וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני לה ליגה מצטרפים לשביתה: "הזכויות שלנו תחת מתקפה"

לאחר הודעת הנהלת הליגה הספרדית על השבתת מחזורי הסיום, מגבים כוכבי ברצלונה וריאל את ההחלטה. יו"ר ארגון השחקנים: "אנחנו בעד המכירה המרוכזת של זכויות השידור, אבל לא בדרך שבה זה נעשה עד כה"

ההתאחדות הספרדית הודיעה אתמול (רביעי) על כוונתה להשבית את פעילות כל הליגות החל מהשבוע הבא, ב-16 במאי, במחאה על התערבות הממשלה במדריד בהסכם השידורים החדש שיזמה הממשלה. היום הצטרף ארגון השחקנים הספרדי (AFE) למאבק, בכינוס בהשתתפות בכירי השחקנים בלה ליגה, ובהם צ'אבי, אינייסטה וקסיאס.

לואיס רוביאלס, נשיא הארגון, אמר בישיבה: "החלטנו לשבות לא כדי להראות שיש לנו כוח, אלא כדי להתגונן מול מה שאנו רואים כהתקפה על הזכויות שלנו. אנחנו בעד המכירה המרוכזת של זכויות השידור, אבל לא בדרך שבה זה נעשה עד כה". בהסכם המוצע אין כל הבטחה לתמוך כספית בשחקני הכדורגל בספרד.

הארגון דורש מקום משמעותי יותר בדיונים, "משום שאנחנו עוזרים לייצר את ההכנסות האלה. הם אפילו לא נתנו לנו אפשרות לשבת בשולחן המשא ומתן, היינו פותרים את כל הבעיות תוך רבע שעה. אנחנו לא יכולים להסכים למצב בו רק צד אחד אחראי על כל הסיפור הזה וכל הכוח אצלו".

רובילאס הציג טבלה ולפיה חלוקת הכספים בין הליגות בספרד פחות שוויונית מאשר במדינות אחרות ביבשת: 90 אחוז לליגה הבכירה לעומת 10 לליגת המשנה, לעומת חלוקה של 21:79 בגרמניה ו-19:81 בצרפת.

צ'אבי, קסיאס, שחקני כדורגל של נבחרת ספרד. GettyImages
סולידריות, ולא רק במדי הנבחרת. קסיאס וצ'אבי/GettyImages

החוק, שאושר בשבוע שעבר בממשלה וטעון את אישור הפרלמנט, קבע כי ההתאחדות תקבל רק 4.55 אחוזים מהכנסות השידורים. שר הספורט הספרדי, מיגל קרדנל, קרא לשביתה "עלבון לחברה הספרדית", ואמר כי ההסכם המוצע טוב מאוד עבור השחקנים. אם תצא לפועל, השביתה תחל בשבת הבאה, ותשפיע על שני המחזורים האחרונים בליגה הספרדית, כמו גם על גמר הגביע בין ברצלונה לבילבאו, המתוכנן ל-30 במאי.

"חוק הספורט החדש חמור מאוד", הוסיף רובילאס, "כי הוא מאפשר ל'לה ליגה' להטיל כל סנקציה שהיא תרצה. הם לא רצו לשתף אותנו. הכסף שאנחנו מבקשים הוא בשביל הדלים יותר, בשביל הליגה השלישית, כדי שהפחות עשירים יוכלו לפרוש עם קצת כסף. כדי שהסיטואציה הזו תיפתר, הממשלה תצטרך להתערב. בהסכם שנוגע לכדורגל, צריך לערב את הכדורגלנים בהחלטות. אנחנו 8,000 שחקנים ואנחנו חייבים להגן על הזכויות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully