וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "זה הכול? זה היה קל. אם היינו בישראל היו משפדים אותי עכשיו"

מאמן קליבלנד התלוצץ במסיבת העיתונאים אחרי ההפסד בשיקגו, והגן על אירווינג שסיים ללא אסיסטים: "הוא משחק פצוע, ואני גאה בו". אירווינג: "ניסיתי לשמש כפיתיון", לברון על העימות עם נואה: "הוא הפגין חוסר כבוד". וגם: מספרי המשחק

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס. Jonathan Daniel, GettyImages
הפסד כואב. לברון ג'יימס/GettyImages, Jonathan Daniel

קליבלנד מנסה לעכל הבוקר (שבת) את ההפסד הצורב 99:96 בשיקגו, שנתן לבולס יתרון 1:2 בסדרת חצי גמר המזרח. דרק רוז גנב את ההצגה עם 30 נקודות, כולל שלשת ניצחון אדירה עם הבאזר, ועזר לשוורים שלו לשמור על יתרון הביתיות בסדרה שהולכת ומתחממת. כעת דיוויד בלאט ושחקניו ינסו פעם נוספת לנצח בחוץ במשחק הרביעי, שייערך ביום ראשון ב-22:30 שעון ישראל, אותו עשוי פאו גאסול להחמיץ אחרי שסופסל ברבע הרביעי בשל כאבים חוזרים ברגליו.

בלאט בחר להמשיך ולפתוח בחמישייה עם אימאן שאמפרט למרות חזרתו של ג'יי אר סמית' מהשעייה בת שני משחקים, וקיבל תפוקה נאה מסמית' מהספסל עם 14 נקודות (4 מ-8 לשלוש), כולל השלשה שקבעה שוויון 96:96, אבל לברון ג'יימס לא היה אגרסיבי כמו במשחק הקודם, ולמרות שרשם 14 אסיסטים הוא קלע 27 נקודות באחוזים רעים (8 מ-25 מהשדה, כולל 1 מ-7 לשלוש), ואיבד לא פחות מ-7 כדורים. גם קיירי אירווינג היה חלש עם 11 נקודות בלבד (3 מ-13) ו-0 אסיסטים ב-38 דקות.

דרק רוז שחקן שיקגו בולס חוגג עם טאג' גיבסון, ג'ואקים נואה. Jonathan Daniel, GettyImages
הזכיר נשכחות. דרק רוז/GettyImages, Jonathan Daniel

מספרי המשחק

* אחרי שבשני המשחקים הראשונים בסדרה הקבוצה שניצחה הובילה לכל אורך המשחק, הפעם ההולכה החליפה צד 18 פעמים.

* עד הלילה, המאזן של קליבלנד במשחקים בהם היא קלעה לפחות 14 שלשות היה 0:17.

* לברון ג'יימס מעולם לא הפסיד משחק פלייאוף בזריקה עם הבאזר.

* אחרי שבמשחק הקודם לברון השתווה לטוני פארקר במקום הרביעי בטבלת מוסרי האסיסטים של כל הזמנים בפלייאוף 14 האסיסטים שלו הלילה הקפיצו אותו מעל פארקר, וגם מעל סטיב נאש ולארי בירד בדרך למקום הרביעי עם 1,073.

* הפעם האחרונה בה שיקגו ניצחה משחק פלייאוף עם הבאזר הייתה במשחק 1 של גמר ה-NBA ב-1997. הקולע היה כמובן מייקל ג'ורדן.

* דרק רוז וג'ימי באטלר, שפתחו שניהם בצורה חלשה את המשחק, קלעו במשותף 23 מתוך 25 הנקודות של הבולס ברבע האחרון.

עוד באותו נושא

סל ניצחון משוגע לדרק רוז, 96:99 לשיקגו על קליבלנד בחצי גמר המזרח

לכתבה המלאה
דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. Jonathan Daniel, GettyImages
בלי תלונות. דיוויד בלאט/GettyImages, Jonathan Daniel

התגובות

דיוויד בלאט אמר במסיבת העיתונאים בסיום: "אמרתי לשחקנים שלי שהם נתנו את הלב, ושאין לי תלונות לאף אחד. יש כמה דברים קטנים שהיינו יכולים לעשות טוב יותר, אבל שתי הקבוצות שיחקו חזק והמשחק הוכרע בסל אחד". על העובדה שהבולס לקחו 18 ריבאונדים בהתקפה אמר בלאט: "לא עשינו עבודה טובה בתחום הזה. כפינו עליהם 56 החטאות, והם לקחו 18 ריבאונדים בהתקפה, זה מספר גבוה. כמובן שזה משהו שאנחנו צריכים לשפר".

כשנשאל על 0 האסיסטים של אירווינג, לאור העובדה בעבר לברון הבהיר לרכז הצעיר שלא מקובל עליו שהוא יסיים משחק שלם ללא אסיסט, ענה בלאט: "אולי החבר'ה פשוט לא קלעו כשהוא מסר להם. קיירי משחק פצוע, והוא מראה הרבה אומץ ונותן לנו כל מה שיש לו. הוא שיחק נהדר בשני המשחקים הראשונים, והוא ימשיך לעשות את זה. אבל היום היה לו משחק קצת פחות מוצלח, אבל הוא נותן את הלב ואני גאה בו". כשנשאל מתי אירווינג נפצע השיב בלאט: "הוא לא נפצע במהלך מסוים. יש לו רגל כואבת, והוא משחק למרות זה עם הרבה לב והרבה אומץ".

כשאחד העיתונאים החל לשאול על כך שג'יי אר סמית' יזם חלק מההתקפות במקום אירווינג, בלאט קטע אותו ואמר: "הוא מחזיק בכדור לפעמים, אבל הוא לא יוזם את ההתקפות". אחרי ההבהרה הזו אמר בלאט: "אמרתי לכם בעבר שאני מצפה מג'יי אר לשחק את המשחק הרגיל שלו מיד עם חזרתו. באופן טבעי בהתחלה הוא ניסה לתת למשחק לבוא אליו ולהיכנס לקצב, וזה היה הדבר הנכון לעשות, וברגע שהוא הרגיש נוח ראינו את הג'יי אר שהיה חלק כל כך גדול מההצלחה שלנו עד כה, והוא עשה עבודה נהדרת".

לגבי העיכוב של אוטובוס הקבוצה בשל הפקקים בעיר הרוחות, שגרמו לכך שהשחקנים הגיעו לאולם רק שעה לפני פתיחת המשחק אמר בלאט: "חשבתי על זה בירידה מהאוטובוס, כי הייתי במצבים כאלה שהלחיצו את השחקנים, אבל הסתכלתי על הבחורים ולא היה נראה שזה הפריע להם בכלל". בתום מסיבת העיתונאים ניסה בלאט להפיג את המתח עם בדיחה, כשאמר לכתבים: "זה הכל? זה היה די קל. אם היינו עכשיו בישראל הם היו משפדים אותי...".

קיירי אירווינג שחקן קליבלנד קאבלירס. Jonathan Danie, GettyImages
"אני יודע שהמאמן אמר שאני פצוע כדי להגן עליי". קיירי אירווינג/GettyImages, Jonathan Danie

קיירי אירווינג נשאל על דבריו של בלאט לגבי פציעתו והשיב: "הכאבים ברגל שלי החלו במשחק 2 בסדרה מול בוסטון, טיפלו בי וניסיתי להמשיך לשחק עד כמה שאני יכול. אבל אני לא מחפש תירוצים לעצמי. אני יודע שהמאמן אמר שאני פצוע כדי להגן עליי, אבל מבחינתי אני לא תולה את היכולת בכאבים שלי, ואמשיך לעשות את זה. הבנתי בשלב די מוקדם שיהיה לי קשה לתפקד, וניסיתי לשמש כפיתיון בהתקפה, לבצע חסימות לחבריי ולהיות יעיל עד כמה שניתן".

לברון ג'יימס אמר במסיבת העיתונאים: "המשחק לא הוכרע במהלך האחרון, כי היו לנו הזדמנויות לנצח אותו קודם, וגם להם היו. הם פשוט עשו מהלך אחד יותר מאיתנו, ונצטרך ללמוד מזה, אבל שיחקנו הכי חזק שיכולנו ונתנו לעצמנו הזדמנות לנצח, וזה כל מה שאפשר לעשות". כשנשאל האם לאירווינג מגיעה הנחה על 0 האסיסטים שלו בשל הפציעה ענה: "לאף אחד לא מגיעה הנחה. אבל זה לא היה תלוי בו. לי היו 7 איבודים, ואולי אם היו לי 4 היינו מנצחים. קלעתי 8 מ-25 מהשדה, אולי אם הייתי קולע 11 היינו מנצחים. עזבו את קיירי, תאשימו אותי".

על העימות שלו עם ג'ואקים נואה ברבע השלישי אמר לברון: "אני אוהב את האמוציות של נואה, אבל המילים שהוא אמר לי היו קצת יותר מדי. אני אבא לשלושה ילדים, והוא התחיל להפגין חוסר כבוד. אז הדרך הכי טובה שלי להגיב הייתה להטביע עליו, ואם היינו משחקים בשנות ה-80 או ה-90 הייתי יכול להגיד לו אחר כך מה שאני חושב ולהמשיך הלאה, אבל קיבלתי על זה טכנית". לאחר מכן, כשנואה נשאל לגבי דבריו של לברון, הוא ענה: "חסר כבוד? יש לי כבוד מטורף ללברון. אנחנו פשוט שני שחקנים שמנסים לנצח".

בצד המנצח היה דרק רוז, שהזכיר נשכחות לאוהדיו ביציעים עם משחק נפלא וסיום מתוק במיוחד: "קיבלתי הזדמנות לשחרר זריקה, ואני צריך להודות לחבריי לקבוצה שנותנים לי כל כך הרבה אנרגיות וביטחון. הם האמינו בי ברגעי ההכרעה, המשיכו לתת לי את הכדור ולעודד אותי לשחק בדרך שבה אני משחק בדרך כלל. זריקות כאלה הן חלק מתפקיד המנהיג. אני מאוד בטוח ביכולות שלי במצבים כאלה, והלילה זה נכנס".

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס מול ג'ואקים נואה שחקן שיקגו בולס. Jonathan Daniel, GettyImages
העימות ביניהם רק מתחמם. לברון ג'יימס מול ג'ואקים נואה/GettyImages, Jonathan Daniel

מה אמרו בתקשורת

כריס פידור מ-"Cleveland.Com" כתב: "הפציעה של אירווינג השכיחה את היכולת שלו לחתוך את הגנת היריב, ובנוסף הוא התקשה בהגנה וסיים ללא אסיסטים לראשונה מאז נובמבר. הקאבס לא צריכים אותו כפיתיון, כפי שהוא אמר. לאב גמר את העונה, שאמפרט לא כשיר ב-100% וסמית' עדיין מתאקלם בחזרה. הם צריכים את קיירי האולסטאר, שהשלים עם לברון את הצמד עם ממוצע הנקודות הגבוה בליגה והפך את הקאבס לפייבוריטים במזרח. והם צריכים אותו כבר במשחק הבא".

ג'ייסון לויד מ-"אקרון ביקון ג'ורנל" כתב: "לאב פצוע, אירווינג סובל מפציעה (יש הבדל), והג'אמפים של לברון פגועים. השלישייה הגדולה של קליבלנד סבלה מדליפת שמן בכל רחבי היונייטד סנטר. בלאט ואירווינג חשפו את הפציעה של הרכז, ומאוחר יותר גילינו שבשמונת ימי המנוחה בין הסדרות הוא עבר צילומים שגילו מתיחה. הוא החמיר אותה בשלב מוקדם היום, והתייחס לעצמו כפיתיון בהמשך. פיתיון? הקאבס לא יכולים להרשות לעצמם מצב בו אחד משני הכוכבים שנותרו להם הופך לפיתיון בלבד".

"אפס האסיסטים של אירווינג לא היו הנתון שעלה לקאבס במשחק", המשיך לויד. "כי בכל מקרה הוא לא מוסר ברמה גבוהה, אלא היעדר המתקפה שלו על לב ההגנה של הבולס. זה והאחוזים הרעים של לברון, שעומד כעת על 39% מהשדה בסדרה (30 מ-76), כולל מאזן עגום של 1 מ-12 לשלוש. בסך הכל בפלייאוף הוא עומד על 5 מ-32 (16%) מחוץ לקשת. למרות הכל, הקאבס עדיין הגיעו לשוויון 10 שניות לסיום במשחק חוץ. זה לא רע, אבל זה לא מונע את תחושת הכאב של ההפסד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully