וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקליפרס מהללים את גריפין: "עכשיו העולם מבין עד כמה הוא טוב"

שחקני הקליפרס יצאו מגדרם בעקבות הטריפל דאבל של הכוכב. ריברס: "מצאנו רכז שיאתגר את כריס פול", בארנס: "זה היה נראה כמו ענק מול גמדים". וגם: הארדן מאוכזב מעצמו ומקהייל דורש להתעורר

שחקן לוס אנג'לס קליפרס בלייק גריפין. AP
בלתי ניתן לעצירה. גריפין/AP

מתחילת הפלייאוף ניצבת הקליפרס מול מבחני אופי לא פשוטים, וצולחת אותם בזה אחר זה. הפעם החבר'ה מ-LA נאלצו להתמודד עם אתגר גדול במיוחד, כשנאלצו לשחק ללא כריס פול הפצוע. אבל זה לא מה שישבור את הקליפרס, שקיבלו עוד תצוגת ענק מבלייק גריפין, שמתחת לרדאר רושם פלייאוף עצום עד כה. הפעם הוא סיים טריפל דאבל נוסף ושורה סטטיסטית מרשימה: 26 נקודות, 14 ריבאונדים, 13 אסיסטים. זה נגמר ב-101:117 מוחץ ו-0:1 על יוסטון בחצי גמר המערב. פול אמור לחזור במשחק הבא, אבל נראה שהקליפרס מסתדרים היטב גם בלעדיו.

שחקן לוס אנג'לס קליפרס בלייק גריפין מחבק את כריס פול. AP
מחכים לך. גריפין עם פול/AP

המספרים

* לבלייק גריפין יש שלושה טריפל דאבלים עד כה בפלייאוף הנוכחי. שזה 3 יותר מכל שאר השחקנים עד כה בפוסט סיזן.

* גריפין הוא הראשון מאז ג'ייסון קיד בשנת 2002 שמשיג שני טריפל דאבל דאבלים רצופים בפלייאוף.

* הוא גם השחקן השלישי בלבד שאינו מעמדות הגארד שמשיג שני טריפל דאבלים רצופים. קדמו לו ג'ון האבליצ'ק ו-ווילט צ'מברליין (פעמיים).

* גריפין מתקדם בצעדי ענק לעבר שיא טריפל דאבלים בפלייאוף בשני העשורים האחרונים. רייג'ון רונדו וג'ייסון קיד מחזיקים במשותף בשיא של ארבעה כאלה. בלייק זקוק לשניים נוספים כדי לעבור אותם.

* למרות חסרונו של כריס פול, ג'מאל קרופורד עלה מהספסל וסיים עם 21 נקודות. זו הפעם ה-14 בקריירה של הגארד המצוין שבה הוא קולע למעלה מ-20 נקודות מהספסל בפלייאוף. רק מאנו ג'ינובילי, ויני ג'ונסון ואדי ג'ונסון רשמו כמות גדולה יותר של משחקים כאלה ב-30 השנים האחרונות.

* הקליפרס קלעו 11 שלשות מתוך 16 ניסיונות במחצית השנייה - שיא למחצית אחת בפלייאוף ה-NBA.

* הרוקטס צנחו למאזן 27:3 במשחקים שבהם ג'יימס הארדן קולע יותר מ-20 נקודות ומוסר למעלה מ-10 אסיסטים.

עוד באותו נושא

הקליפרס ניצחו ביוסטון ועלו ל-0:1, טריפל דאבל מרשים לבלייק גריפין

לכתבה המלאה
מאמן לוס אנג'לס קליפרס דוק ריברס. GettyImages
מצא רכז חדש. ריברס/GettyImages

בסיום, מטבע הדברים השבחים הלכו בעיקר לגריפין. "הוא פשוט היה אדיר. לרגעים היה נראה שהוא עומד בצבע ומפרק את כולם כמו טום בריידי. כבר אי אפשר לתת לו מטר. אם הוא מקבל כדור על קו העונשין או על קו השלוש, אם יתפור ג'אמפר אם לא ייתנו לו כבוד. או שהוא יעבור אותך. או שהוא יחדור וימצא את השחקן הפנוי. זה היה טריפל דאבל של ענק על גמדים", התפייט מאט בארנס.

"התצוגה של בלייק הייתה סנסציונית, לא פחות", המשיך דוק ריברס. "באיזשהו שלב במשחק הוא הפסיק לחפש לקלוע ואמרתי לו 'אנחנו צריכים שתעשה הכול מהכול'. אז הוא פשוט עשה את זה. ללא כריס, הוא עבר לשחק כפוינט גארד. אמרנו לגארדים האחרים שלנו לפני המשחק שהם חייבים לשחק באותה צורה כי הם סקוררים. ביקשנו מהם שיניחו לבלייק להיות השחקן שייצור להם מצבי קליעה. נראה לי שמצאתי רכז שיאתגר את כריס פול".

ג'יי ג'יי רדיק קבע כי "אני לא חושב שיש פאוור פורוורד שמוסר טוב ממנו בליגה היום. הוא מקבל את ההחלטות הנכונות עם הכדור ב-90 אחוז מהמקרים". ג'מאל קרופורד הוסיף ש"עכשיו העולם מתחיל להבין עד כמה הוא טוב ועד כמה יש לו פוטנציאל להיות אפילו עוד יותר טוב".

שחקני יוסטון רוקטס דוויט הווארד, ג'יימס הארדן, טרבור אריזה. GettyImages
נגמר הכוח? הארדן ויוסטון מאוכזבים/GettyImages

בצד השני, יוסטון נראתה מרוקנת מאנרגיות למרות שהתייצבה למשחק אחרי מנוחה ארוכה של שישה ימים, לעומת יומיים בלבד של הקליפרס. קווין מקהייל הודה בסיום כי "הם שיחקו טוב ממנו, אנחנו חייבים להעלות את הרמה שלה. גם אם שמים הכול בצד, אנחנו חייבים להתאמץ יותר. המנוחה הארוכה היא ממש לא תירוץ. לא באנו למשחק והם בעטו לנו בתחת. זו השורה התחתונה".

גם דוויט הווארד לא חשש לומר ש"רמת האנרגיות שלנו הייתה נמוכה מדי. נתנו להם לקבל יותר מדי ביטחון, במיוחד בהתקפה".

ג'יימס הארדן סיכם: "בתור השחקן המוביל שלנו בהתקפה אני חייב להיות טוב יותר. תשעה איבודים מול קבוצה כזאת זה משהו שחייבים לקזז. אני משוכנע שנראה משחק שונה לחלוטין במשחק 2".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully