וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'רארד פיקה: "משחק סנסציוני, אנחנו בני מזל שיש לנו את מסי"

בארסה חוגגת. לואיס אנריקה: "תוצאה מושלמת". פפ: "הכישרון שלהם עשה את ההבדל". נוייר: "לא אומרים נואש". וגם: כל המספרים, כולל הרצף המטורף שנעצר ושלל ההישגים של הפרעוש

רויטרס
שחקן ברצלונה ליאונל מסי חוגג. רויטרס
נגמרו לנו המילים. מסי/רויטרס

המספרים

* לראשונה מאז 2002/03, בארסה ניצחה תשעה משחקי ליגת אלופות רצופים.

* מסי קבע את הצמד המהיר בתולדות שלב חצי הגמר, עם שני שערים תוך שלוש דקות.

* וכמובן שהארגנטינאי עקף בחזרה את כריסטיאנו רונאלדו בראש טבלת המבקיעים בליגת האלופות בכל הזמנים (77 לעומת 76).

* אחרי ארבעה משחקים בהם לא הצליח למצוא מולו את הרשת, מסי סוף סוף הכניע את מנואל נוייר. פעמיים.

* עד השער הראשון של מסי, בארסה ספרה למעלה מחמש שעות ללא שער בשלב חצי הגמר של ליגת האלופות.

* מסי, ניימאר וסוארס כבשו העונה כבר 111 שערים משותפים.

* המשחק הערב היה ה-300 של תומאס מולר בכל המסגרות במדי באיירן מינכן.

* פפ גווארדיולה ציין את המשחק ה-75 שלו בליגת האלופות הערב.

* ליאונל מסי רשם את ההופעה ה-100 שלו באירופה (97 בליגת האלופות, שלוש בסופר-קאפ). הוא השחקן השלישי הכי צעיר שעושה זאת. רק פפה ריינה וראול נמצאים לפניו ברשימה.

צפו במהלך המדויק של ליאונל מסי

שלוש דקות גדולות שלו/רויטרס

* צ'אבי אלונסו ספג את הכרטיס הצהוב ה-31 שלו בליגת האלופות. רק לפול סקולס יש יותר כרטיסים צהובים במפעל (36).

* צמד השוערים טר סטגן ונוייר מסרו במחצית הראשונה עשר מסירות כל אחד. לואיס סוארס מסר חמש פעמים בלבד.

* לראשונה מאז ה-21 בינואר, 2015, בארסה סיימה משחק ביתי עם 0:0 במחצית.

* בפעם השנייה בקריירה, דני אלבס שיחק משחק ליגת האלופות ביום הולדתו (הפעם הראשונה היתה ב-2009, בשער ההיסטוריה הוא של אנדרס אינייסטה בסטמפורד ברידג').

* על כר הדשא היו תשעה נציגים מגמר המונדיאל האחרון: שני שופטים, שני ארגנטינאים וחמישה גרמנים.

* הבעיטה הראשונה של באיירן מינכן למסגרת הגיעה רק בדקה ה-71.

* באיירן מסרה יותר (497 לעומת 448), מסרה באחוזים גבוהים יותר (85 לעומת 81) והחזיקה יותר בכדור (52 לעומת 48). אז מה?

* הרצף נגמר: אחרי 96 משחקים (!), בארסה סיימה משחק בו לא שלטה יותר בכדור. זה לא קרה מאז ה-5 בדצמבר, 2006, וגם אז היריבה היתה מגרמניה (ורדר ברמן).

* מאז הכנסתם שיטת שערי החוץ, 434 אירופים הסתיימו ב-0:3 למארחת במפגש הראשון. רק 25 קבוצות הצליחו להשלים מהפך.

* באיירן מינכן מעולם לא חזרה מפיגור בן שלושה שערים או יותר באירופה (כשלה בשעה ניסיונות).

* אף קבוצה בתולדות ליגת האלופות לא הודחה לאחר שניצחה 0:3 במשחק הראשון של שלב הנוק-אאוט באלופות.

* ב-25 הפעמים הקודמות שבארסה ניצחה 0:3 במשחק ראשון בשלב נוק-אאוט אירופי, היא גם עלתה לשלב הבא.

* ההפסדים הגדולים ביותר בקריירה של גווארדיולה: 4:0 לריאל מדריד (2014), 4:1 לוולפסבורג (4:1), 3:0 לדורטמונד (2014), 3:0 לברצלונה (2015).

תגובות: ברצלונה

"מגה-מסי, בלתי ניתן לעצירה", החמיאו ב"בילד" לפרעוש, "ברצלונה בעטה בבאיירן בחצי הגמר. באיירן תצטרך נס כדי להגיע לגמר בברלין. עד הדקה ה-77 מנואל נוייר היה איש המשחק, אבל אז הגיע הסופרסטאר מסי והכניע פעמיים את שוער אלופת העולם".

"מסי רוצה את ברצלונה בברלין", הייתה הכותרת של "ספורט" הקטאלני, "מסי הכריע את ההתמודדות עם צמד גדול, וסלל את הדרך לגמר. היה משחק טקטי מצד שתי הקבוצות, אבל בסוף, בפסגה, היה את ליאו מסי עם כדורגל טהור, נפלא, קטלני. ב-15 דקות מסי פירק את באיירן וגווארדיולה כי הוא רוצה לראות את ברצלונה בגמר בברלין ב-6 ביוני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם בבילד עושים כבוד למסי/מערכת וואלה!, צילום מסך

המאמן המנצח לואיס אנריקה היה מאושר: "זו תוצאה מושלמת שמקרבת אותנו לגמר, נצטרך לוודא שזה קורה בגומלין. פפ נותר נאמן לפילוסופיה שלו, וכך גם אנחנו. מסי? הוא תמיד מפתיע אותנו. כל הקבוצה היתה מצוינת, גם הקהל. אני לא זוכר שלבאיירן היתה אפילו הזדמנות אחת טובה להבקיע. אני לא זוכר אווירה כל כך טובה בחדר ההלבשה".

אנדרס אינייסטה: "פפ אמר שמסי בלתי עציר? אני חושב שזה נכון. הוא יכול להכריע משחקים ברגע. צריך להמשיך, אסור לנו לעצור, כי היריבות עלולות לנצל את זה. המפגש עוד לא הסתיים".

בלם ברצלונה ג'רארד פיקה אמר: "אני חושב ששיחקנו משחק סנסציוני. היינו טובים מאוד מבחינה הגנתית. באיירן בקושי בעטה לשער במשך 90 דקות. הצלחנו לנצל את נקודות התורפה שלהם. הרגשנו לא נוח בלי הכדור במשך רוב המשחק. ידענו שהם יחזיקו בכדור הרבה במהלך המשחק, אנחנו יודעים איזה שוער איכותי נוייר, הייתה לו הצלה גדולה מול סוארס. אתה לא יכול לעצור את מסי, הוא כבש שני שערים פנטסטיים. אנחנו בני מזל שיש לנו אותו. נגיע למינכן במטרה לכבוש שער ולנצח, שזה הדבר היחיד שבארסה יודעת לעשות".

חאבייר מסצ'ראנו: "ידענו שפפ בכל מגרש ובכל אצטדיון יבוא כדי לנסות לנצח ולשחק כדורגל. הם באו ולחצו גבוה, אבל לפעמים כשאתה לוחץ גבוה אתה לוקח סיכום ואנחנו יודעים שיש לנו הרבה שחקנים עם איכויות שעושים הבדל. מסי הוא שחקן שבלתי ניתן לתיאור. רק צריך לצפות בו. אנחנו מאושרים כי זו תוצאה טובה, אבל אנחנו צריכים לחשוב על שבוע הבא ולעשות את העבודה שלנו כדי להיות בגמר".

איבן ראקיטיץ': "אנחנו יודעים שבאיירן היא קבוצה חזקה מאוד. הם כבר הצליחו להפוך תוצאות ולעשות מהפכים ואנחנו יודעים שלשחק באצטדיון שלהם יהיה אחרת. אנחנו הולכים לעבוד קשה ככל הניתן. עבדנו קשה מאוד היום במטרה להשיג את השער. יש לנו שחקנים מדהימים בהתקפה. אין עוד אחד כמו מסי בעולם ותודה לאל שהוא משחק אצלנו. אנחנו מאושרים מאוד מהשערים שלו והעבודה שלו, אבל מעל הכול מהעבודה שהוא השקיע היום".

שוער בארסה מארק אנדרה טר סטגן: "אין מה להגיד על מסי, רק לצפות בו וליהנות. אנחנו מתרכזים ולוקחים את זה משחק אחרי משחק, אבל אנחנו משחקים טוב בכל המסגרות. אנחנו נוסעים למינכן במטרה לנצח".

תגובות באיירן מינכן

פפ גווארדיולה ניסה להסביר מה לא עבד: "כמובן שאנחנו עצובים, הכישרון של שחקני ברצלונה עשה את ההבדל. האם התוצאה הוגנת? אני לא יודע. מסי בלתי עציר, צריך לאפשר לו כמה שפחות מרווח. עד השער הראשון שספגנו שלטנו במשחק בצורה טובה מאוד. אחרי השער איבדנו את השליטה במשחק. זה היה חבל מאוד. שער אחד או שניים אפשר להחזיר, אבל שלושה זה קשה מאוד. אני לא יכול לבוא בטענות לשחקנים שלי. הקבוצה הזו עמדה ועברה הרבה מצבים קשים".

מנואל נוייר, שסיפק מחצית ראשונה הירואית אך קרס כמו קבוצתו בדקות הסיום, סיכם: "אני לא יודע איך הם כבשו את השער הראשון. מן הסתם כשאתה מאבד את הכדור ליד מסי ברחבה, הוא גורם לך לשלם. השער הראשון היה המפתח מבחינתם. גרמנו לזה לקרות בשבילם. יצרנו יתרון משמעותי באגפים, אבל איבדנו כדור מיותר. ראינו נגד פורטו שתמיד משהו יכול לקרות והכול אפשרי, אבל עכשיו אנחנו משחקים נגד קבוצה אחרת. ראינו היום שלא הגנו למספיק מצבים, אבל לעולם לא נאמר נואש. אנחנו חייבים לנסות להאמין".

תומאס מולר: "זה לא היה נראה כמו משחק של 0:3 במשך רוב המשחק, אבל שמנו את עצמנו במצב הזה ביחד. אנחנו צריכים לצאת מזה ביחד ולא להפנות אצבע מאשימה לכיוון שחקן זה או אחר. במחצית השנייה הייתה לי הרגשה ששלטנו במשחק. זה לא קל לשחק פה, אבל לא הרגשתי שאנחנו יכולים להפסיד 3:0. אבל אנחנו באיירן מינכן ונשמור את הראש למעלה. העובדה שעכשיו זה יהיה אותו דבר כמו שהיה נגד פורטו היא לא פשוטה, אבל ניתן את כל מה שיש לנו בשלישי הבא. זו תהיה סנסציה אם נעלה לגמר ונעשה הכול במינכן".

קפטן באיירן מינכן פיליפ לאהם נשמע מאוכזב: "תפסו אותנו עם התקפות מתפרצות שלוש פעמים. זה מתסכל. היו לנו את המצבים שלנו, אבל עשינו את זה קל מדי עבורם".

המנהל הספורטיבי של באיירן מתיאס זאמר התייחס לטעות של ברנאט בשער הראשון שספגה הקבוצה ואמר: "הוא ילמד מהטעות הזו. הוא שחקן צעיר, זה חלק מתהליך ההתפתחות שלו כשחקן. אם להיות ריאליים, קשה להאשים את הקבוצה היום. שיחקנו טוב".

מאמן ברצלונה פפ גווארדיולה. רויטרס
איזה ערב עגום לפפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully