וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיב קר: "הרבה יותר כיף לצפות בקרי מאשר בהארדן"

גולדן סטייט נהנתה מעוד הצגה אדירה של סטפן קרי בקרב הכוכבים, סטיב קר מתמוגג מהגארד שלו: "הוא חסר פחד". יוסטון מודאגת מהפציעה של הווארד ("כאב מאוד") אבל נותרת אופטימית

שחקן גולדן סטייט ווריירס, סטפן קרי. AP
צעדי ריקוד. קרי/AP

גולדן סטייט עלתה הבוקר (רביעי) ליתרון 0:1 בסדרת גמר המערב, אחרי שגברה 106:110 על יוסטון במשחק הראשון בסדרה. בקרב הגדול בין סטפן קרי לג'יימס הארדן היה זה הגארד של הווריירס שלהט עם 34 נקודות, כולל 6 מ-11 מהשלוש, בעוד הארדן הצטיין עם 28 נקודות, 11 ריבאונדים ו-9 אסיסטים. עם זאת גולדן סטייט נהנתה משתי ריצות שהכריעו את המשחק: אחת מהן הייתה 0:11 שהעלתה אותה ל-97:108 כשנותרו 2:00 דקות לסיום, והראשונה הייתה בסיום הרבע השני שמחקה פיגור 16 נקודות.

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
יותר מבדר מהבת שלו. קרי/GettyImages

מספרי המשחק

* סטפ קרי הפך לשחקן השישי בתולדות הליגה שמסיים גמר אזורי עם לפחות 30 נקודות, 5 אסיסטים ו-5 ריבאונדים. קדמו לו מאנו ג'ינובילי, קובי בריאנט, ריי אלן, לברון ג'יימס ולארי בירד. קרי גם קלע שלוש שלשות, ואת זה עשו רק בירד (1986) ואלן (2001).

* קרי קלע 13 מ-22 מהשדה ו-6 מ-11 מהשלוש, שאר הקבוצה סיימה עם 30 מ-70 מהשדה ו-4 מ-18 מהשלוש.

* קרי הוא השחקן הראשון של הווריירס שקולע 30 נקודות ומעלה בסדרת גמר אזורי מאז 1976.

* שון ליבינגסטון רשם שיא קריירה בפלייאוף עם 18 נקודות. בכל הסדרה מול גרזיליס הוא קלע 18 נקודות ביחד בשלושה משחקים. ב-29 הדקות של ליבינגסטון על המגרש גולדן סטייט קלעה 16 נקודות יותר מיריבתה.

* הווריירס עלו ל-0:5 העונה מול יוסטון, הלילה היה המשחק הראשון שהיא מנצחת בהפרש חד ספרתי.

* ג'יימס הארדן קלע לפחות 20 נקודות בכל 13 משחקי הפלייאוף של יוסטון העונה. הרצף הכי ארוך של שחקן רוקטס בפלייאוף עם 20 ומעלה שייך לחאקים אולג'וואן, 14.

* גולדן סטייט סיימה את הרבע השני בריצת 6:25 בשבע הדקות האחרונות של המחצית, במהלכן קלעה 10 מ-17 מהשדה לעומת 2 מ-10 של הרוקטס.

* שחקני יוסטון קלעו רק 1 מ-10 מול דריימונד גרין ברבע השלישי. שחקני יוסטון קלעו רק 5 מ-16 מהשדה מול גרין ורשמו 8 איבודים.

* קבוצות שניצחו את המשחק הראשון בסדרה של הטוב משבעה משחקים ניצחו את הסדרה ב-77 מהמקרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ג'יימס הארדן מול אנדרה איגואדלה, גןךדן סטייט מול יוסטון רוקטס. GettyImages
משחק גדול, זה לא הספיק. הארדן/GettyImages

הציטוטים

מאמן גולדן סטייט סטיב קר היה שבע רצון מהקאמבקים של שחקניו. "פשוט נשארנו שם", אמר קר, "יש סיבה למה שתי הקבוצות האלה הגיעו לגמר: הרבה כישרון, והרבה תשוקה ותחרותיות. אני חושב שרמת התחרותיות השפיעה על רמת הביצוע, אבל ככה הפלייאוף. זה משחק פיזי, קשה להגיע לזריקות פתוחות, וצריך להתגבר על כל זה. אני חושב ששתי הקבוצות נתנו היום מאבק קשוח מאוד".

אבל במסגרת הקשיחות הזאת, גולדן סטייט עשתה עבודה טובה יותר. היא קלעה ב-46.7 אחוז מהשדה, ונהנתה מחמישה שחקנים בספרות כפולות. ולא פחות חושב, היא סיפקה תצוגה הגנתית לא רעה בשלושת הרבעים האחרונים, כשבראש המאמץ שוב עומד דריימונד גרין. "דריימוד הוא אחד משחקני ההגנה הכי טובים בליגה", אמר קר, "כי הוא יכול לשמור גארדים נמוכים וגם גבוהים בצבע. הוא יכול לעשות חילופים על הארדן, או לשמור על הווארד. זה לא אומר שהוא תמיד יכול להשיג עצירה, אבל תמיד ייתן פייט, ותמיד יהיה לו סיכוי. תמיד כיף ששחקן כזה לצדך על המגרש".

שחקן גולדן סטייט ווריירס, שון ליבינגסטון. GettyImages
שינה מומנטום. ליבינגסטון/GettyImages

וכמובן, סטפן קרי. זה לא רק 34 הנקודות, זה לא רק הסגנון המלהיב שבו הוא קלע אותן, עם צעדי הריקוד הייחודיים. זה גם התזמון. במצב של 97:97, חמש דקות לסיום, הוא הוליך את קבוצתו לריצת 0:11, כשהוא קולע 7 מהן ואת ה-9 האחרונות של קבוצתו. "ככה נראתה כל העונה שלו", אמר עליו קר, "זאת הקריירה שלו, הוא חסר פחד, זה יכול להשתחרר לו בכל רגע". ומה לגבי הקרב בין קרי להארדן? קר אמר בחיוך ש"הרבה יותר מהנה לצפות בסטפ מאשר בג'יימס".

קרי עצמו הגיע למסיבת העיתונאים עם בתו ריילי בת השנתיים, שאולי גנבה את ההצגה במסע"ת, אבל גם היא לא השתוותה לרמת ההנאה שאבא שלה גרם לאוהדים הנלהבים של הווריירס. "זה כדורסל בידורי", אמר קרי, "זה מה שאנחנו אמורים לעשות, לעזור לקבוצה ולהשפיע עליה". שון ליבנינגסטון אמר ש"כשאנחנו בהרכב נמוך, זה לאו דווקא נמוך, יש לנו שחקנים שיכולים לשמור בעמדות מגוונות. משם, זה כבר מתחיל להזין את הקהל שלנו".

שחקן גולדן סטייט ווריירס, דריימונד גרין. AP
בפוזה הקבועה. גרין בשיגעון/AP

מנגד, ביוסטון יצאו מעודדים מהמשחק, על כך שלא נבהלו מהריצות של הווריירס והגיבו בכל פעם עם קאמבק משלהם. גם בלי דווייט הווארד, שהוגבל ל-26 דקות בגלל פציעה בברכו השמאלית, הרוקטס חזרו מפיגור 11 לפיגור 2 בלבד כשנותרו 14 שניות לסיום. "אנחנו מרגישים נהדר", אמר ג'וש סמית, "אנחנו לא מרכינים ראש בחדר ההלבשה".

"קרו הרבה דברים חיוביים", אמר קורי ברואר, "הוכחנו להם שאנחנו כאן כדי לשחק. זאת לא הולכת להיות סדרה קלה". עם זאת, המאמן קווין מקהייל יודע שחסרונו של הווארד עלול לפגוש בקבוצתו, שלא הסתדרה עם הרכב נמוך. "אני מקווה שדווייט יהיה בריא ושנוכל להמשיך בהרכב גבוה", אמר המאמן, "לא הייתה לנו את האופציה הזאת בלי דווייט".

שחקני יוסטון רוקטס. AP
מה יהיה עם הברך? הווארד/AP

הווארד, שסיים עם 7 נקודות ו-13 ריבאונדים, נפצע ברבע הראשון, ירד לחדר ההלבשה וחזר מאוד מוגבל. הוא אמר בסיום ש"למזלי, זה לא משהו רציני. אבל עם פציעות, במיוחד באזור הברך, זה קשה לעשות הרבה דברים שאני נוהג לעשות. זה כאב מאוד. ניסיתי לשחק כמה שאני יכול, אבל לא יכולתי לתת לחבריי לקבוצה את מה שהייתי צריך לתת. זה מאכזב, זה מתסכל, אבל זאת סדרה ארוכה".

טרבור אריזה אמר על הפציעה של הווארד ש"זה לא תירוץ. זה מצער, אבל לא תירוץ. הם פשוט שיחקו חזק יותר. הקהל היה מאחוריהם, והם ניזונים מזה. אלה דברים שקורים בסדרות. נשכח ממנו, ונמשיך הלאה".

שחקני יוסטון רוקטס, במרכז ג'ייסון טרי. AP
כבר הוכיחו שאסור להספיד אותם. יוסטון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully