וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלייאוף ליגת העל יוצא לדרך בשבת: חולון מארחת את ראשון לציון

אחרי שהפסידה לה בכל המפגשים העונה, ינסו הסגולים לפתוח את רבע גמר הפלייאוף עם ניצחון ביתי על הקבוצה של דרוקר (20:50, ספורט 5), שתקווה להיות המדורגת השישית הראשונה שעוברת סדרה בשיטת הטוב מחמישה

שרון דרוקר מאמן מכבי ראשון לציון. ברני ארדוב
בונה על היסטוריה. דרוקר/ברני ארדוב

אחרי אחת העונות הארוכות בתולדות הכדורסל הישראלי, רבע גמר הפלייאוף ייצא מחר (שבת) לדרך במשחק מספר 1 בסדרה בו תארח השלישית בטבלה בסיום העונה, הפועל חולון, את השישית מכבי ראשון לציון (20:50, שידור ישיר בספורט 5, שופטים: ספי שמש, גילי עובד ודן ילון). שתי הקבוצות, שסיימו במאזן זהה את העונה, נפגשו שלוש פעמים במהלך העונה הסדירה, כשהכתומים מנצחים בכל המשחקים. בהיסטוריית הפלייאוף נפגשו הקבוצות רק פעם אחת, במשחק על מקומות 3-4 בשנת 2012, כשחולון מנצחת. לחולון מאזן פלייאוף של 6 ניצחונות בסדרות לעומת 13 הפסדים, ואילו ראשון לציון ניצחה בשלוש סדרות פלייאוף עליון והפסידה בשש. רק 3 פעמים בתולדות הכדורסל הישראלי הצליחה המדורגת 6 להפתיע את המדורגת 3, מעולם לא בסדרה של הטוב מחמישה.

חולון מגיעה למשחק לאחר הפסד דרמטי למכבי חיפה במחזור האחרון, אך בשל ההפסד של ראשון לציון לגלבוע/גליל והתוצאות האחרות שהושגו במחזור הסיום, הצליחו הסגולים להעפיל למקום השלישי. הקבוצה תפרד העונה מאולם הפחים, ובקבוצה יעשו הכל כדי שהסדרה נגד ראשון לציון לא תהיה האחרונה שיראה האולם המיתולוגי. למרות ההפסד לחיפה, בחולון מגיעים עם מומנטום טוב לפלייאוף בזכות כמה שינויים שביצע אלעד חסין בשלהי העונה, ביניהם הכנסתו של אלון ספיר לחמישייה. מי שרואים את ראשון לציון ונראים טוב מהרגיל הם אייזיק רוזפלט, שקולע 15.3 נקודות בממוצע נגד הכתומים, וג'ורדן טיילור שקלע את שיא העונה שלו נגד ראשון לציון. בחולון מעריכים כי אולם הפחים יהיה מלא לקראת משחק מספר 1, והאוהדים מכינים תפאורה מיוחדת.

בראשון לציון מנגד מגיעים במומנטום שלילי עם שלושה הפסדים במחזורי הסיום של העונה הסדירה שמנעו מהם את יתרון הביתיות. הכתומים הגדילו לעשות כשהפסידו במחזור האחרון לגלבוע/גליל, שכבר ירדה לליגה הלאומית, וכעת כדי לעלות לחצי הגמר עליהם לנצח ללא יתרון הביתיות, דבר אותו עשו רק פעם אחת בהיסטוריה, נגד בני השרון בעונת 2010/11. בראשון יודעים שהמפתח למשחק הוא ההגנה, כשהכתומים סופגים 12.8 נקודות יותר בהפסדים מאשר בניצחונות, ויקוו להמשך המגמה של אייזיאה סוואן ושון דאוסן נגד הסגולים שהשניים קולעים 19 ו-16 נקודות בהתאמה בממוצע. סוואן הוא ללא ספק איש המפתח של הקבוצה, כשינסה לראשונה בקריירה שלו לא ליפול בממוצעים בפלייאוף לעומת העונה הסדירה.

אוהדי הפועל חולון. אדריאן הרבשטיין
מכינים תפאורה מיוחדת. אוהדי הפועל חולון/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully