וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בצרפת: גאזלק אז'קסיו עלתה לראשונה בתולדותיה לליג 1

למרות תקציב צנוע ומגרש המכיל 2,885 מקומות בלבד, הקבוצה השלישית של קורסיקה השלימה עליית ליגה שנייה ברציפות בזכות ניצחון 2:3 ביתי על ניור במחזור הלפני אחרון. האם תאושר לליג 1?

גרגורי פוז'ול שחקן ולנסיין חוגג שער. Michel Spingler, AP
חלק מחבורת השחקנים המנוסים שהובילה להישג. גרגורי פוז'ול/AP, Michel Spingler

גאזלק אז'קסיו, הקבוצה השנייה של העיר אז'קסיו והשלישית של קורסיקה, עשתה הערב (שישי) היסטוריה עם העפלתה לליגה הבכירה בצרפת, בשנה ה-105 להיווסדה. המועדון הצנוע, שב-2012 הגיע לחצי גמר הגביע הצרפתי ועלה לליגת המשנה רק כדי לרדת מיד בצורה משפילה (25 נקודות), הספיק לחזור אשתקד לליגה השנייה וכעת הדהים את כולם עם עלייה נוספת. התחזיות ניבאו מקום 18 ועוד ירידה, אבל גאזלק טרפה את הקלפים ובעזרת ניצחון ביתי 2:3 על ניור הבטיחה את המקום השני (אחרי טרואה) והכרטיס האוטומטי לליגה של פריס סן ז'רמן, ליון ומארסיי.

החגיגה של הקורסיקנים הייתה במגרש הקטן על שם היו"ר לשעבר אנז' קזנובה, הנמצא בשיפוצים ובעל תכולה של 2,885 מקומות בלבד (הכי מעט בליגה השנייה בצרפת, ובהפרש ניכר). שחקני גאזלק הפכו את הבית למבצר אמיתי ורשמו בו העונה רק שני הפסדים - שניהם באוגוסט. המסע לקורסיקה, שנחשב בין כה וכה למעיק עבור הקבוצות האורחות, התגלה כסיוט אמיתי. משטח הדשא האיום והאוהדים שממש נושפים בעורפם של השחקנים, הטרידו את היריבות והעניקו יתרון משמעותי לקבוצה של תיירי לורה, שחקן העבר של מארסיי, מונפלייה, סושו ופריס סן ז'רמן, שגם הספיק לרשום הופעה אחת ויחידה בנבחרת צרפת.

14 כובשים שונים היו לקבוצה העונה, כשהמוכרים שבהם הם הבלם ז'רמי ברשה (35) שירד ליגה עם סושו בעונה שעברה, והחלוץ גרגורי פוז'ול (35) והמגן דויד דוקורטיו (37) שירדו עם ולנסיין. השלישייה הוותיקה הזו, יחד עם מלך השערים הטוניסאי מוחמד לארבי (שמונה כיבושים בסך הכול), דאגה להשלים את המלאכה. עכשיו רק נותר לראות האם מנהלת הליגה הבכירה תאשר את העולה המפתיעה, למרות היעדר המשאבים והמגרש העלוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully