וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר גרסיה: "כשהגעתי, השחקן הטוב במכבי תל אביב היה מתאמן פעמיים בשבוע"

"ההחלטה להגיע לישראל - אחת הטובות שעשיתי בחיי", "חלק מהשחקנים בכלל לא היו מקצוענים", "שיניתי הרבה דברים במועדון". ומה הוא חושב על ערב שישי? אוסקר נזכר בתקופה בארץ בראיון בספרד. ג'ורדי דיבר בהולנד: "פאקו עשה עונה טובה מאוד"

מאמן מכבי תל אביב אוסקר גרסיה. ברני ארדוב
על הקווים בבלומפילד. אוסקר גרסיה/ברני ארדוב

מכבי תל אביב זכתה השבוע באליפות שלישית ברציפות, רגע לפני שהיא פוגשת את הפועל באר שבע בגמר הגביע, במטרה להשלים דאבל. למי ששכח, את שושלת האליפויות הצהובה החל מאמן ספרדי אחר, אוסקר גרסיה, שהיה למאמן הזר הראשון מתוך שלושה שקטפו אליפות עבור המועדון בשלוש השנים האחרונות.

מאז, עברו הרבה מים בנהר. אוסקר הספיק לעזוב, לחזור ולעזוב שוב. הוא עבר באנגליה, שם אימן את ברייטון ו-ווטפורד לפני שעזב את האחרונה בשל בעיות בריאותיות בסוף ספטמבר. כיום הוא משמש כפרשן של ה'ספורט' הקטאלני ומחכה להצעה כדי לשוב למגרשים. ואיך הוא זוכר את התקופה בישראל? בראיון לרוג'ר רקנה, בלוגר ספרדי, סיפר אוסקר על החוויה שלו בתל אביב, על הטראומה מצוק איתן וגם על השחקן המקומי.

"רבים הרימו גבה כשבחרתי להגיע לישראל", אמר אוסקר. "הם לא הבינו מדוע החלטתי לעשות זאת. אבל אני כל כך שמח שבחרתי להגיע לשם. מדובר באחת ההחלטות הכי טובות שעשיתי בחיים שלי. הרגשתי בר מזל כשהגעתי. השחקנים האמינו בי כבר מהרגע הראשון וביחד עשינו עונה נפלאה, בסיומה זכינו באליפות".

אוסקר גרסיה מאמן מכבי תל אביב מתקבל בשדה התעופה עם בני טבק. קובי אליהו
"רבים הרימו גבה כשהגעתי לישראל". אוסקר גרסיה בשדה/קובי אליהו

"כשהגעתי, נשיא המועדון אמר לי שהשחקנים הישראלים לא כל כך אוהבים להתאמן", נזכר הספרדי. "אי אפשר לעשות הכללות, אבל בעיקרון זה היה נכון. השחקן הכי טוב בקבוצה היה מתאמן פעמיים בשבוע, וחלק מהשחקנים הצעירים בכלל לא התנהגו כמו מקצוענים. אני ראיתי את זה כאתגר. היה לי חשוב שאזכה באליפות בעונת הבכורה שלי. בנוסף, אימנתי לראשונה במדינה זרה ורציתי להצליח. לפני כן, היו בישראל מאמנים זרים כמו לואיס פרננדס ואוסי ארדילס, שלא ממש הצליחו".

עוד אמר אוסקר: "שיניתי דברים רבים במועדון - הראיתי לשחקנים איך להתאמן נכון, אני והצוות הקפדנו על לוח זמנים מסודר, אכלנו ביחד את ארוחת הצהריים ועוד. מבחינה טכנית, השחקן הישראלי ברמה טובה, אבל בכל הקשור לטקטיקה ולהיבט הפיזי הוא ברמה סבירה. האוהדים בישראל נפלאים. הם מלאי תשוקה ומאוד נאמנים לקבוצה. אבל לא רק. הם אוהבים כדורגל איכותי ולא מתפשרים. המטרה העיקרית שלהם היא לא ניצחון. הם רוצים לראות משחק כדורגל ברמה גבוהה ולא פחות".

ומה הכי הפתיע אותו? "כשהיינו סועדים יחד בשישי בערב, השחקנים היו מתפללים יחד". ומה בנוגע לצוק איתן? "בהתחלה חשבנו שהתקופה הזו תהיה קצרה, אבל היא נמשכה יותר מ-50 ימים. הייתי נרגש מאוד לקראת המשחקים באירופה, אבל בעקבות ירי הטילים נאלצנו לנדוד לקפריסין. אם הייתי יכול הייתי נשאר בישראל לבדי, אבל בתי הייתה צריכה להתחיל בית ספר. אני זוכר שערב יחד ישבנו לאכול יחד ארוחת ערב, כשלפתע נשמעה אזעקה שהבהילה אותנו. זה היה בתחילת העונה ולא ראיתי סיבות להמשיך. מה שכן, העזיבה כאבה לי מאוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
"כיפת ברזל" הוכיחה את יעילותה - אך נחלה כישלון מסחרי בעולם. טל אנגלנדר
"לא ראיתי סיבות להמשיך". כיפת ברזל בפעולה/טל אנגלנדר

גם ג'ורדי קרויף התראיין בתקשורת הזרה. המנהל המקצועי של מכבי תל אביב דיבר בהולנד על קבוצתו ואף החמיא למאמן הנוכחי, פאקו אייסטרן. "אני מאוד נהנה מהעיר", אמר ג'ורדי. "הארכתי את החוזה שלי בקבוצה בשנתיים נוספות ואני מקווה שנמשיך להשתדרג בשנים הבאות. כשאוסקר גרסיה עזב, חשבתי להביא לכאן מאמן הולנדי, שאת שמו לא אזכיר. לבסוף הגיע פאקו אייסטרן, שעשה עבודה טובה מאוד במהלך העונה. הוא העלה את מכבי תל אביב רמה".

ג'ורדי קרויף מנהל ספורטיבי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מרוצה מפאקו. ג'ורדי קרויף/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully