קליארי במגרשה של יובנטוס ובסיבוב השני, בהופעת הבכורה במדי הביאנקונרי, חזר לאצטדיונה של קליארי והבקיע צמד מול האקסית. כלל לא מפתיע שהוא זכה לזימון לנבחרת מיד לאחר מכן וידע שיש לאלגרי חלק כביר בנסיקתו.

גם כאשר היו יריבים בקרב על האליפות, המשיכו אלגרי ומאטרי לשמור על יחסים נהדרים. בפברואר 2012 כבש החלוץ את שער השוויון המאוחר של יובנטוס בסן סירו, בדקה ה-83, במשחק טעון בו נפסל השער המפורסם של סולי מונטארי כאשר השופטים לא הבחינו שהכדור חצה את הקו. ה-1:1 סייעה לגברת הזקנה לשמור על מאזן ללא הפסד ולהישאר פייבוריטית במאבק מול האלופה באדום-שחור, אבל אלגרי לא יכול היה לכעוס על מאטרי. הנה המפגש ביניהם בכניסה למסיבת העיתונאים, שעשוי לסייע להבין טוב יותר מדוע מסתדר המאמן טוב כל כך עם שחקניו בכל קבוצותיו.

"אני חייב למאמן המון"

קל יותר להבין גם מדוע שכנע אלגרי את מילאן לשלם סכום כה נכבד עבור החלוץ לפני שנתיים, כאשר קרנו של מאטרי ביובנטוס ירדה מאוד והוא חיפש אתגר חדש בקריירה. הפעם זה לא הצליח, מאטרי לא שיחזר את יכולתו בסן סירו וכאמור, שניהם שילמו בסופו של דבר את המחיר. אבל גם חצי העונה האומללה לא פגמה כלל באמונתו של אלגרי במאטרי. בשלהי 2014 חזר הסקורר לעצמו בגנואה וכבש שם שבעה שערים. במקביל, חיפש אלגרי, בתפקידו החדש ביובנטוס, תחליף לסבסטיאן ג'ובינקו שהועזב לטורונטו. מאטרי היה השם הראשון עליו חשב.

"ארבעה חלוצים בסגל לא מספיקים ואנחנו צריכים לחיזוק", אמר המאמן בינואר. מי שלא מכיר את ההיסטוריה, לא לגמרי הבין מדוע דווקא האיש שאכזב אותו במילאן הגיע בהשאלה מהרוסונרי, אבל מאטרי היה מוכן לקבל כל תפקיד בסגל. לא היה לו ספק לגבי ההיררכיה: קרלוס טבס, אלברו מוראטה ופרננדו יורנטה היו לפניו בסדר העדיפויות של אלגרי, אבל זה לא הפריע לו. "המאמן גידל אותי בקליארי ואני חייב לו המון. אני כאן כדי להצליח למענו", הוא אמר. מטרתו היחידה הייתה לחכות להזדמנויות המעטות שיקבל ולנצל אותן. הוא עשה את זה. ועוד איך הוא עשה את זה.

שחקני יובנטוס קרלוס טבס (ימין) פרננדו יורנטה (שמאל). AP
היררכיה ברורה. טבס ומוראטה/AP

הגביע רשום על שמו

בתחילת אפריל יצאה יובנטוס לגומלין בפירנצה בחצי גמר הגביע, אחרי שמוחמד סלאח עשה קציצות מההגנה שלה במשחק הראשון. ללא טבס, אנדראה פירלו ופול פוגבה, מצבה של הגברת הזקנה לא היה מזהיר, אבל אלגרי הימר בניגוד לציפיות המוקדמות על מאטרי בהרכב לצד מוראטה וקיבל ממנו שער מוקדם בדרך ל-0:3 חלק, שקבע מהפך ושלח את יובה לגמר. עד אתמול, היה זה שערו היחיד של מאטרי בקדנציה השנייה שלו ביובה ואתמול, הוא נזרק למערכה במקום יורנטה בדקה ה-84. אלגרי האמין שהנחישות והכישרון של מאטרי להיות במקום הנכון בזמן הנכון עשויים להביא לו את הדאבל לפני דו קרב הפנדלים וצדק. שער אחד של הסקורר נפסל בגלל נבדל גבולי ביותר, אבל הוא לא התייאש והבקיע פעם נוספת. היה זה הגביע הראשון בחייו והוא רשום על שמו.

כעת יהיה מעניין מאוד לראות אם יובנטוס תרצה להשאיר את מאטרי באופן קבוע וכיצד תנהג מילאן במקרה כזה. אולם עוד לפני פתרון התעלומה, מחכה למאטרי גמר ליגת האלופות. אין לו סיכוי להיות בהרכב, אבל אולי, רק אולי, יעלה שוב מהספסל בברלין ואז השמיים הם הגבול. אם הרומן עם אלגרי יסתיים בשער ניצחון על ברצלונה וזכייה בטרבל, זו תהיה אגדה אמתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully