וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איל ברקוביץ': "הגעתי לטווח ארוך, אני בן 43 ואהיה פה עד גיל 80"

איל ברקוביץ' הציג את משנתו במסיבת העיתונאים הראשונה שלו כבעלים של הפועל ראשון לציון: "לא ישחק אצלי אף זר בקבוצה, המטרה שלי לבנות קבוצה שתתבסס על שחקני הנוער. הפקתי לקחים מתקופתי בהפועל תל אביב, פה אני זה שקובע"

ברני ארדוב
איל ברקוביץ', הפועל ראשון לציון, לצד דב צור, ראש עיריית ראשון לציון. ברני ארדוב
השידוך עם ראשון יצליח? ברקוביץ'/ברני ארדוב

תקופתו של איל ברקוביץ' כמנהל מקצועי בהפועל תל אביב הסתיימה בטונים צורמים והתפטרות סוערת. היום (שלישי) ערך ברקוביץ' מסיבת עיתונאים ראשונה שבה הוא הוצג כבעלים החדש של הפועל ראשון לציון. אולי כלקח ממסיבת העיתונאים הראשונה שערך בהפועל תל אביב, ברקוביץ' נשמע הפעם יותר מאופק, אך סיפק כהרגלו כמה הצהרות מעניינות.

איל ברקוביץ' אמר: "אני מקבל פה מועדון כדורגל עם פוטנציאל מאוד גדול וזו הסיבה שלקחתי את המשימה הזו. בראשון לציון משחקים היום יותר מאלף ילדים שצריכים איש מקצוע שיתווה להם את הדרך. אני חושב שהשילוב שלי עם כל האנשים ממחלקת הנוער יכול להצליח. מי ששומע יודע שאני מסתכל על כדורגל לטווח ארוך. נכון שיש מחלקות נוער נהדרות אבל לבנות את מה שאני רוצה ייקח לי כמה שנים והמטרה היא שבעתיד הקבוצה תהיה מורכבת משחקני נוער שגדלו בראשון לציון".

איל ברקוביץ'בעלים הפועל ראשון לציון. ברני ארדוב
איל ברקוביץ'בעלים הפועל ראשון לציון/ברני ארדוב

ברקוביץ' הוסיף: "ניסיתי לעשות את זה בנשר. שם לא נתנו לי להמשיך ולנהל קבוצת בוגרים. פניתי לדב (צור) שייתן לי לרכוש את המועדון ומפה אנחנו יוצאים לדרך חדשה. באתי לטווח ארוך, אני בעלים ויהיו תחתיי את האנשים שלי. אני מאמין שתוך כמה שנים ראשון תוכל להגיד שעשתה משהו גדול. אני מאוד מאמין בכחול לבן וחושב שיש פה ילדים מאוד מוכשרים שלא מקבלים את הבמה שלהם. לי יש את האני מאמין שלי ואני אלך איתו עד הסוף".

ברקוביץ' נשאל עד מתי הוא מתכוון להיות בראשון לציון וענה: "אין לי דד ליין, הגעתי לפה לתקופה ארוכה. אני בן 43 ואהיה כאן עד גיל 80. כרגע השאיפות שלי הן להיכנס למקום ולשפר את מחלקת הנוער. אני מתבסס על כחול לבן, לא ישחק אצלי זר אחד בקבוצה. מכבי חיפה משקיעה כל שנה 100 מיליון, זה מביא לה הישגים? לא יודע אם אתם יודעים, אבל במשך שבעה חודשים הייתי בעלים לכל דבר בהפועל תל אביב וברגע שכולם חזרו אני עזבתי. בראשון לא ישחק אחד. המסקנה שהסקתי מתקופתי בהפועל תל אביב ונתניה היא שאני צריך להיות הבעלים. כשאני רואה ילד שגדל בנשר כמו אופיר מזרחי משחק בקרית שמונה, וכשאני קורא שרוצים אותו בשוויץ, זה עושה לי גאווה יותר מהכל. אני מעדיף שילד שגדל בראשון לציון ישחק, גם אם על חשבון הצלחה קבוצתית. הדבר האמיתי זה לגדל ילדים. כרגע השאיפה היא לא לעלות לליגת העל, אלא לשפר את מחלקת הנוער, ולתקוע יתד.

ברקוביץ' נשמע בטוח ביכולת שלו לשמור על הילדים המוכשרים במועדון: "הייתה לי בנשר תחרות עם מכבי חיפה ושחקנים באו לשחק אצלי. אני מאמין בשם שלי, מאמין שאני אצליח למשוך לכאן הרבה ילדים. אני מאמין בעבודה שלי ובמה שאני עושה כאן". על הפרסומים שראשון תהיה קבוצת בת של מכבי תל אביב: "ראשון לא תהיה קבוצת בת. אם מועדונים אחרים יוכלו לעזור לי אז למה לא? אבל לא תהיה פה קבוצת בת".

איל ברקוביץ', הפועל ראשון לציון. ברני ארדוב
שיהיה בהצלחה. ברקוביץ' מוצג/ברני ארדוב

ברקוביץ' דיבר על הקהל המועט של הקבוצה: "אני חושב שאם אנשים יראו משהו רציני ויראו שיש הצלחות. יש לי רעיון בראש שנוכל בעזרתו להביא יותר קהל. המטרה היא שיהיו 2,000, 3,000 אוהדים בכל משחק. אנחנו נחייב את שחקני מחלקת הנוער להגיע למשחקים".

דב צור, ראש עיריית ראשון לציון אמר: "הבעיה העיקרית שראשון סובלת ממנה לטעמי היא שהיא שכנה של שתי קבוצות כדורגל מאוד בכירות - הפועל ומכבי תל אביב. המתקנים שלהם נמצאים קרוב לעיר ומהווים תחרות לא פשוטה. זו בעיה שהקבוצה מתמודדת עמה תקופה ארוכה. אני חושב שאייל בדיוק הולם לסיטואציה הזו. הוא בא לכאן כבעלים של הקבוצה ומן הסתם זה יהיה לתקופה ארוכה מאוד וזה תואם את הגישה של ראשון שצריך להשאיר פה את הילדים שמתאמנים בעיר".

"ניהלתי את המו"מ עם איל לבד. ידעתי שאם נוציא את זה בשלב מוקדם החוצה זה יחבל במו"מ ולכן נמנעתי מלשתף בזה גורמים אחרים והאחריות היא עליי. שמחתי שאייל קיבל את הבקשה שלנו והסכים מראש לבקשה לחשאיות".

ההסכם בין ברקוביץ' לבין עיריית ראשון לציון הוא לעשר שנים, והוא ישלם 1.250,000 שקלים תמורת הקבוצה, הסכום שעיריית ראשון לציון שילמה בזמנו לרביב ספיר הבעלים הקודם. על פי עיקרי ההסכם, ראשון לציון, תחת שחקן העבר, תקבל מהעירייה בכל עונה בליגה הלאומית מענק של 1.4 מיליון שקלים, ואם הקבוצה תעפיל לליגת העל, המענק יגדל ב-500 אלף שקלים והיא תקבל סיוע עירוני בגובה של 1.9 מיליון שקלים. הקוסם התחייב בהסכם שהתקציב בעונה הבאה יהיה גבוה בלפחות 800 אלף שקלים מתקציב המינימום שהוגדר על ידי הבקרה התקציבית. כמו כן הוא ישלם 300 אלף שקל בכל עונה עבור השימוש במתקנים של העירייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully