וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומא: נדאל הודח, ואוורינקה יפגוש את פדרר בחצי הגמר

אחרי שהודח ממדריד, ברצלונה ומונטה קרלו, הספרדי ספג מכה קשה גם בבירת איטליה כשהפסיד 7:6 ו-6:2 לשוויצרי. נולה נאבק שעה ו-48 דקות בקיי נישיקורי, והכניע אותו עם 3:6, 6:3, 1:6 בדרך למפגש מול פרר שגבר על גופין. פדרר ניצח את ברדיך, שראפובה את אזרנקה

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. AP
מה קורה לו? רפאל נדאל/AP

מה קורה לרפאל נדאל? אחרי שיצא מהטופ 5 בשל רצף הכישלונות, השור הספרדי שוב הפסיד, הפעם לסטאן ואוורינקה 7:6 (9:7) ו-6:2 והוא הודח גם ברבע גמר טורניר רומא אחרי ההפסדים במדריד, ברצלונה ומונטה קרלו. המשמעות: נדאל יגיע ככל הנראה מהמקום השביעי לרולאן קארוס ב-24 במאי.

הספרדי אמנם הצליח לשבור את יריבו השוויצרי במערכה הראשונה, אך נשבר גם כן. הוא הוליך 2:6 בשובר השוויון אך נכנע בסופו של דבר 9:7. ואוורינקה ניצל את החולשה של יריבו ודרס אותו בדרך ל-1:5 מוחץ במערכה השנייה, שנגמרה בסופו של דבר ב-2:6 לסטן דה מאן, שיפגוש בחצי הגמר את רוג'ר פדרר לדרבי פרטי.

רוג'ר פדרר עשה צעד חשוב בדרך לזכייה בטורניר רומא ובהמשך ההכנה שלו לרולאן גארוס. הפנומן השוויצרי העפיל לחצי הגמר אחרי ניצחון נאה על תומאש ברדיך 3:6, 3:6, כשבשלב הבא תחכה לו משוכה לא פחות גדולה כאשר הוא יפגוש את ואוורינקה.

פדרר אמנם נשבר במערכה הראשונה בשלב מוקדם ופיגר 3:2, אבל מיד לאחר מכן החזיר בשבירה משלו ובמשחקון השמיני הוסיף לעצמו שבירה נוספת בדרך ל-3:6 מרשים. במערכה השנייה קיבלנו משחק צמוד בששת המשחקונים הראשונים, אבל אז פדרר השיג את השבירה השלישית שלו במשחק ומיד לאחר מכן השלים את הסיפור עם שבירה נוספת וחתם עם 3:6. ב-67 הדקות שלו על המגרש, פדרר היכה 15 ווינרים, אבל גם סבל מ-11 טעויות בלתי מחויבות.

הניצחון של פדרר היה ה-14 שלו ב-20 המפגשים עם ברדיך והשני שלו העונה על הצ'כי. בכל מקרה, אם השוויצרי יסיים את הטורניר הזה עם זכייה, זו תהיה הראשונה לו אחרי 15 ביקורים ברומא, כשב-2003, 2006 ו-2013 הוא סיים כסגן.

שחקן טניס נובאק דג'וקוביץ' חוגג. רויטרס
השלים את העבודה. נובאק דג'וקוביץ'/רויטרס

גם נובאק דג'וקוביץ' עשה את המוטל עליו. המדורג ראשון בעולם פגש את קיי נישיקורי היפני שסחט שלוש מערכות. זה התחיל עם 3:6 במערכה הראשונה לנולה, המשיך עם 3:6 ליפני במערכה השנייה והסתיים עם 1:6 חד צדדי לסרבי שניצח בפעם הרביעית בקריירה בשישה מפגשים את יריבו. עבור נולה תהיה זו הופעה שישית בחצי הגמר בטורניר מתשע השתתפויות. בכך ממשיך דג'וקוביץ' את הרצף המצוין שלו שעומד על 20 ניצחונות (ההפסד האחרון היה לפדרר בגמר דובאי). מאז הוא זכה בטורנירי אינדיאן וולס, מיאמי ובמונטה קרלו.

בשלב הבא יחכה לנולה דויד פרר, המדורג שביעי בטורניר, שגם הוא עבד קשה, אבל ניצח 2:6 את דויד גופין הבלגי במערכה הראשונה, הפסיד 6:4 בשנייה וניצח 3:6 בשלישית כשהוא חותם את הסיפור תוך שעתיים ותשע דקות. זהו הניצחון השני בקריירה של פרר על גופין. אם פרר יעפיל לגמר, זו תהיה ההופעה השנייה שלו במעמד הזה ברומא אחרי שב-2010 הוא סיים כסגנו של נדאל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פטרה קביטובה טניסאית צ'כית. AP
לא היו כוחות. קביטובה/AP

במשחק המרכזי בשלב רבע הגמר קיבלנו דווקא משחק חד צדדי כאשר מריה שראפובה, השלישית בעולם, הכניעה את ויקטוריה אזרנקה הבלארוסית שהידרדרה למקום ה-29 בעולם 3:6, 2:6. למרות התוצאה, הקרב הזה נמשך כשעה וחצי. במערכה הראשונה הרוסיה השיגה שבירה במשחקון הרביעי ועלתה ל-1:3, אבל אזרנקה החזירה מיד בשבירה משלה. אלא ששראפובה השיגה שבירה נוספת ומשם כבר לא הביטה לאחור וסגרה 3:6. במערכה השנייה אזרנקה איבדה את ההגשות כבר במשחקון הראשון ויחד עם שבירה נוספת במשחקון החמישי לאזרנקה כבר לא היה סיכוי לחזור.

אצל הנשים, פטרה קביטובה שמדורגת רביעית בעולם, נכנעה לקרלה סוארס נבארו המדורגת עשירית. שעה ו-13 דקות הספיקו לספרדיה לטאטא את יריבתה עם 3:6, 2:6 ולהשיג ניצחון חמישי מול הצ'כית בעשרת המפגשים ביניהן, ואם תרצו זהו הניצחון הרביעי שלה ברציפות. סוארס השיגה שבירה כבר במשחקון הראשון, וחתמה את המערכה הראשונה עם שבירה נוספת שזיכתה אותה ב-3:6 נהדר. המערכה השנייה הייתה רוויה בשבירות, וסוארס השיגה שתיים מוקדמות כדי לטפס ל-0:4. קביטובה אמנם הקטינה עם שבירה משלה ל-4:2, אבל הספרדיה לא נתנה למשחק לברוח לה והיא סגרה עם 2:6.

בשלב הבא תחכה לסוארס הרומניה סימונה האלפ שמחצה 1:6, 0:6 את אלכסנדרה דולג'רו, בת ארצה שהעפילה מהמוקדמות ומדורגת 72 בעולם. הסיפור הזה הסתיים תוך 56 דקות בלבד. גם דריה גברילובה (78 בעולם) העפילה, והיא עשתה את זה אחרי ניצחון בקרב הסינדרלות שהעפילו מהמוקדמות, עם 2:6, 4:6 על כריסטינה מקהייל (65).

עדכון ראשון: 17:56

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully