וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספיארופולוס: "אנחנו נגד הפייבוריטית האולטימטיבית". לאסו: "קלאסיקה אירופית"

16.5.2015 / 15:59

ריאל מדריד ואולימפיאקוס יעלו לגמר היורוליג 2015 (21:00, ספורט 5+) כששני המאמנים מחלקים מחמאות. פרינטזיס: "הקבוצה שלי יודעת לשחק משחקים גדולים". ספאנוליס ישלים תואר רביעי מארבעה נסיונות?

אנדרס נוצ'יוני שחקן ריאל מדריד. רויטרס
ריאל רחוקה ניצחון אחד מזכייה ביורוליג לראשונה מאז 1995. נוצ'יוני/רויטרס

אחרי חצאי גמר בלתי נשכחים, עונת היורוליג 2014/15 תגיע לסיומה מחר (ראשון) במשחק הגמר בין ריאל מדריד לאולימפיאקוס (21:00, ספורט 5+). שתי הקבוצות היו בשלושה מתוך ארבעת הגמרים האחרונים, כשבלאנקוס זהו ביקור שלישי ברציפות. בעוד ריאל עשתה את הדרך בצורה קלה יחסית עם תצוגה מול הקהל הביתי על חשבון פנרבחצ'ה/אולקר, אולימפיאקוס עבדה קשה בהרבה, ורשמה קאמבק מדהים על הראש של צסק"א מוסקבה, כשמי שכיכב הוא איך לא, ואסיליס ספאנוליס. שתי הזכיות האחרונות של הקבוצות בגמר גביע אירופה היו בגמרים בו הן נפגשו - אולימפיאקוס גברה על ריאל ב-2013 בלונדון 88:100 וריאל ניצחה את היוונים בגמר ב-1996 בסראגוסה 61:73.

רודי פרננדס שחקן ריאל מדריד. רויטרס
גמר שלישי בשלוש שנים. רודי פרננדס/רויטרס

אחרי שני הפסדים רצופים במעמד הגמר בריאל מדריד רוצים להוריד את הקוף מהגב. 20 שנה עברו מאז הזכייה ההיא, עם ז'ליקו אוברדוביץ' על הקווים, ואם מול הקהל הביתי, כשממול עומדת קבוצה עם תקציב שהוא כמחצית מזה של הבלאנקוס, לא תצליח הקבוצה של פאבלו לאסו לעשות את העבודה, קשה לדמיין מתי תוכל לעשות זאת. שני שחקנים שמהם מצפים להוביל את הקבוצה להצלחה, וגם נמצאים בכושר אישי טוב למדי הם סרחיו יול ורודי פרננדס. יול, שמאז תחילת הפלייאוף רושם 13 נקודות בממוצע למשחק, יצטרך לנהל את המשחק מול סוללת הגארדים היוונית. רודי, שקולע באחוזים לא טובים לאחרונה, עם קצת יותר מ-30 אחוזים מחוץ לקשת מאז הפלייאוף, חייב לנפק קבלות אחרי שנים שבהם הוא נחשב לאחד הגדולים ביבשת.

"זה גמר חדש בשבילנו, הגמר השלישי בשלוש שנים", אמר פאבלו לאסו לקראת המשחק, "זה אומר הרבה על הקבוצה ואנחנו גאים בזה. ההישג השנה היה קשה יותר כי התחלנו לאט. אני שמח להיות פה ולעמוד מול המאמן היריב, יש לנו הרבה כבוד לאולימפיאקוס, כמו תמיד. ריאל מדריד נגד אולימפיאקוס זה כמעט קלאסיקה באירופה, שני מועדוני יוקרה. נצטרך להיות מוכנים". הסנטר גוסטבו איון הוסיף: "עבדנו קשה כל השנה כדי להיות פה. הקבוצה נתנה 100 אחוז בכל יום. נצטרך לנצל את ההזדמנות בצורה הטובה ביותר. אולימפיאקוס היא יריבה נהדרת, ונצטרך לשחק משחק מושלם לאורך 40 דקות כדי לזכות בתואר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקני אולימפיאקוס חוגגים. רויטרס
יחוללו שוב סנסציה? שחקני אולימפיאקוס בתום חצי הגמר/רויטרס

אולימפיאקוס, ששוב הדהימה בחצי הגמר את צסק"א מוסקבה, בדיוק כמו ב-2013, מגיעה עם מומנטום נהדר לאחר שהדיחה שתיים מהפייבוריטיות לזכייה בתואר בפלייאוף ובחצי הגמר. הקבוצה של יאניס ספיארופולוס חזרה מרבע שלישי רע מאוד נגד הרוסים בדרך לניצחון, כשואסיליס ספאנוליס קולע 11 נקודות במאני טיים, כולל את שלשת הניצחון. הגארד היווני הנהדר ינסה להשלים תואר רביעי בארבע הופעות בפיינל פורים, כשהוא מעולם לא הפסיד משחק בפיינל פור. ביוון מדברים על הלחץ שיצטרכו להפעיל האדומים על מובילי הכדור של ריאל שאיבדו מעט מדי כדורים במשחק הקודם. כמו כן בתקשורת שיבחו את ההחלטות של המאמן הצעיר שהלך עם פרינטזיס ופטווי בעמדה מספר 4 ברגעים החשובים, טקטיקה שהשתלמה לו בסופו של יום.

"תענוה גדול להיות בעוד גמר", אמר יורגוס פרינטזיס לקראת הגמר, "במיוחד אחרי שנה שסבלנו מהרבה פציעות. אנחנו מצפים לגמר טוב מאוד נגד ריאל. נצטרך להיות מאוד מרוכזים אם נרצה לנצח. הקבוצה שלי יודעת איך לשחק במשחקים גדולים. יש לנו את המנטאליות ועבדנו קשה כל השנה, יש לנו שחקנים שאוהדים לשחק במשחקים גדולים. ריאל משחקת טוב מאוד ונצטרך להיות מפוקסים ולראות אם אפשר לנצח". המאמן ספיארופולוס הוסיף: "גאים להיות בגמר שלישי בארבע שנים. זה פיינל פור חמישי בשבע שנים, וזאת הצלחה גדולה מאוד של המועדון. אנחנו מתמודדים מול הפייבוריטית האוליטמטיבית, יש לנו הרבה מאוד כבוד אליהם. הם נבנו כדי לזכות ביורוליג. הם משחקים בבית שלהם, מול הקהל שלהם, אז הם הפייבוריטים, אבל אנחנו יודעים לשחק נגד פייבוריטים ולא רק בחצי הגמר, אלא גם במשחקי הגמרים הקודמים".

ואסיליס ספאנוליס אולימפיאקוס מול סשה קהון צסק"א מוסקבה. רויטרס
הקריירה שלו עדיין נקייה מהפסדים בפיינל פור. ספאנוליס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully