וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדי הכדורסל יהיו אחראים למעשי אלימות במגרשים

13.5.2015 / 12:57

הנהלת האיגוד קיבלה החלטה תקדימית לפיה האוהדים בליגות המקצועניות יהיו אחראיים בנוסף לקבוצות, ולאיגוד תהיה סמכות להטיל עליהם סנקציות: "האיגוד מאמין כי הענישה האישית תרתיע אוהדים מהתנהגות בלתי ספורטיבית"

שחקן הפועל ירושלים, ברייסי רייט, מול שחקן מכבי תל אביב, יוגב אוחיון. ברני ארדוב
יוכלו להתרכז בכדורסל בלבד? ברייסי רייט ויוגב אוחיון/ברני ארדוב

הנהלת איגוד הכדורסל קיבלה אמש (שלישי) החלטה תקדימית שעשויה לשנות את אופן הענישה והאחריות על מעשי אלימות במגרשי הספורט. ההנהלה החליטה לקבל את הצעתה של היועצת המשפטית של האיגוד, עורכת הדין רונית אמיר-יניב, להוסיף להגדרת "פרט" בסעיף 6 לתקנון המשמעת את המלים "לרבות אוהד במשחק בליגות המקצועניות: (ליגת על גברים, ליגת על נשים וליגה לאומית גברים)". משמעות ההחלטה היא כי האחריות על התנהגות האוהדים לא תהיה רק של הקבוצות אלא גם תחול על כל אוהד ואוהד וזאת כחלק ממלחמתו של איגוד הכדורסל באלימות בכלל והאלימות המילולית בפרט.

בהיבט הפרקטי של יישום התיקון - יודפסו על כל הכרטיסים למשחקים נוסח לפיו המשתמש בכרטיס מקבל על עצמו את סמכות איגוד הכדורסל ותקנוני האיגוד למשך המשחק ובסמוך לפניו ואחריו, ייתלו שלטים בכל האולמות ומכירת מנויים תהיה כפופה להכללת תנאי זה בכתב בעת הרכישה. בכך יוכפף האוהד לסמכות של האיגוד, לרבות הסנקציות הקבועות בתקנון המשמעת. התיקון יאפשר ליועץ המשפטי להעמיד לדין משמעתי אוהדים ולהטיל עליהם סנקציות אישיות כגון קנס או איסור הגעה למשחק. עד היום קבוצות הספורט בכלל וקבוצות הכדורסל בפרט היו נענשות על מעשי אוהדיהן, והיו יכולות במקרה הטוב לתבוע את האוהדים.

"האיגוד מאמין כי הענישה האישית תרתיע אוהדים מהתנהגות בלתי ספורטיבית", נכתב בהודעת איגוד הכדורסל, "אין בכך כדי לגרוע מסמכות האיגוד הקבועה היום בתקנון להטיל על הקבוצות אחריות שילוחית למעשי האוהדים ולהטיל עליהן סנקציות בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully