וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 עצורים בחשד למכירות משחקים בכדורגל האיטלקי

שערורייה חדשה בארץ המגף. המשטרה עצרה 27 מנהלים ומאמנים, 17 שחקנים, חמישה מאמנים, שוטר ואיש מאפיה בחשד למעורבות ב-28 משחקים מכורים העונה בליגה השלישית והרביעית

קרלו טאבקיו יושב ראש התאחדות הכדורגל האיטלקית. AP
שוב צריך להתמודד עם שערורייה. טאבקיו/AP

מה יהיה הסוף? הכדורגל האיטלקי נהנה לאחרונה מעדנה מסוימת, עם העפלתה של יובנטוס לגמר ליגת האלופות והגעתן של נאפולי ופיורנטינה לחצי גמר הליגה האירופית. אלא שהיום (שלישי), בארץ המגף נזכרו גם בצדדים הפחות חיוביים והיותר מדי שכיחים שיש בעולם הכדורגל שלהם.

לא פחות מ-50 אנשים נעצרו על ידי משטרת איטליה וביניהם מאמני קבוצות, שחקנים ומאפיונר מאזור קלאבריה והם מואשמים במכירת עשרות משחקים במסגרת הליגה השלישית והרביעית (שהיא הליגה הבכירה מבין הליגות הלא מקצועניות במדינה). החקירה בוחנת גם אפשרות למכירת משחקים בליגה השנייה, כאשר בסך הכול ישנם 28 משחקים בעונה הנוכחית שנחשדים כמכורים נכון לרגע זה.

החוקר אנדראה גראסי, שעובד ביחידת העילית נגד המאפיה, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס: "החקירה מראה כי הייתה ברית מתועבת של שחיתות בעולם הכדורגל. היא מציגה את העניין שמגלים גופי פשע ביכולת להרוויח מהכדורגל ומתעשיית ההימורים עליו".

על פי הדיווח, החקירה החלה לאחר שהמשטרה הצליחה לצותת לטלפון של איש מאפיה מקלאבריה ושמעה אותו מארגן משחקים מכורים במטרה להמר עליהם ולהרוויח כסף. בין העצורים אפשר למצוא 27 מנהלי קבוצות, 17 שחקנים, חמישה מאמנים ואפילו, שוטר אחד. השוטרים שביצעו את המעצרים פשטו על משרדי הקבוצות השונות בתקווה למצוא חומרים מפלילים.

זה כמובן לא הסקנדל הראשון בכדורגל האיטלקי. לפני מונדיאל 2006 התפוצצה פרשת הקאלצ'יופולי המפורסמת וב-2010/11 הייתה פרשה נוספת, במסגרתה התגלו משחקים מכורים בליגה השנייה והשלישית.

נשיא ההתאחדות האיטלקית, קרלו טאבקיו, אמר לאחר ששמע על המעצרים: "ההימורים האלה הם פשע, אמרתי את זה פעמים רבות בעבר. כאשר הליגה הרביעית התרחבה אמרתי שזו טעות גדולה ועכשיו אנחנו רואים את ההשלכות. כדורגל הוא אחד הדברים במדינה שלנו שלא צריך שהסקנדלים האלה יתרחשו בו. אנחנו רוצים להגן על השיטה, אבל אין לנו את הכלים לכך. אנחנו לא המשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully