וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתום זה השחור החדש: לאן הולכת הקריירה של שון דאוסן?

11.5.2015 / 8:10

הארכת החוזה טובה לראשון לציון, אבל מעמידה בספק את מיצוי הפוטנציאל של דאוסן, שמתעקש שלא לשים את השיפור בצד ההגנתי בראש מעייניו. שי האוזמן סוגר מחזור עם שלוש בשורות חיוביות, כולל ההימור האמיץ שישתלם להפועל תל אביב בפלייאוף

one

1. מחזור סיום העונה הרגילה נשא עמו שתי בשורות חיוביות. בעצם שלוש. הראשונה והכיפית מכולן היא שכל 12 הקבוצות באו לשחק. גם 6 הקבוצות שנאבקו (נניח) על דירוג וגם 6 הנוספות שלהן דבר לא שינה. לחלוטין לא מובן מאליו שקבוצה שירדה ליגה מנצחת במחזור האחרון. גם הרצליה, אשדוד ונהריה ניסו. הבשורה השנייה היא שקיבלנו טבלה צמודה ומרתקת, עם תיקו מחומש וחסר תקדים במקומות 3-7. והבשורה השלישית היא שהשיעמומון והשיממון של השבועות האחרונים מאחורינו.

בצד הפחות שמח נמצא את זהות הקבוצות שסיימו במקומות 3-4. הפועל חולון, צריך לומר את האמת, היא קבוצה חצי מפורקת. שנראית רע בערך מחודש מרץ. דומה שהפועל אילת משויפת ומחודדת יותר בשבועות האחרונים. אבל עדיין, ב-2 מתוך 3 משחקי הבית האחרונים שלה חטפה 31 הפרש בראש מחיפה ונוצחה על ידי אשדוד. לא בדיוק הפרופיל הקלאסי של קבוצות שמסיימות עונה רגילה עם יתרון ביתיות. נכון שאפשר לטעון שזהו סימפטום קלאסי לליגה צמודה ואיכותית, אבל עדיף שלא לשקר. הליגה העונה לא טובה.

גוני יזרעאלי הפועל חולון. אדריאן הרבשטיין
חולון נראית חצי מפורקת. יזרעאלי/אדריאן הרבשטיין

2. ועכשיו סדרות פלייאוף. קברניטי מנהלת הליגה, בהנחה שהם לא עסוקים מדי בציוצים ופוסטים, לא היו יכולים לבקש הצלבות מוצלחות יותר. יחסית לשלולית. מכבי לא תודח מול נס ציונה, מן הסתם, אבל אף אחד לא יופתע אם תיפול במשחק אחד. חולון – ראשון ואילת – חיפה הן שתי סדרות שוות כוחות. וכל הצ'יפים כרגע הם על דרבי האדומות, שאמור לספק לנו 5 משחקים של דם, אש ותמרות עשן. בפועל, למרות שקבוצה אחת סיימה במקום ה-2 והשנייה במקום ה-7, מדובר על סדרה שהמנוצחת בה תוכרז ככישלון. כמי שלא עמדה ביעדים שלה.

בכל הנוגע להפועל ירושלים זה מובן מאליו, אבל הסיפור דומה גם אצל קטש. הפועל תל אביב קיבלה החלטה אסטרטגית במהלך העונה שהיא הולכת על זה. שיש כאן הזדמנות בלתי חוזרת. שהיא משקיעה כספים גדולים כדי להגיע השנה עד הסוף. שאין לה בעיה להחתים גם זר חמישי ולהתפשט מלא מעט טיעונים אידיאולוגיים.

ועכשיו לשאלה המעניינת: אם כבר הולכים עד הסוף, האם יעזו האדומים מתל אביב להלביש חמישה זרים לסדרה, על כל המשמעויות הכלכליות והאחרות שנובעות מהחלטה שכזו? החלטה כזו יכולה לעשות את ההבדל בין הדחה וכישלון לבין גמר פלייאוף. ואולי לא.

עוד באותו נושא

סדרות הפלייאוף: מכבי תל אביב נגד נס ציונה, ירושלים מול הפועל תל אביב

לכתבה המלאה
עודד קטש מאמן הפועל תל אביב. מגד גוזני
לך עם זה עד הסוף. קטש/מגד גוזני

3. הסיפור הגדול של השבוע הוא ההחתמה המחודשת של שון דאוסן במכבי ראשון לציון. כשקבוצה מצליחה לשמור אצלה טאלנט שגדל במחלקת הנוער, אנחנו בעד. כשהנהלת קבוצה פועלת בזמן ולא ממתינה לקיץ, סימן שהיא יודעת מה היא עושה. ומכבי ראשון עשתה את המהלך הנכון מבחינתה. בעיקר עסקית. על פי פרסומים זרים, אמור דאוסן ג'וניור להרוויח סדר גודל של 180 אלף דולר נטו בעוד עונותיים. הימור פרוע? זה לא יקרה. סביר להניח שהיו"ר פרי בונה על הבאיי אאוט בתום העונה הבאה. אם כבר הימורים, אז יתכן מאוד שהבוס של הכתומים התחייב במודע על סכום שאין לו שום כוונה לשלם, מתוך אמונה שכשיגיע הרגע, ירשם הסעיף של דאוסן בדוח הרווח וההפסד של מכבי ראשון תחת טור ההכנסות.

ומה לגבי התכשיט עצמו? שון דאוסן, פוטנציאלית, שחקן יורוליג צפונה. כן, אל תקפצו. כשקני בייזמור, שחקנה של אטלנטה כיום, סיים את לימודיו באוניברסיטת אולד דומיניון, הוא לא היה מוכשר יותר מהבן של ג'ו. ההבדל הוא שבייזמור והמקבילים שלו שומרים. גם גל מקל וגם עומרי כספי אינם מוכשרים יותר מדאוסן. אבל הם שומרים.

הדבר המרכזי שצריך לצפות מדאוסן והפמליה שלו הוא מודעות לחולשה ההגנתית של הטאלנט. ובבואו להחליט היכן ישחק בעונה הבאה, זה חייב להיות הדבר שינחה אותו. דאוסן אמור להתעניין באופייה של הקבוצה בכלל ובזהותו של המאמן שלו בפרט, כדי שיוכל לשדרג עצמו דווקא שם. לפחות כרגע, נראה שזה לא חלק מהאג'נדה שם. אתם יודעים, הגנה זה עניין מעייף.

שחקן מכבי ראשון לציון שון דאוסן. מגד גוזני
מה יהיה עם ההגנה, ילד? דאוסן/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully