וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש סיכוי לאחדות לאומית? המבחן של בני יהודה וקהל אוהדיה

9.5.2015 / 8:00

הטיול המתיש בלאומית העניק לבני יהודה שנה שלמה לצורכי הפקת לקחים ותיאום ציפיות. למועדון, וגם לקהל האוהדים הגדול, שחלקו קילל את השחקנים גם במשחק העלייה. לפני ליגת העל, זמן לחשבון נפש

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

העצב עם ירידת בני יהודה בתום העונה שעברה היה גדול. לראות את מסע ההיחלצות שלה בחלק השני של העונה והשבר בסוף, הקהל שהתאחד סביב הקבוצה והגיע באלפים לכל אצטדיון, הסיום הטרגי במשחק בית בו ניצחון היה מספיק כדי לעלות ובמיוחד גיל יצחק שנראה כי עד היום לא הצליח להתאושש מאותן החמצות במשחק ההכרעה מול מ.ס אשדוד.

שנה אחרי, בני יהודה חזרה לליגת העל. היא אמנם נוצחה אתמול (שישי) בווינטר אך חוזרת כמו גדולה. לאורך כל העונה היא שלטה באופן ברור בליגה הלאומית, הייתה עדיפה מקצועית ועלייתה כמעט שלא הוטלה בספק לרגע. דמאיו ואבוקסיס בנו סגל שחקנים בדרגה אחת מעל הליגה הלאומית - כזה שקשה מאוד יהיה להיתקע איתו עונה נוספת בליגה השנייה. ליגה קשה לעיכול, אבל הטראומה שככה במהרה.

בני יהודה חזרה לליגת העל למרות הפסד 4:3 להפועל רמת גן

בני יהודה חגגה, אסי בלדוט: "חזרנו למקומנו הטבעי"

זה לקח עונה אחת, והנה היא חוזרת/ברני ארדוב

וכאן מגיע המבחן הגדול של בני יהודה. או יותר נכון, של אוהדי בני יהודה. בשנים שקדמו לעונת הירידה, הקבוצה השתתפה כמעט בקביעות בפלייאוף העליון וגם התברגה למפעלים האירופים. גם בשנים אלו אוהדי בני יהודה שידרו חוסר שביעות רצון. הם תמיד חשבו שהקבוצה שווה יותר מזה, קרי מאבקים בשלישייה הראשונה ואפילו התמודדות על התואר.

המודל של אוהדי בני יהודה היה עירוני קרית שמונה. מודל שאינו ניתן כלל להשוואה. הסכומים שאיזי שרצקי משקיע בקרית שמונה לא דומים לתקציבים של בני יהודה. גם כשהיא בליגת העל, בני יהודה מתקיימת מתקציבים של 16-17 מיליון שקלים הכוללים בתוכם כ-4-5 מיליון שקלים של ספונסרים, חסויות ותורמים, כאשר מדי שנה-שנתיים הקבוצה מוכרת שחקן כישרוני כחלק מהתהליך.

כל עוד לא מגיע למועדון אדם סטייל שרצקי או איזה אוליגרך שיסכים להשקיע עשרות מיליונים, זה המודל שבני יהודה תתקיים לפיו - עם משה דמאיו או בלעדיו. וכל עוד זהו המודל, אוהדי בני יהודה צריכים להפנים שכל עונה בה הקבוצה משתחלת לפלייאוף העליון היא ברכה. אם היא משיגה כרטיס לאירופה, זאת כבר סיבה למסיבה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אוהדי בני יהודה. מגד גוזני
זמן לתיאום ציפיות. אוהדי בני יהודה/מגד גוזני

את העונה הקודמת שלה בליגת העל פתחה בני יהודה בצליעה. הקהל שציפה לקבוצה שתיאבק על תארים איבד את העשתונות, מה שהביא לעימות מול דמאיו שהשפיע ישירות על הקבוצה, דרדר אותה למאבקי תחתית ובסופו של דבר גם לירידת ליגה. שנייה לפני שאוהדי בני יהודה חוזרים לליגת העל, הם צריכים לעשות חשבון נפש ולהחליט מה הם רוצים מהקבוצה שלהם בשנים הבאות.

אתמול התייצבה בני יהודה למשחק עלייה. כאשר הפועל רמת גן הובילה, קשה היה להתעלם מהקללות של חלק מהאוהדים לשחקנים. גידופים שמקשים להאמין שהקבוצה המדוברת היא כזו שעולה ליגה בהליכה. הם התאימו יותר לקבוצה שאומרת שלום ונושרת לליגה נמוכה יותר. שחקן שנשאל בסיום על כך סיפר כי "יש בסיס טוב של קהל לבני יהודה, אבל יש את ה-10 אחוז שתמיד מקללים בלי הפסקה, לא משנה מה יקרה. הלוואי שהרוב ישפיע עליהם כי זה פוגע מאוד בשחקנים. כשלא הולך, הקללות האלה שוברות שחקנים".

אז זהו, בני יהודה שוב בליגת העל. כעת האוהדים שלה צריכים להחליט מה יספק אותם, ולהיות ריאליים. אם יחזרו לאותה נקודה בה נפרדו מליגת העל, לא יפנימו את מקומם ואת מקומו של המועדון שלהם, הם עשויים לחזור לעוד סיבוב של מאבקי הישרדות. תחליטו.

משה דמאיו מנכ"ל בני יהודה. ניב אהרונסון
דף חדש בליגת העל? משה דמאיו/ניב אהרונסון
  • עוד באותו נושא:
  • בני יהודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully