וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניפרו חוגגת: "הניצחון מוקדש לחיילים שנלחמים על המולדת"

האוקראינים הפתיעו את נאפולי בחצי גמר הליגה האירופית. המאמן מרקביץ': "שיחקנו בשביל האנשים הפשוטים שנמצאים במלחמה". הבעלים קולומויסקי: "הניצחון הוא של אוקראינה כולה"

רויטרס

המטבע צולל מטה, הכלכלה המקומית מתרסקת, אנשים נהרגים מדי יום, אבל אוקראינה לקחה אמש (חמישי) הפסקה קצרה מאוד מהמחשבות על מלחמת האזרחים שמשתוללת במזרח המדינה, וחגגה עם דניפרופטרובסק את ההישג ההיסטורי שלה - העפלה לגמר הליגה האירופית.

האוקראינים ניצחו את נאפולי 0:1, גברו עליה 1:2 בסיכום שני משחקי חצי הגמר ויופיעו לראשונה בתולדותיהם בגמר יבשתי. המשחק על התואר יתקיים בוורשה ב-27 במאי ודניפרו תשחק שם נגד מחזיקת הגביע, סביליה. עם שריקת הסיום אמש פרצו מאות אוהדים לכר הדשא באצטדיון האולימפי בקייב, שם דניפרו מארחת את משחקיה האירופאים בהוראת אופ"א.

שחקן דניפרופטרובסק, ארטם פדצקי. GettyImages
"הניצחון הזה הוא בשביל החיילים שלנו, שמגנים עלינו ועל האדמה שלנו. תהללו אותם, תהללו את הגיבורים שלנו". פדצקי/GettyImages

ארטם פדצקי אמר אחרי המשחק שגונסאלו היגואין צריך לפרוש מכדורגל בגלל שהוא הצהיר שיעשה זאת אם נאפולי לא תנצח. המגן הימני הוסיף: "חלמתי על הרגע הזה, אבל אני עדיין מתקשה להאמין שזה קרה. אני גאה בשביל העיר הזו, בשביל הקבוצה, בשביל המדינה. הניצחון הזה הוא בשביל החיילים שלנו, שמגנים עלינו ועל האדמה שלנו. תהללו אותם, תהללו את הגיבורים שלנו".

הבעלים היהודי איגור קולומויסקי אמר: "אני מברך את אוקראינה כולה כי היום זה לא ניצחון רק של דניפרו, זה ניצחון של המדינה. אני מקדיש את העלייה לגמר לאוהדים שלנו, במיוחד לאלו שלא היו יכולים להגיע למשחק ולא יוכלו לראות את הגמר, אלו שנלחמים עכשיו ומגנים על המולדת".

המאמן מירון מרקביץ', גם הוא יהודי, הוסיף: "רצינו לנצח בשביל אוקראינה. למעשה שיחקנו בשביל האנשים הפשוטים שנמצאים עכשיו במלחמה. בכל יום אנשים מתים פה. אני מניח שהערב החיילים שנלחמים במזרח אוקראינה צפו במשחק. שיחקנו בשבילם ועשינו זאת היטב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully