וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוע האופניים "גלגלים של תקווה 2015" יוצא לדרך

בסוף השבוע ייצא לדרך מסע "גלגלים של תקווה 2015" של עמותת "אתגרים". בפעם ה-13 אלפי רוכבים, חובבים ומקצועיים, ירכבו לצד רוכבים עם מגבלות ויכבשו את עמק יזראל כדי לעורר מודעות להעצמה ושילוב חברתי לאנשים עם מגבלות באמצעות ספורט אתגרי

מסע גלגלים של תקווה בדרום. אסתר בופמן,
אירוע שכולל 8,000 משתתפים. "גלגלים של תקווה" אשתקד/אסתר בופמן

אירוע "גלגלים של תקווה", הוא מסע ההתרמה השנתי של עמותת "אתגרים", הפועלת 20 שנה לקידום ילדים, בני נוער ובוגרים עם מגבלות באמצעות ספורט אתגרי בטבע. בסוף השבוע יתקיים מסע שבו צפויים להשתתף למעלה מ-8,000 רוכבי אופניים, החל בילדים קטנים באופניים עם גלגלי עזר וכלה ברוכבים מקבוצות העלית. המשתתפים באירוע לוקחים חלק פעיל ברכיבה סביב עמק יזרעאל, בשלושה מסלולי רכיבה בשטח ובכבישים שנסגרים בידי המשטרה. לרוכבים המנוסים שני מסלולים של 30 ק"מ ו-54 ק"מ למשפחות, ולרוכבים המתחילים הוצע מסלול של- 10 קילומטר. בתום האירוע יתקיים הפנינג ססגוני לכל המשתתפים ומשפחותיהם.

"גלגלים של תקווה" נולד כצורך לגיוס משאבים והעלאת המודעות בציבור לפעילות העמותה, ששמה ליעד ערכי קידום והעצמה, שילוב חברתי, תעוזה והפיכת מוגבלות למסוגלות. בין סוגי המוגבלויות נמנים: פגעי חבלה גופנית ונפשית כגון נכי צה"ל, נפגעי טרו, נפגעי תאונות דרכים, שיתוק מוחין , חירשות ולקות שמיעה, עיוורון ולקות ראייה, אוטיזם , מוגבלות קוגניטיבית, ועוד. עמותת "אתגרים" נוסדה לפני 20 שנה על ידי נכי צה"ל ומומחי שיקום, במטרה לאפשר לאנשים עם מוגבלות פיזית, חושית, מנטאלית וצרכים מיוחדים להשתלב בחברה, לחזק את ביטחונם העצמי, למקסם ולממש את הפוטנציאל האישי הגלום בהם בכל תחומי החיים, דרך הפעילות בספורט אתגרי. כל זאת, על ידי רגישות חברתית, חתירה למקצועיות, שקיפות, יוזמה וחדשנות.

מנכ"ל העמותה, אבנר בלקנאי: "השנה עמותת אתגרים חוגגת 20. זוהי הזדמנות מדהימה להביט לרגע אחורה, ולראות את כל אותם האנשים שחייהם השתנו עד ללא היכר בזכות הספורט האתגרי, ואז ולהחזיר את המבט קדימה ולראות את כל אלה שעוד זקוקים לנו. האנשים האלה הם גיבורים ולכבוד הוא לנו לרכב לצדם במסע המרהיב הזה".

המסע מתקיים בשיתוף המועצה האזורית עמק יזראל ובחסות בנק הפועלים.. ההזנקה ב-16.5 במועצה האזורית עמק יזרעאל בשעה 7:00.

לאתר האירוע

נתי גרוברג יזנק בין הראשונים ויוביל אחריו אלפי רוכבים. בשנת 1999 עבר נתי גרוברג תאונת דרכים קשה ששינתה את חייו מן הקצה אל הקצה, והותירה אותו נכה בפלג גופו התחתון. לאחר אשפוז של שנתיים וחצי שהיה מלווה בשיקום בבית לוינשטיין, ניגש אליו נציג מעמותת אתגרים שהציע לו לקחת חלק בפעילות הענפה של העמותה. מאותו רגע, החל נתי להציב בפניי עצמו יעדים בתחום אופני היד. גרוברג החל להתאמן לקראת המרתון ובנוסף השתתף בתחרויות שונות באירופה, ביניהן אליפות אירופה בצ'כיה, שם זכה במקום שישי ובמקום שלישי.

נתי מעיד: "התחלתי לרכוב עם עמותת אתגרים על אופני יד, בהתחלה כתחביב, שהפך בהמשך לספורט תחרותי ודרך חיים. בשמונה השנים האחרונות אני גאה להחזיק בתואר אלוף הארץ באופני-יד, ממוקם בין עשרת רוכבי אופני-היד הטובים בעולם ומתכנן את האתגר הבא."

הישגיו באליפות אירופה הקנו לו את הזכות להשתתף באולימפיאדת בייג'ין 2008, אבל כאשר הגיע לסין קרתה לו תאונה נוספת שמנעה ממנו לקחת חלק באולימפיאדה. למרות האכזבה, החל באימונים מפרכים לקראת אולימפיאדת לונדון 2012 שם זכה במקום השביעי והמכובד. גרוברג התייחס לאופן שבו התאונות שעבר השפיעו על חיו: "למדתי עם הזמן לחיות עם המגבלה ואפילו להתעצם ממנה. בסדנאות והרצאות שאני מעביר ברחבי הארץ, אני מנסה להסביר שכנכה אני מתמודד עם המגבלה אבל לא מגביל עצמי בגללה. התמודדות עם מצבים קשים היא דרך התייחסות אליהם כאתגר ולבטל את הרגשת הכובד. אתגרים פרסה בפניי אפשרויות שלאור נכותי לא חשבתי שאעשה שוב ופתאום נפתח בפניי עולם של יכולות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully