וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פפ גווארדיולה, לואיס אנריקה וגיא אסולין: אימון הבכורה המפתיע

כאשר השניים, ששיתפו פעולה בבארסה 5 שנים, סיימו את קורס המאמנים, הם הגיעו להעביר אימון לשחקני הנוער בלה מאסיה, בו נכח בין היתר הישראלי. עכשיו הם נפגשים בחצי גמר הצ'מפיונס

פפ גווארדיולה עם שחקן ברצלונה ליאונל מסי. AP
הולך להיות מרגש. גווארדיולה ומסי/AP

במסיבת העיתונאים בה הוצג לואיס אנריקה בברצלונה בקיץ האחרון, הוא אמר: "הייתי רוצה להיות דומה לפפ גווארדיולה ולסימאונה, אבל בינתיים תצטרכו להסתפק בלואיס אנריקה. עוד נראה האם אני ברמה שלהם". בעוד יומיים, מאמנה של מוליכת הליגה הספרדית יפגוש את גווארדיולה, האקס המיתולוגי של בארסה, למשחק הראשון מבין שניים מול באיירן מינכן במסגרת חצי גמר ליגת האלופות. זו תהיה הזדמנות לא רעה עבורו להוכיח שהוא ברמה הזו.

פפ החל לשחק בקבוצה הראשונה של ברצלונה ב-1990. שש שנים לאחר מכן, לואיס אנריקה הגיע לקאמפ נואו מריאל מדריד והשניים שיתפו פעולה יחד במשך חמש עונות, עד שגווארדיולה אמר שלום ועבר לסיים את הקריירה במחוזות אחרים, תחילה בברשיה האיטלקית. כשחקני ברצלונה, השניים זכו יחד בגביע המחזיקות, בשתי אליפויות, בשני גביעים, בסופרקאפ האירופי ובסופרקופה הספרדית. הם גם שיתפו פעולה בנבחרת פעמיים.

כאשר גווארדיולה עשה את הקפיצה מברצלונה ב' לקבוצה הבכירה של המועדון, ביוני 2008, לואיס אנריקה היה זה שירש אותו ושימש תחתיו שלוש שנים כמאמן קבוצת המילואים, כך שהשניים זכו לעבוד תקופה ארוכה ביחד, לפני שלואיס אנריקה יצא לנדוד ברומא וסלטה ויגו. אחרי שבאיירן העפילה לחצי הגמר ועוד לפני שההגרלה ייעדה להם את המפגש המרתק הזה, אמר מאמן ברצלונה: "אני שמח שהם עלו, כי אני אוהב שדברים טובים קורים לחברים שלי".

מאמן ברצלונה לואיס אנריקה. רויטרס
שמח בשביל החבר שלו. לואיס אנריקה/רויטרס

לקראת המשחק, ב"אל מונדו דפורטיבו" נזכרו באימון הראשון המשותף בו נטלו חלק כמאמנים צעירים לואיס אנריקה וגווארדיולה. זה קרה ב-29 בספטמבר 2005, כאשר השניים חברו למאמן קבוצת נערים ב', שחקנים בגילאי 14-15, של ברצלונה בלה מאסיה. השניים בדיוק סיימו את הקורס הראשון מבין שלושה שלהם בהכשרתם כמאמנים ובמסגרת השעות המעשיות שנדרשו לעשות, הם הצטרפו לאימון שהעביר פראן סאנצ'ס. בין היתר, נכחו באותו אימון השחקנים הצעירים והמבטיחים מארק ברטרה, תיאגו אלקנטרה, מרטין מונטויה, כריסטיאן טייו וגם... גיא אסולין.

מי שישפוט במשחק מחר, אגב, הוא האיטלקי ניקולה ריצולי. לבאיירן ולשחקני נבחרת גרמניה של הבווארים יש זכרונות טובים ממנו. ריצולי שפט בגמר ליגת האלופות בו באיירן גברה 1:2 דרמטי על דורטמונד וגם בגמר המונדיאל האחרון, בו הגרמנים ניצחו 0:1 את ארגנטינה בהארכה. בעונה שעברה הוא גם שפט את הניצחון של באיירן 0:2 בחוץ על ארסנל. את ברצלונה לעומת זאת, שפט העונה ריצולי בשלב הבתים של ליגת האלופות, במשחק בו היא הפסידה 3:2 בצרפת לפריס סן ז'רמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully