וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאטר, עיני ורג'וב נפגשו בציריך. נשיא פיפ"א יגיע לארץ

יו"ר ההתאחדות הישראלית נועד עם עמיתו הפלסטיני ועם יו"ר ההתאחדות העולמית, בניסיון להסיר את ההצעה להדחת ישראל מסדר היום של קונגרס פיפ"א. השוייצרי ייפגש עם נתניהו ואבו מאזן

עופר עיני יו"ר ההתאחדות לכדורגל (ימין) עם נשיא פיפ"א ספ בלאטר. אתר פיפ"א,
בלאטר יגיע בשבועות הקרובים לאזור. עיני ונשיא פיפ"א, בשבוע שעבר/אתר פיפ"א

יושב ראש ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני, נועד היום (ראשון) בציריך עם נשיא פיפ"א ספ בלאטר ועם יושב ראש ההתאחדות הפלסטינית ג'יבריל רג'וב, ודן עמם בבקשה הפלסטינית להשעות את ישראל מפעילות בעולם הכדורגל. בלאטר זימן את השניים לפגישה אתמול, לאחר סדרת פגישות של הצדדים עם גורמים שונים בארגון בימים האחרונים, ובהם בלאטר עצמו.

בלאטר הודיע כי יבקר בקרוב בישראל וברשות הפלסטינית, בניסיון לקדם את הדיאלוג בין ראשי ההתאחדויות, וייפגש גם עם ראשי המדינות. בפגישה היום נכחו, בנוסף לשלושה, גם מזכ"ל פיפ"א ז'רום ואלקה, מנכ"ל ההתאחדות רותם קמר והממונה על הקשרים הבינלאומיים בהתאחדות הפלסטינית, סוזן שלבי.

עיני אמר בסיום הפגישה: "אני רוצה להודות למר בלאטר על מאמציו הגדולים והכנים להוביל למציאת פתרון עוד טרם הקונגרס. אני מעט יותר אופטימי היום, אבל זה לא משנה דבר בהיערכות שלנו לקראת אפשרות של הצבעה בקונגרס. אני משוכנע כי ניתן יהיה להתקדם באופן משמעותי יותר במהלך הגעתו של בלאטר לאזור, וחשוב שהדיאלוג יימשך.

"הטענה שלנו היתה ונותרה ברורה", הוסיף עיני, "זהו ניסיון לערב פוליטיקה וספורט, ואין מקום למהלך כזה בפיפ"א. ברור לי שרבות מהחברות בפיפ"א מבינות היטב את הכוונה מאחורי המהלך הפלסטיני ואת המשמעות ההרסנית שלו לארגון". עיני הדגיש עוד בשבוע שעבר כי ישראל לא הפרה כל תקנה של פיפ"א, ולכן כלל אין מקום להעלות את הדרישה הפלסטינית להצבעה בקונגרס פיפ"א.

הבקשה הפלסטינית אמורה לעלות לדיון בקונגרס פיפ"א הקרוב, בעוד כשבועיים. על מנת להביא להשעיית ישראל, יצטרכו הפלסטינים להשיג את קולותיהן של לפחות 157 מדינות - שלושה רבעים מ-209 החברות בפיפ"א. רג'וב אמר בתחילת החודש, בראיון לרויטרס: "לא נתפשר, כי ישראל עדיין רודפת אחרי כדורגלנים, אתלטים וציוד ספורטיבי פלסטיני. אל תחשבו שרק משום שישראל משחקת באירופה, אירופה תתמוך בה. מישל פלאטיני, שתמך בישראל בעבר, מאס במצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully