וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק אבידל: "לא אפשרתי לשחקני ברצלונה להגיע לבית החולים. הייתי מרוקן"

המגן שפרש מכדורגל סיפר על הימים הקשים אחרי השתלת הכבד: "לא רציתי שאנשים יראו אותי במצב הזה". על כך שזכה להופיע בגמר האלופות: "פפ שלח לי הודעות: 'בונים עליך שתהיה שם"

טיטו וילאנובה עם אריק אבידל מניפים את גביע האליפות של ברצלונה. David Ramos, GettyImages
"המשחק הזה היה אובססיה עבורי". אבידל/GettyImages, David Ramos

אריק אבידל מיעט לדבר עד היום על מחלת הסרטן שממנה סבל במשך שנתיים וההתמודדות הקשה, כשבשיאו של הראיון ל"דיילי מייל" הוא מציין כי חברו מברצלונה, דני אלבס, אף הציע לו חלק מהכבד, כפי שחשף כבר בראיונות קודמים. "הילדה הגדולה שלי בת 11, לאחר מכן יש לי ילדים בני תשע וחמש", מספר אבידל. "הגדולה ידעה שזה רציני, אבל לא הזכרנו את המילה סרטן ולא נכנסנו לפרטים. הם היו כל כך קטנים שאתה לא רוצה להפחיד אותם או להעציב אותם. פשוט אמרנו לילדים: 'אבא הולך להיות חולה והוא יצטרך להישאר קצת בבית החולים'".

אבידל שיחק בברצלונה בין 2007 ל-2013, כאשר במהלך התקופה הזו בחודש מרץ 2011 סדרת בדיקות שנערכו לו גילו כי הוא סובל מסרטן בכבד. בעקבות הממצאים עבר המגן הצרפתי ניתוח, ובאופן מפתיע הוא הצליח לחזור לשחק תוך כחודש וחצי. בקיץ של אותה שנה אבידל אף שיחק בגמר ליגת האלופות בניצחון על מנצ'סטר יונייטד. אחרי השתלה שעבר, אבידל חזר לשחק בברצלונה באפריל 2013, אבל בסיומה של העונה ברצלונה החליטה לשחרר אותו בגיל 34, ואחרי תקופה קצרה במונאקו ובאולימפיאקוס, החליט אבידל לפרוש בדצמבר האחרון.

שחקני ברצלונה מניפים באוויר את אריק אבידל. רויטרס
"היו ימים שחורים שהייתי מוטרד מזה שלא אוכל לשחק עוד". אבידל/רויטרס

"אשתי הייתה מדהימה. גם ברגעים הכי קשים, לנשים האלה בדרך כלל יש את הכוח לשנות את היום שלי. אני לא האדם היחיד שנלחם בסרטן, אבל אני מקווה שאני אוכל לספק השראה לאנשים. הכול התחיל כשלא הרגשתי טוב. הכושר שלי היה גבוה ותמיד הסתכלתי על הגוף שלי. כשאמרו לי שיש לי גידול בכבד, הייתי בשוק, אבל זה יכול לקרות לכל אחד, בלי קשר לגיל שלך או במה אתה עוסק. יכול להיות לך כל הכסף בעולם, אבל שום דבר לא מכין אותך לסרטן".

המגן סיפר על ההופעה המרגשת שלו בגמר, ואמר: "המשחק הזה היה אובססיה עבורי. הייתי נחוש להרגיש טוב למשחק הזה. פפ היה מדהים, הוא שלח לי הודעות, וכתב: 'תמשיך ככה, כולנו בונים עליך שתהיה שם'". אחרי הגמר, אבידל קיווה שהוא התגבר על הגידול, אבל בדיקות נוספות הראו שהוא חזר ולכן היה זקוק להשתלה. "חברי לברצלונה דני אלבס הציע לי את הכבד שלו. הוא היה רציני, אבל לא הייתי יכול לקבל את זה. גם לו יש משפחה וקריירה. זה ניתוח רציני וזה היה יותר מדי". בסופו של דבר מי שסייע לו הוא בן דודו ג'רארד: 'הסיכון עבור ג'רארד היה ענק. הוא הציל את החיים שלי. זה פשוט כמו שזה נשמע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
דני אלבס שחקן ברצלונה. David Ramos, GettyImages
אבידל לא הסכים לקבל ממנו תרומה. אלבס/GettyImages, David Ramos

אבידל מספר שבתקופה הזו שבה הוא שהה בבית החולים במשך 42 יום, הוא חווה סבל גדול מאוד: "אתה לא יכול לשנות את זה. אתה לא שוכח שיש לך סרטן. זה תמיד שם, יושב בראש שלך, ומבחינה פיזית הרגשתי חלש מאוד. במשך שבעה חודשים לא עשיתי כלום. לא יכולתי, לא היה לי כוח. הייתי מרוקן. לא ספורט, לא אימונים. היו ימים שחורים שהייתי מוטרד מזה שלא אוכל לשחק עוד. הייתי מתעורר וכמעט לא היה לי כוח להזיז שריר. לא אפשרתי לשחקני בארסה להגיע לבית החולים. לא רציתי שאנשים יראו אותי במצב הזה".

בסיום הראיון אבידל מתייחס לעתיד, ומבהיר: "לא יהיה עוד קאמבק. מבחינתי, הדבר הכי חשוב זה שהצלחתי להתאושש מהסרטן. קיבלתי החלטה שהסרטן לא ינצח אותי. הסרטן שינה לי את החיים. אני אדם טוב יותר. אני מתעדף את מה שחשוב: האישה, הילדות הקטנות שלי, החברים שלי, הטיולים עם המשפחה. אני פשוט רוצה ליהנות מכל רגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully