וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסע נמשך: קליבלנד הביסה את שיקגו ועלתה לגמר המזרח

השנה ההיסטורית של דיוויד בלאט נמשכת: הקאבס הביסו 73:94 את הבולס, השלימו 2:4 גדול בסדרה ומחכים בגמר המזרח למנצחת בין אטלנטה לוושינגטון. דלבדובה, תומפסון ושאמפרט הוליכו את קליבלנד

שחקני קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס, קיירי אירווינג, טריסטן תומפסון. AP
ההגנה של קליבלנד התעלתה, הבולס קרסו רגע האמת. לברון עם החבר'ה/AP

קליבלנד העפילה הבוקר (שישי) לגמר המזרח, אחרי שהביסה 73:94 את שיקגו במשחק השישי ביונייטד סנטר והשלימה ניצחון 2:4 בסדרת חצי הגמר. דיוויד בלאט ממשיך את המסע הנהדר שלו, כשהמאמן הישראלי, בשנתו הראשונה ב-NBA, מוליך את הקאבס לגמר האזורי הראשון שלהם מאז 2009. קליבלנד הפכה לקבוצה הראשונה שמבטיחה מקום בגמר, וכעת היא מחכה למנצחת בין אטלנטה לוושינגטון (המצב בסדרה: 2:3 להוקס).

הפעם "קבוצת הכוכבים" של בלאט קיבלה תרומה אדירה מהצוות המסייע: קווין לאב גמר את העונה, קיירי אירווינג שוב נפצע במהלך המשחק ושיחק רק 12 דקות, לברון עבר ערב קליעה לא קל, אבל מתיו דלבדובה, אימן שאמפרט, ג'יימס ג'ונס, טריסטן תומפסון וג'יי אר סמית עזרו ללברון לרשום את ההישג המתוק. דלבדובה האוסטרלי סיים כקלע הבולט עם 19 נקודות נהדרות (7 מ-11 מהשדה, 3 מ-6 מהשלוש), אימן שאמפרט כיכב ברבע השני הדומיננטי וסיים עם 13 נקודות ו-7 ריבאונדים, תומפסון קלע 13 נקודות וקלט 17 ריבאונדים, ולברון סיים עם 15 נקודות, 11 אסיסטים ו-9 ריבאונדים. ג'ונס קלע 9 נקודות ב-10 דקות (3 מ-6 מהשלוש), בערב בו הספסל של בלאט תורם לו 40 נקודות. כעת בקליבלנד יעקבו בדאגה אחרי הפציעה של קיירי אירווינג בברכו השמאלית, בתקווה שיהיה כשיר לרגעים הגדולים של העונה.

אחרי חמישה משחקים די צמודים, הפעם קליבלנד הצליחה לברוח לפער גדול, כשהבולס רושמים יכולת התקפית חלשה מאוד דווקא במשחק הדחה. אחרי רבע ראשון שבו הבולס קלעו 31 נקודות, בשלושת הרבעים הבאים הם קלעו 42 נקודות בלבד. שיקגו סיימה משחק מאכזב עם 37 אחוז מהשדה (30 מ-80), רק 4 מ-20 מהשלוש (30 אחוז) ופיגור 53:32 בריבאונד. פאו גאסול, שנעדר משני המשחקים הקודמים, חזר ופתח מצוין, אבל שיחק רק 24 דקות במהלכן קלע 8 נקודות. דרק רוז קלע 14 (ב-7 מ-16 מהשדה), ג'ימי באטלר קלע 20 (8 מ-22), אבל מייק דאנליבי (7 נקודות), ג'ואקים נואה (4 נקודות ו-11 ריבאונדים), טאג' גיבסון (2 נקודות) וניקולה מרוטיץ' (7 נקודות) לא היו שם בשביל שיקגו.

שחקני שיקגו בולס ג'ואקים נואה, טוני סנל. AP
לא מספיק טוב. נואה יורד מאוכזב/AP

רבע 1

פאו גאסול פתח בחמישייה, והתחיל את המשחק היטב עם 6 נקודות מהירות. הסנטר הספרדי סחט מלברון עבירת תוקף (ואיבוד ראשון), סיים התקפה בדאנק, ובפיגור 12:6 ואחרי ארבע דקות בלאט הזעיק את פסק הזמן הראשון שלו. קליבלנד הגיבה בריצת 0:7, עם 5 נקודות רצופות מהירות של אירווינג. מצד אחד לברון המשיך להחטיא, מצד שני נואה נלחם בהגנה, ושלשה של דאנליבי קבעה ריצת 0:7 לשיקגו ויתרון 18:25. ג'יימס ג'ונס עלה מהספסל וקלע שתי שלשות גדולות, דרק רוז נראה מצוין בהתקפה וסיים את הרבע עם 10 נקודות, אבל טריסטן תומפסון סיפק שני מהלכים נחושים של סל ועבירה והקאבס סיימו את הרבע הראשון ביתרון 31:33. לברון סיים את הרבע עם 4 נקודות ו-2 עבירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

רבע 2

2:13 דקות לתוך הרבע אירווינג דרך לא טוב על הרגל, וירד לחדר ההלבשה כשהוא סובל מכאבים בקרסול הימני. ג'יימס ג'ונס הוסיף עוד שלשה, והיתרון המשיך להתנדנד מצד לצד, כשניקולה מירוטיץ' עושה עבודה יעילה מהספסל וקולע 7 מ-9 הנקודות של הבולס, ולאחר מכן מוסיף עבירה בלתי ספורטיבית על שאמפרט. בשלב הזה שאמפרט קלע אחת מהקו, הוסיף 2 בחדירה, לאחר מכן השחיל שלשה, ועם ריצת 0:9 העלה במו ידיו את הקאבס ליתרון 40:47 כשנותרו 4:39 דקות לסיום הרבע. הקאבס המשיכו ללחוץ בהגנה יעילה, שאמפרט הוסיף ריבאונד התקפה ואסיסט לג'יי אר סמית שקבר שלשה, מיד לאחר מכן שאמפרט הוסיף שלשה משלו, והיתרון צמח ל-42:55. הבולס קלעו רק 4 נקודות ב-6:37 הדקות האחרונות של הרבע, והקאבס ירדו להפסקה ביתרון 44:58. אירווינג ותומפסון (כתף) ישבו פגועים על הספסל, אבל המחליפים של בלאט עשו את העבודה וחיפו על מחצית פושרת של לברון (6 נקודות ב-3 מ-11). בצד השני: הבולס סיימו את החצי הראשון עם 1 מ-10 מהשלוש.

שחקן קליבלנד קאבלירס מתיו דלבדובה. GettyImages
איזה משחק. דלבדובה/GettyImages

רבע 3

אחרי 2:55 דקות של החטאות ומאבקים קשוחים, הגיעו הנקודות הראשונות של הרבע, כשדאנליבי קלע לייאפ לבולס. הקאבס המשיכו לקרטע בהתקפה (פתחו עם 0 מ-9 מהשדה), ואחרי 5:47 דקות (!) ללא סל הגיעו הנקודות הראשונות של קליבלנד ברבע עם צמד של דלאבדובה. אירווינג המשיך לשבת על הספסל, לברון עשה שתי עבירות מהירות והגיע לארבע עבירות (אבל לא ירד לספסל), אבל דלאבדובה השחיל עוד שלשה שקבעה 48:63 לחבורה של בלאט. הבולס המשיכו להחטיא, לברון קלע שני ג'אמפרים רצופים, והפער טיפס ל-19הפרש, 48:67 לקליבלנד. משם החלה דעיכה בשורות האורחים, שיקגו סיימה את הרבע עם ריצת 6:12, כשרק ג'יי אר סמית עם שתי שלשות מונע מהיתרון לברוח, 60:73 לקילבלנד בסיום הרבע.

רבע 4

דקות אדירות למתיו דלבדובה. הקאבס נראו מעט תקועים, אבל דלאבדובה קלע סל מצוין בסבסוב, סיפק חטיפה בהגנה, ובצד השני קבר שתי שלשות נהדרות שקבעו יתרון 62:82 לקליבלנד, 9:11 דקות לסיום המשחק. שאמפרט קלע סל בלתי אפשרי מאחורי הקרש, דלבדובה המשיך להיות יעיל, הבולס המשיכו להחטיא כל הזדמנות, ותומפסון במהלך של סל ועבירה קבע 66:93 כשנותרו 4:37 דקות לסיום. מהרגע הזה המשחק כבר הפך לגארבג' טיים, האולם דמם לגמרי, הכוכבים ירדו לספסל, ובסיום קליבלנד מנצחת 73:94 ועולה לגמר המזרח.

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט עם טימופיי מוזגוב, קיירי אירווינג. AP
לאתגר הבא. בלאט עם אירווינג ומוזגוב/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully