וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואסיליס ספאנוליס: "ברגעי הסיום ידעתי שאני יכול לעשות את זה"

הסופרסטאר של אולימפיאקוס שוב ניצח את צסק"א בפיינל פור: "יש לנו לב ענק ולא ויתרנו לרגע". לאסו לאחר הניצחון של ריאל מדריד: "אולי אדאג ש-5 שחקנים ישמרו את ספאנוליס בגמר"

בפעם השלישית בארבע שנים, אולימפיאקוס גמרה את העונה של צסק"א מוסקבה עם ניצחון ענק בפיינל פור. ב-2012 זה קרה עם קאמבק מדהים בגמר, ב-2013 עם נוקאאוט בחצי והערב (שישי), היוונים חזרו מפיגור תשע, פחות מארבע דקות לסיום, בזכות אחד, ואסיליס ספאנוליס. הסופרסטאר של אולימפיאקוס עמד על 0 מ-11 מהשדה עד שהתעורר, אבל כשהתעורר, אי אפשר היה לעצור אותו. ספאנוליס החל לצלוף מכל מקום וצ'אקה שלו, תשע שניות לסיום, הכריעה את העסק. אולימפיאקוס ניצחה 68:70 את הרוסים ההמומים והעפילה לגמר, בו תנסה להחזיר אליה את תואר אלופת אירופה.

בגמר תחכה לאולימפיאקוס ריאל מדריד, שניצחה 87:96 את פנרבחצ'ה/אולקר, ותנסה לזכות בגביע לעיני הקהל הביתי, לראשונה מאז 1995. הקרב על התואר: ביום ראשון בערב.

שחקני אולימפיאקוס חוגגים. רויטרס
שוב היממו את צסק"א. שחקני אולימפיאקוס מאושרים/רויטרס

"קבוצה עם אישיות", כתב בכותרת שלו האתר היווני "ספורט 24", "שוב, ושוב, ושוב. אולימפיאקוס פשוט מסרבת להפסיד".

ספאנוליס סיכם: "בחיים יש שמחות ורגעי עצב. אנחנו תמיד רוצים לנצח, אבל צריכים ללמוד גם להפסיד לפעמים. יש לנו לב ענק ולא ויתרנו לרגע. היום, הנשמה והתשוקה שלנו עזרו לנו לנצח את המשחק. במחצית, בחדר ההלבשה, חשבתי על מה התפקיד שאני רוצה לקחת על עצמי".

היווני המשיך: "לא היינו סבלניים מספיק במחצית הראשונה, היינו עצבניים קצת. במחצית התאספנו ודיברנו על זה שצריך לשחק עם אופי. צסק"א עשתה עליי הגנה חזקה וניסתה להזיז אותי מהמקומות שאני אוהב. ברגעי הסיום ידעתי שאני יכול לעשות את זה".

ברנט פטווי אמר על חברו לקבוצה: "כשהגענו לרגעי ההכרעה, ספאנוליס לקח אותנו קדימה, כמו שהוא עושה יותר טוב מכל אחד אחר. יש לי מזל שהוא חבר לקבוצה שלי. לא התחלתי טוב, אבל בפסק הזמן המאמן לקח אותי הצידה, הרגיע אותי וביקש שאחזור ואעשה את הדברים שאני בדרך כלל עושה. ההגנה הייתה המפתח".

יואניס פפאפטרו, שסיפק מחצית ראשונה מצוינת, הוסיף: "ההיסטוריה חוזרת על עצמה. ואסיליס עשה את זה כבר הרבה פעמים בעבר. הוא מנהיג ואני גאה להיות איתו בקבוצה. נתנו הכול, זה סוד ההצלחה של המועדון שלנו".

המאמן יאניס ספיירופולוס אמר: "ניצחנו לא מעט משחקים העונה בתוצאות נמוכות. עשינו הגנה טובה היום, בעיקר בחמש הדקות האחרונות וזה היה המפתח".

אקס מכבי תל אביב, טייריס רייס, התלהב: "הנה הוא בא, ספאנווווו!!" ובציוץ אחר: "מאמא, הנה האיש הזה עושה את זה, סופר ספאנו". גם האיטלקי של בוסטון סלטיקס, ג'יג'י דטומה, צייץ: "אני אפילו לא יודע מה לכתוב כדי לתאר את ספאנוליס. אגדה? היסטוריה? או פשוט ספאנוליס? אני פשוט בהלם".

אנדרס נוצ'יוני שחקן ריאל מדריד. רויטרס
גם ריאל מדריד תהיה בגמר. אנדרס נוצ'יוני חוגג/רויטרס

מי שתפגוש את אולימפיאקוס בגמר היא ריאל מדריד, שגברה 87:96 על פנרבחצ'ה/אולקר בחצי הגמר השני. הבלאנקוס יהיו אלו שיארחו את הפיינל פור ויקוו לזכות בגביע לראשונה מאז 1995.

"היה משחק קשה וקשוח מהדקה הראשונה", הודה פאבלו לאסו. "עשינו עבודה טובה בחלק ההגנתי ונלחמנו על כל כדור. למדנו לשלוט ברגשות שלנו והגענו לרגע ההכרעה מוכנים. ספאנוליס? אני יכול לדאוג שישמרו אותו חמישה שחקנים, אבל אז הוא ימסור לאחד מארבעת השחקנים הפנויים. הוא שחקן פשוט מצוין ויהיה לנו קשה להסתדר איתו".

"שיחקנו טוב מאוד משני צידי המגרש", הוסיף סרחיו יול. "לא היה לנו קל, אבל אני שמח שבסופו של דבר הצלחנו לנצח. אנחנו לא מופתעים שאולימפיאקוס עלתה לגמר. יש לה את ואסילי ספאנוליס, שהוא שחקן מדהים. אני מקווה שנוכל להסתדר איתו ביום ראשון".

אחד מכוכבי הניצחון של הבלאנקוס, גוסטבו איון, התייחס ליריבה גם כן: "היא תעשה לנו את המוות אם לא נעבוד קשה. לא יהיה קל לאף אחת מהקבוצות, אבל בסופו של דבר אחת מהשתיים תניף את הגביע. אני מאוד מקווה שאנחנו נהיה אלו שיחגגו בסוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully