וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספ בלאטר: "נפעיל מעט לחץ, בתקווה שהמסר יתקבל"

נשיא פיפ"א מנסה לפתור את הבעיה שנוצרה לאחר שהפלסטינים הגישו בקשה להשעיית ישראל. בלאטר נפגש עם רה"מ נתניהו והגיע למסע"ת לצד עופר עיני: "אעביר את המסר לצד השני"

נשיא פיפ"א ספ בלאטר. נועם מושקוביץ
מנסה לייצר שקט לפני הקונגרס. בלאטר בירושלים/נועם מושקוביץ

נשיא פיפ"א ספ בלאטר נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו היום (שלישי) בירושלים, בעקבות דרישת הרשות הפלסטינית להשעות את ישראל מפיפ"א, בהצעה שתעלה לדיון בקונגרס שייתכנס ב-29 במאי.

בלאטר אמר: "הביקור שלי בישראל הוא החלק הראשון בניסיון למצוא פיתרון לבעיה שתעלה בקונגרס פיפ"א בציריך בעוד עשרה ימים, כאשר התאחדות הכדורגל הפלסטינית ביקשה להעלות לסדר היום את ההצעה להשעות את החברות של התאחדות הכדורגל הישראלית. זה מצב לא שגרתי ומאוד רציני. אחרי הפגישה בציריך בין שני ראשי ההתאחדויות, מר רג'וב ומר עיני, החלטתי שאני רוצה לפגוש לא רק אנשי כדורגל אלא גם פוליטיקאים משתי המדינות. היום היה הצעד הראשון בכך ושמחתי להתקבל כאן על ידי ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו ועל ידי שרת הספורט החדשה.

"מטרת הביקור הייתה למצוא פיתרון לבעיה הזו. אני לא מתכוון לפרט מה היה בשיחה ומה היו ההצעות שעלו כי זה ישים אותי במצב לא נעים כאשר מחר אגיע לרמאללה, לפגוש את נשיא ההתאחדות הפלסטינית ואת מחמוד עבאס, יו"ר הרשות. אבל דבר אחד אני יכול להגיד וזה שכדורגל הוא כוח בעולם בימינו. יש 209 התאחדויות כדורגל ו-300 מיליון שחקנים פעילים. זו קהילה גדולה מאוד. לכדורגל יש כוח לחבר בין אנשים, לבנות גשרים ואני מגיע לכאן והולך לשכנים שלכם בניסיון לבנות גשרים ולהבטיח שהכדורגל לא מפריד בין אנשים, אלא מאחד ביניהם.

"זה היה הבסיס לשיחה ביני לבין ראש הממשלה נתניהו. כדורגל הוא סוכן לשלום ויכול לייצר אווירה רגועה ואני כאן במשימה להשכין שלום בין שתי התאחדויות. אבל אתם יודעים טוב יותר ממני את המצב הפוליטי בין שני הצדדים ולכן אנחנו צריכים לפנות לממשלות משני הצדדים. דיברתי עם חברי הטוב, עופר עיני, על כך שהכדורגל הישראלי צריך לעזור לכדורגל הפלסטיני ושאנחנו צריכים למצוא פיתרונות לגבי שיפור שיתוף הפעולה".

נשיא פיפ"א ספ בלאטר עם נשיא ההתאחדות לכדורגל עופר עיני. נועם מושקוביץ
יעביר את המסר. בלאטר עם עיני/נועם מושקוביץ

בלאטר הוסיף: "אנחנו לא יכולים לבוא להתאחדות אחת ולאפשר לה בקלות להשעות את ההתאחדות האחרת. אם ההתאחדות ממלא אחר הדרישות ממנה, אין צורך שאנחנו נתערב במצב. אם היא לא עושה זאת, יש לנו את הכלים והוועדות לפעול מולה. אני מתחיל את המשימה שלי כאן בירושלים ומחר אמשיך בה. ראש הממשלה נתניהו רוצה לארגן בעתיד משחק כדורגל לשלום בין הנבחרת הישראלית לבין נבחרת פלסטין ואנחנו בפיפ"א נשמח לעזור בארגון משחק כזה. הקשר בין כדורגל לשלום יהיה חלק מרכזי בקונגרס פיפ"א הקרוב ואני מאוד מקווה שאחרי השיחות שערכנו היום אוכל להעביר את המסר שקיבלתי מראש הממשלה אל הצד השני. נפעיל מעט לחץ על שני הצדדים, בתקווה שהמסר יתקבל".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני, אמר: "אני מסכים עם כל מה שאמר ידידי ספ בלאטר. כדורגל חייב להיות מאחד ומלכד ובהחלט יכול להוות גשר לשלום. גם אני לא יכול לציין פרטים מתוך הישיבה, אבל אני חייב להגיד שבעיני היא הייתה מאוד טובה וחיובית, עניינית מאוד ועם ניסיון אמיתי לייצר פיתרונות. אני חושב שההתאחדות לכדורגל, לאורך כל השנים, לא עברה ולו פעם אחת על חוקי פיפ"א. ההפך הוא הנכון. תמיד ניסינו לסייע להתאחדות הפלסטינית ונמשיך לעשות זאת. אנחנו מושיטים להם יד. אם הכדורגל צריך להיות הדבר המלכד, אני מחבק אותם ורוצה שהכדורגל יפרח שם, כמו שאני רוצה שהוא יפרח פה.

הדרך היחידה לפתור בעיות היא רק אחת, לשבת ולדבר עליהן כמו קולגות ולנסות לייצר פיתרונות. לצערי, בעצם הבקשה של הפלסטינים, רוב הנימוקים בה הם פוליטים ואני חושב שפיפ"א וידידי בלאטר חייבים לעשות את ההפרדה בין פוליטיקה לכדורגל. אין לנו ברירה אחרת. אסור שפיפ"א, ארגון של 209 מדינות, שנותן למיליארדי אנשים ברחבי העולם את הספורט הפופולרי ביותר, תהיה זירת התגוששות פוליטית. אנחנו רוצים לשתף פעולה עם ההתאחדות הפלסטינית, לחבק אותם ולתמוך בהם ובבעיות שלהם. אני מקווה שאחרי שהושטתי יד פה היום, אקבל יד חזרה, כי הדבר הזה נכון לשני העמים.

הפלסטינים הגישו הצעה להרחיק אותנו מפיפ"א. יש סכסוכים בין מדינות כל הזמן. היום יש סכסוך בין רוסיה לאוקראינה. האם אחת ההתאחדויות תעלה על הדעת להגיש בקשה להרחיק את השנייה? איפה זה ייעצר? אסור לנו להגיע לשם. ראש הממשלה ושרת הספורט עושים מאמצים אמיתיים בניסיון לייצר פיתרונות בכל הקשור לספורט ולכדורגל. אנחנו מוכנים להשתתף, בין אם במשחק מול נבחרת פלסטין ובין אם בכל דרך אחרת, כדי לקרב את הלבבות.

אולי הכדורגל יהיה זה שייצור את הדרייב הראשוני כדי ללכת בדרך השלום. אני מודה לך שאתה הולך בקו הזה ומאחל לך בהצלחה בכל הקשור לקידום תהליכי השלום. נהיה לימינך בכל אשר תצטרך. אני מודה לך שלקחת את העניין הזה ברצינות ומאמין שבכוחך לפתור את הבעיה כך שבימים הקרובים, במקום להתגושש עם הצד הפלסטיני, נושיט לו יד וגם נלחץ אותה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישראל מנסה לבטל את הדרישה הפלסטינית. נתניהו ובלאטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשנה, במהלך קונגרס פיפ"א שנערך במאוריציוס, קיבל יו"ר ההתאחדות הפלסטינית ג'יבריל רג'וב את זכות הדיבור ופתח בנאום ארוך, חוצב להבות וכזה שריגש חלק גדול מנציגי המדינות החברות בפיפ"א. בנאומו שטח רג'וב את הבעיות העומדות בפני הנבחרת הפלסטינית בכדורגל ובפני המועדונים שלה. הוא תיאר את הגבלות התנועה שחלות עליהם בתוך ומחוץ לשטחי הרשות והביא דוגמאות לפגיעה של חיילי בצה"ל בשחקני כדורגל פלסטינים.

סנקציות על הכדורגל הישראלי עלולות להיות על הפרק עד לכדי של הרחקה ממשחקים בינלאומיים, בדומה למה שעבר על דרום אפריקה בזמן שלטון האפרטהייד. על מנת להביא להשעיית ישראל, יצטרכו הפלסטינים להשיג את קולותיהן של לפחות 157 מדינות - שלושה רבעים מ-209 החברות בפיפ"א.

מוקדם יותר בפגישה בין השניים אמר ראש הממשלה נתניהו: "מר בלאטר, אני מבקש לברך אותך שוב בבואך לישראל ולשבח אותך על התנגדותך לפוליטיזציה של הספורט. ספורט הוא כלי לקידום רצון טוב בין מדינות. מה שעלול להרוס את התאחדות הכדורגל הוא פוליטיזציה. ברגע שאתה עושה פוליטיזציה פעם אחת ביחס לישראל, אתה עושה פוליטיזציה ביחס לכולם, וזה יגרום להתדרדרותו של מוסד מפואר. אני יודע שאתה מבין זאת. אני רוצה גם שתדע שאנו מסייעים לכדורגל הפלסטיני, בין היתר בעקבות נושאים שהעלית איתנו, ובכוותנו לדון עמך במספר צעדים שלדעתנו יוכלו לסייע למצב. שוב, אני מבקש לקבל אותך בברכה ברוח של רצון טוב, ברוח של ספורט בלתי פוליטי. ברוך הבא לישראל".

בלאטר מסר בתגובה: "תודה לך, ראש הממשלה. אני שמח מאוד לחזור לכאן. הכדורגל הוא מוסד מאוד חזק היום, ואנו ניקח אותו למקום של שלום ולא למקום של מאבקים. הכדורגל צריך לאחד אנשים ולא להפריד ביניהם. אני שמח מאוד על הדברים שאמרת. הכדורגל אכן חזק יותר מכל הבעיות שישנן ואני משוכנע שנמצא פתרון".

מנכ"לית הקרן החדשה לישראל, רחל ליאל, שלחה מכתב לבלאטר, בו קראה לארגון הכדורגל העולמי שלא להיענות לדרישה הפלסטינית להשעות את ישראל ממסגרות התחרות השונות של פיפ"א. "הקרן החדשה לישראל בראשותי פועלת מזה עשרות שנים למען זכויות אדם, שלום ושוויון בישראל תומכת בסיום הסכסוך הישראלי פלסטיני ובפתרון שתי המדינות לשני העמים", כתבה ליאל במכתבה. "עם זאת, אנחנו מתנגדים לחרמות וסבורים שלא זו הדרך להשגת שלום בין שני העמים".

גם מירי רגב נכחה בפגישה ואמר: "הספורט יכול להיות גשר לשלום. שמחתי לשמוע שיש לעשות הפרדה בין הספורט לפוליטיקה. אני מברכת את מר בלאטר על נכונותו למצוא פיתרון לבעיה ואת ראש הממשלה ועופר עיני על פעילותם בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully