וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאנה הגיש את העיקרית: סאדיו מאנה במדור נבחרי השבוע

19.5.2015 / 8:45

סאדיו מאנה הסנגלי נכנס לספרי ההיסטוריה עם השלושער המהיר בתולדות הפרמיירליג, מול האיש הראשון שהבחין בכישוריו. וגם: המאמן היחיד עם 100 אחוזי הצלחה באירופה ופרשת הסמים באנגליה

one

בווידאו: השלושער ההיסטורי של סאדיו מאנה

שחקן השבוע

סאדיו מאנה - סאות'המפטון

תוך 176 שניות כבש סאדיו מאנה יותר שערי ליגה מכפי שכבשו מריו באלוטלי (ליברפול) ורוברטו סולדאדו (טוטנהאם) גם יחד העונה בפרמיירליג. 176 שניות! למשחק בין סאות'המפטון לאסטון וילה לא יוחסה חשיבות רבה מדי. הסיינטס לא ממש נלחמים על הכרטיס לליגה האירופית והקבוצה של טים שרווד כבר עשתה את שלה במסע ההישארות, אבל סאדיו מאנה החליט שעל המשחק הזה ידברו. אז הוא הרשית שלוש פעמים תוך פחות משלוש דקות ונכנס לספרי ההיסטוריה.

"אין שחקנים בפרמיירליג עם מהירות כמו שלו", החמיא המאמן רונאלד קומאן. "תמיד ביקשתי ממנו לנצל את המהירות הזו ואת התנועה הנפלאה שלו. יש לו הבנה עם יתר השחקנים וזה יצר הישג פנטסטי. הוא שחקן צעיר שיהיה עוד יותר טוב בעונה הבאה". הוא באמת צעיר. בסך הכול בן 23, ובעונתו הראשונה בפרמיירליג כבש כבר 10 שערים (שבעה מהם ב-2015 - יותר מכל קשר אחר בליגה בשנה החדשה). ברד בול זלצבורג הוא פרח בכנף השמאלית והבקיע 29 שערים בשנתיים. קומאן, שהסכים לשלם עבורו כ-12 מיליון ליש"ט, ניסה אותו בכמה עמדות, עד שנתן לו לרוץ בצד שמאל. ומאנה רץ, ועוד איך רץ.

נגד אסטון וילה הוא דרס כל מה שזז בדרך לשלושער ראשון בפרמיירליג, בין דקות 13-16. לאחר מכן פספס הזדמנות להשיג רביעייה, אבל החליט להוסיף בכל זאת איזה קינוח לשיא עם בישול לגרציאנו פלה שקבע 1:6 מוחץ. הניצחון היה מרשים, המפסידה אסטון וילה הבטיחה הישארות למרות התבוסה הכואבת, אבל מאנה היה שיחת היום. הוא ניפץ את שיאו של רובי פאולר (שלושער לרשת ארסנל ב-4:33 דקות) מ-1994 והפך לכובש השלושער המהיר בתולדות הליגה האנגלית לדורותיה. ושרווד המובס נזכר איך ב-2011 הוא שהה בצרפת וראה את מאנה בפעולה במדי מץ. הוא רצה להביאו לטוטנהאם, אך זה לא יצא אל הפועל. גם בהמשך כשל להחתימו כמאמן התרנגולים. טוב, הוא לפחות ייזכר כראשון שזיהה.

סאדיו מאנה שחקן סאות'המפטון. GettyImages
יותר שערי ליגה בשלוש דקות מאשר באלוטלי וסולדאדו גם יחד בעונה כולה. סאדיו מאנה/GettyImages

מאמן השבוע

חוסה רמון סנדובאל - גרנאדה

בצל חגיגות האליפות של ברצלונה, הייתה שלשום (ראשון) דרמה בתחתית הטבלה בספרד. אחרי מחצית אחת בכל המגרשים, גרנאדה הייתה עדיין מתחת לקו האדום ובצרות צרורות לקראת מחזור הסיום בו תארח את אתלטיקו מדריד, אבל בסיום הנס נמשך. בליץ ברבע השעה האחרונה העניק לגרנאדה 0:3 מוחץ (על הנייר) באנואטה של ריאל סוסיאדד - מגרש בו הפסידו העונה ריאל מדריד, אתלטיקו וברצלונה. במקביל, אייבר השיגה רק נקודה ואלמריה איבדה יתרון והפסידה, כך שהאנדלוסים נחלצו מהקו האדום. והאיש שחתום יותר מכל על הבריחה הזו הוא המאמן/מוטיבטור חוסה רמון סנדובאל.

ב-1 במאי החליף סנדובאל בן ה-47 את אבל רסינו והפך למאמן השלישי של גרנאדה העונה. הראשון, חואקין קפארוס, ניצח פעמיים ב-18 מחזורים. השני, רסינו, השיג כמות זהה של ניצחונות ב-15 מחזורים. וסנדובאל? הוא עדיין מושלם. שלושה ניצחונות משלושה משחקים. קיבל את גרנאדה מתחת לקו האדום עם 24 נקודות בלבד, והקפיץ אותה לחוף מבטחים עם 34 נקודות. אפילו במועדון לא האמינו שמהלך נואש מסוג זה - החלפת מאמן בחודש הסיום של העונה - יצליח בצורה כזו. "אפקט סנדובאל".

אז אילו שפנים שלף מאמן החירום? ראשית, הוא ערך בכל שבוע מאז מינויו אימון אחד פתוח כדי לקרב את הקהל בחזרה לקבוצה. יותר מ-1,000 אוהדים הגיעו והלהיבו את השחקנים. שנית, הוא הכניס מוטיבציה מחודשת בסגל שנראה מיואש ומנותק לחלוטין. התוצאות בהתאם. גרנאדה ניצחה 1:2 במגרשה של חטאפה, דילגה גם מעל קורדובה היורדת במשחק ביתי בו סנדובאל פשוט השתולל על הקווים, ובראשון יצאה לסן סבסטיאן עם כמה מאות אוהדים. מסע מתיש של 1,700 קילומטרים, שהסתיים בצורה מתוקה ביותר. יוסף על עראבי, רוברט איבנייס ורובן רוצ'ינה הקפיצו את גרנאדה אל מעל הקו האדום. "אנחנו עדיין בחיים, מאוד חיים", אמר סנדובאל הנרגש לאחר הניצחון השלישי שלו. "זה יהיה חלום אם נישאר". בשבוע הבא יוכל להגשים אותו.

המאמן חוסה רמון סנדובאל (משמאל) עם ז'וזה מוריניו. AP
גם מוריניו מקנא באחוזי ההצלחה שלו. חוסה רמון סנדובאל/AP

פלופ השבוע

ג'ייק ליברמור - האל סיטי

בדיוק לפני שנה (ועוד יום) רשמה האל סיטי את הפרק המפואר ב-110 שנותיה, כשהשתתפה בגמר הגביע האנגלי בוומבלי. האל הוליכה 0:2 ונראתה בדרך לתואר היסטורי, אך ארסנל כפתה הארכה וארון ראמזי העניק גביע לתותחנים עם 2:3 דרמטי. מאז, הנמרים שוקעים ולתהום הזו אין תחתית. אחרי בקשת הבעלים עאסם אלם לשנות את שם הקבוצה להאל טייגרס, החלטתו לסלק את כל קבוצות הספורט הקהילתיות ממתחם האימונים וההפסד הביתי המשפיל לברנלי שהוריד את הקבוצה מתחת לקו האדום - הגיע ג'ייק ליברמור.

הקשר האנגלי, שחקן הרכב קבוע בקבוצה בשנתיים האחרונות, נתפס על שימוש בקוקאין והושעה מיידית. בכך החמיץ את המשחק מול קבוצתו לשעבר טוטנהאם, אבל בעיקר גרם לייאוש מוחלט במועדון. "אני המום, עצוב, מאוכזב, כועס. אני לא יכול לקבל את זה", אמר המנג'ר העגמומי סטיב ברוס. הוא פגע בכולנו, אבל אכזב קודם כל את עצמו. השיחה איתו הייתה הקשה ביותר שניהלתי בחיי. הוא במקום אפל".

פרשת הקוקאין של ליברמור, שעלולה לעלות לו בהרחקה לשנתיים מהמגרשים, נתנה כמובן את האות לחגיגה ברשתות החברתיות (High of the Tiger היה אחד השמות המשעשעים לה זכתה הפרשה) אבל גם העלתה בחזרה לכותרות את כל נושא השימוש בסמים, שמתברר שוב כרווח למדי בכדורגל האנגלי. פתאום חוסה בקסטר משפילד יונייטד נכשל בבדיקת סמים ומיד אחריו גם שוער וולבס ארון מקארי. שלושה שחקנים תוך 36 שעות בשלוש הליגות הבכירות. וכל הסיפור, על הגב של ליברמור והאל סיטי. כל הדרך אל ליגת המשנה.

ג'ייק ליברמור שחקן האל סיטי. GettyImages
גרם לייאוש מוחלט בהאל סיטי. ג'ייק ליברמור/GettyImages

מהלך השבוע

הקאמבק המרגש של סנטיאגו ג'נטילטי - לאציו

התסריט הזה כאילו נכתב מלמעלה. במהלך חודש ספטמבר, במשחק החוץ של לאציו נגד גנואה, נפצע סנטיאגו ג'נטילטי בצורה קשה בברכו. מדובר היה בשבר וגם בקרע ברצועות. 237 ימים אחרי, ג'נטילטי ערך את הקאמבק. הארגנטינאי פתח במרכז ההגנה של לאציו, באותו אצטדיון מראסי בו נפגע, הפעם מול סמפדוריה. בדקה ה-54, הוא שינה את הקארמה. הבלם עלה לעזרת ההתקפה בכדור קרן, מירוסלב קלוזה לפת את השוער אמיליאנו ויויאנו והכדור נפל לפתחו של ג'נטילטי, פגע בו במקרה ועשה דרכו לרשת. גם ניסיון הצלה אקרובטי של סמואל אטו על הקו לא עזר. את סגירת המעגל הזו לא ניתן היה למנוע. ג'נטילטי בן ה-30, במשחקו השלישי בסך הכול בסרייה A, חגג שער בכורה וקידם את קבוצתו לעבר חזרה לליגת האלופות. ברכה במגרש המקולל.

סנטיאגו ג'נטילטי שחקן לאציו לפני רוברטו סוריאנו שחקן סמפדוריה. AP
סגירת מעגל מרגשת. סנטיאגו ג'נטילטי במראסי/AP

ה-11 של השבוע

שוער: רומן בורקי (פרייבורג) - האריך את תקופת השפל של באיירן מינכן
מגן ימני: רוד פאני (מארסיי) - אחרי שפישל כבלם, חזר לעמדתו הטבעית עם שער ובישול
בלם: חאבייר מסצ'ראנו (ברצלונה) - עוד שער נקי שהחזיר את התואר לקטלוניה. הבוס
בלם: טיאגו סילבה (פריס סן ז'רמן) - מנהיג ההגנה הניף עוד צלחת אליפות
מגן שמאלי: דני רוז (טוטנהאם) - סיומת של חלוץ
קשר: לארס שטינדל (האנובר) - האיש שישאיר את האנובר בליגה?
קשר: יאיא טורה (מנצ'סטר סיטי) - צמד לפני פרידה?
קשר: סאדיו מאנה (סאות'המפטון) - שחקן השבוע
חלוץ: דומניקו ברארדי (ססואולו) - אימת הרוסונרי הכה שנית
חלוץ: רפאל (בורוסיה מנשנגלדבאך) - ליגת האלופות, הנה הם באים
חלוץ: כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד) - בבניין הפיצ'יצ'י ננוחם

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד חוגג. רויטרס
העיקר הפיצ'י'צ'י. כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully