וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנחם קורצקי: "אף פעם לא אצטער שהגעתי להפועל פתח תקוה"

12.5.2015 / 19:31

מאמן המלאבסים מסכם עונה בריאיון וטוען: "היינו צריכים לכבוש יותר משני שערים במשחק כדי לנצח". על קאלה: "הכל מקצועי". ומה עם בית"ר? "טעיתי במה שאמרתי לתקשורת אחרי אשקלון"

one

מנחם קורצקי והפועל פתח תקוה ירדו אתמול (שני) לליגה הלאומית אחרי שהפועל עכו ניצחה 1:2 את מכבי נתניה. קורצקי עבר שנה לא פשוטה, הוא בנה בסיס מצויין בבית"ר ירושלים, החל את העונה עם הרבה מאוד אופטימיות ואמונה שהמועדון חוזר לצמרת, אך במהלך הדרך החלו חילוקי דעות עם אלי טביב שהביאו לפרידה. לאחר מכן קורצקי הצטרף די מהר להפועל פתח תקוה וסיים את העונה עם ירידת ליגה וסיכום שנה לא אופטימי במיוחד. עם עזיבתו, אמר קורצקי כי כולם יודעים מדוע הקבוצה ירדה אך לא פירט. עכשיו, בריאיון לוואלה ספורט הוא מסכם עונה סוערת ועונה על כל השאלות.

מאמן הפועל פתח תקוה, מנחם קורצקי. ברני ארדוב
מסכם עונה. קורצקי/ברני ארדוב

אמרת לפני מספר ימים שכולם יודעים איפה הייתה הבעיה, התכוונת לקאלה?

"פתחת בשאלת מתקפה. התכוונתי למשהו מאוד ספציפי שאני לא רוצה להיכנס אליו".

אז בוא נדבר על קאלה, מוזר שוויתרת על שוער עם כל כך הרבה ניסיון, אם קיבלת החלטה כזאת היה כאן משהו שלא קשור לצד המקצועי.

"בסופו של דבר הכול קשור למקצועי, גם אם הוא לא. היינו בתקופה לא טובה ורציתי לעשות הכול כדי לזעזע את המערכת ולעשות את השינוי בשער. בהתחלה ביקרו אותי על זה, אחרי זה ביקרו אותי שהחזרתי את קאלה לשער אבל אלה החיים של מאמן. לא משנה מה תעשה קל לבחון את זה ממקום אחר ולא מקצועי, אני הייתי צריך להתמודד עם זה".

אתה מאמן טקטיקן, אולי טעית שהגעת לסגל שלא אתה בנית ולא יכולת ליישם את מה שרצית?

"הגעתי כי האמנתי שנוכל להישאר בליגה והאמנתי עד הסוף. יש לפעמים דברים שלא תלויים במאמן. צריכים להיות חזקים ולהמשיך הלאה. בסופו של דבר בשביל לנצח היינו צריכים להבקיע מעל שני שערים בכל משחק ואני לא חושב שזה משהו שקבוצת תחתית יכולה להרשות לעצמו. צריך להיות יותר חזקים מבחינה הגנתית וטקטית וזה מה שהכי מאכזב אותי במה שעשיתי, אני לא בורח מזה".

עידן בר און חזר ואמר בכל מקום שאיתו הקבוצה הייתה נשארת.

"זה לא היה במקום. אני לא הולך להתווכח ולריב איתו. אחרי שנגמרה העונה אני יכול להגיד שזה לא במקום לדבר מה היה קורה אילו ואיך. בסך הכול ברוב העונה לא הייתה לו כזאת הצלחה, הוא צריך שיהיו קבלות לדברים. הוא צעיר ולא נהג נכון, גם למאמנים שהחלפתי וגם שהחליפו פירגנתי וזה לא ישתנה. גם כשעליתי ליגה עם הפועל רעננה, אז בכל ריאיון החמאתי לתומר קשטן שבנה את הקבוצה. אבל זאת הדרך שלו וחבל, זה לא אתי אבל הוא בוחר ככה וזאת בעיה שלו".

עוד באותו נושא

הפועל פתח תקוה ירדה, קורצקי ימשיך: "במוצ"ש הבנתי שירדנו"

לכתבה המלאה
מאמן הפועל פתח תקוה עידן בר און. ג'יני
הוא צעיר ולא נהג נכון, גם למאמנים שהחלפתי וגם שהחליפו פירגנתי וזה לא ישתנה. בר און/ג'יני

בדיעבד אתה מצטער שלקחת את הפועל פתח תקוה?

"מצטער? אני מאוד גאה להיות במועדון גדול כזה. לקחתי קבוצה שהייתה במצב לא הכי טוב והיינו מאוד קרובים לעשות את זה ולהישאר בליגה. נפלנו נגד הפועל חיפה במשחק שהיה לנו ביד והיה משאיר אותנו בליגה. זה חלק מהחיים של מאמן לקחת סיכונים, אף פעם לא אצטער על זה".

ועל ההתנהלות ברגעי הלחץ בבית"ר אתה גם כן מצטער?

"לא, אני הייתי שלם מאוד עם כל מה שעשיתי בבית"ר, החל מבניית הסגל, איך ששיחקנו והעובדה שהייתה הצלחה בליגה. הצבנו יעדים לפלייאוף עליון והיינו עושים את זה. ברור שהיינו משיגים יותר עם עוד שניים-שלושה שחקני חיזוק, אני אפילו יכול לומר שהיינו עומדים בכל המטרות".

יש לך כעס על אלי טביב ובית"ר?

"אני לא מאלה שבגלל שעזב או העזיבו אותו, יילך וילכלך על מועדון. זה מועדון גדול שבאמת עשה לי טוב. יש לי רק דברים טובים לומר וחבל שזה התפספס. הרגשתי שהקבוצה הגיעה לסוג של מיצוי. היא הייתה בפיק מסויים שלא יכולה הייתה להתקדם ממנו ללא משהו שירענן את השורות. דרשתי חיזוק וחשבו שלא בטוח שצריך. לא ראינו עין בעין והיה ברור שבמצב הזה או שיחליפו מאמן או שיבוא חיזוק. בשורה התחתונה הצליחו עם זה, גיא לוי עשה הצלחה, הביא את הקבוצה לפלייאוף עליון. אבל זה לא אומר שאני נכשלתי, במטרה של פלייאוף עליון הייתי עומד".

הצירוף של ליביו אנטל היה מספק אותך?

"ליביו אנטל היה חזק בתמונה בתחילת השנה, אבל זה לא היה ריאלי מבחינת הסכומים. אם הוא היה בא, זה בטוח שחקן שהיה משביע את הרצון שלי ושל המערכת. הוא שחקן ברמה גבוהה. הייתה רשימת שחקנים איכותיים שרציתי ולא הסתדר איתם, היו שחקנים שאלי (טביב, א.ס.) רצה להביא ונלחם עליהם, אך הם הלכו למקומות אחרים. זאת הייתה הסיטואציה, זה קורה בכדורגל".

אלי טביב בעלי בית"ר ירושלים. קובי אליהו
"הייתה רשימת שחקנים איכותיים שרציתי ולא הסתדר איתם, היו שחקנים שאלי/קובי אליהו

אתה לא חושב שטעית, נתת לאמוציות להוביל אותך, כמו הריאיון אחרי ההפסד באשקלון בגביע

"מכל דבר לומדים ובטח שאני עשיתי טעויות שאשתדל לא לחזור עליהן. אני בטוח שמעריכים את העבודה שעשיתי, לפני זה חמש שנים הקבוצה לא הייתה בפלייאוף עליון ואני לא מחפש להחמיא לעצמי. הכול עוד יכול להיות בעתיד, אני אשמח לחזור לבית"ר בעתיד. קיבלתי הרבה ביקורת בגלל המשפט שאמרתי. פשוט היינו במקום הרביעי והרגשתי שעם כל הלחץ אולי שחקנים צעירים לא יעמדו בזה. מה שלמדתי זה שבטוח שהדברים לא היו צריכים להיאמר לתקשורת. הייתי צריך לשבת עם אלי ולדבר על הדברים האלה. באתי לעשות רק טוב לבית"ר, עבדנו קשה בקיץ כדי לבנות את הסגל והבסיס הנוכחי שבנינו - עם שדרוג קטן - יכול להביא את בית"ר למאבקי אליפות בעתיד. הסגל נבנה כמו שצריך וגיא לוי הוסיף את שלו לקבוצה, זה שילוב שמוכיח את עצמו. לאור ההצלחה שלו, ברור שהוא ראוי וצריך להמשיך בשנה הבאה".

הופתעת מהעוצמות של בית"ר?

"בית"ר זה מועדון ענק. אולי המועדון הכי לחוץ בארץ. מועדון שלאורך זמן יצטרך לרוץ על תארים ולא יסתפק בבינוניות או רק פלייאוף עליון. זה מועדון שראוי ללכת על תארים והצלחות כי זה מגיע לאוהדים. יש בבית"ר כמות אדירה של קהל שדוחף ובא איתך לכל מגרש. יש כמה שמנסים להרוס, אבל בגדול אני חושב שהקהל של בית"ר הוא מדהים. אי אפשר באמת להכין בנאדם ללחץ כזה, אבל בסך הכול ידעתי איך להתנהל מול הקהל ולבנות קבוצה שהקהל יתחבר אליה. בזמנים מסויימים הלחץ הפריע, אבל למדתי מהדברים האלה. שוב, מי יודע מה יהיה בעתיד? אני מתייחס לזה כאל אתגר שתרם לי וחישל אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully