וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב המאה באגרוף: פלויד מייוות'ר ניצח את מני פאקיאו בהחלטת שופטים

קרב המאה בלאס וגאס, בין שני המתאגרפים הענקים, הבטיח וקיים. בסיומם של 12 סיבובים דינמיים וצמודים ביותר, "Money" היה קצת יותר טוב מ"פאק-מאן" ועלה למאזן 0:48 לאורך הקריירה. צפו בניתוח הקרב מאולפן וואלה

מערכת וואלה!

בוידאו: אורן יוסיפוביץ מנתח את הקרב באולפן וואלה

פלויד מייוות'ר נגד מני פאקיאו. AP
זכה בתהילה. מייוות'ר/AP

כמה חיכינו, כמה ציפינו. "קרב המאה", המפגש הכל כך מדובר בין פלויד מייוות'ר האמריקאי למני פאקיאו הפיליפיני סוף כל סוף הכריע מי גדול יותר. זה היה קרב צמוד ומותח אבל בסופו של דבר הוכרע בצורה חד משמעית כשבתום 12 סיבובים צמודים ומותחים, השופטים החליטו פה אחד שפלויד מייוות'ר היה ונשאר אלוף העולם כשהעניקו את הניקוד 110:118, 112:116, 112:116.

זה לא היה קרב איכותי במיוחד, אבל צמוד ומותח כיאה למאבק בין שניים מהמתאגרפים הגדולים בהיסטוריה. בסופו של הקרב מייות'ר עלה ל-0:48 בקריירה, ובגיל 38 ולקראת פרישה, הוכיח שהוא בלתי מנוצח.

חצי מיליון בקבוקי בירה: ההכנות והטירוף בוגאס לפני הקרב

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פלויד מייוות'ר. GettyImages
לשופטים לא היה ספק לגבי המנצח. מייוות'ר עם חוגרת האליפות/GettyImages

פלויד "Money" מייוות'ר, הספורטאי העשיר בעולם ואחד המתאגרפים הטובים בהיסטוריה, לפחות על פי המספרים. על הקרב מול פאקיאו הוא שלשל לכיסו סכום דמיוני של 185 מיליון דולר, שיקרבו את סך הכנסותיו ל-600 מיליון דולר, זאת למרות שנכנס לזירה שש פעמים בלבד בשלוש השנים האחרונות.

מולו התמודד מני פאקיאו. "פאק-מאן" בן 36 ועם מאזן של 57 ניצחונות, 38 מהם בנוקאאוט, רשם גם שתי תוצאות תיקו, וסיים את הקרב עם הפסד שישי בקריירה. פאקיאו הוא הפיליפיני המפורסם ביותר בעולם ונחשב לאגדה חיה ולסמל במולדתו. ב-2010 וב-2013 אף נבחר לקונגרס במדינה ויש המאמינים כי לא רחוק היום בו הוא גם יתמודד על הנשיאות במדינה ואף יזכה בתפקיד.

זה נגמר בחיבוק מתאגרפים כשאחד מרוצה והשני מחייך חיוך מר. מייוות'ר ופאקיאו/AP

סיבוב 1

מייוות'ר הוא בדרך כלל מתאגרף זהיר אבל את הסיבוב הראשון הוא פתח נחוש, היה אגרסיבי יותר ומצא את הגוף של פאקיאו. הסיבוב הראשון הולך למייוות'ר.

פלויד מייוות'ר (ימין) מני פאקיאו (שמאל). GettyImages
צמוד ומותח. מייוות'ר ופאקיאו/GettyImages

סיבוב 2

פאקיאו עלה לסיבוב השני אגרסיבי, תפס את מייוות'ר בפינה, אבל דווקא האמריקאי הגיב בחבטות לגופו של הפיליפיני, חמק ממנו היטב ושמר על הפנים. גם הסיבוב השני של מייוות'ר.

פלויד מייוות'ר נגד מני פאקיאו. AP
מייוות'ר היה אגרסיבי יותר בפתיחה. פאקיאו חוטף/AP

סיבוב 3

סיבוב צמוד, מייוות'ר נתן ימנית אחת לחגורה של פאק-מאן, אבל רגע לפני הגונג מייוות'ר הכניס ימנית אחת טובה לפנים. הסיבוב השלישי של פאקיאו.

מייק טייסון הימר על פאקיאו, ההימור שלו לא התממש

סיבוב 4

פאקיאו שולט בזירה. הפיליפיני מכה ללא הרף במייוות'ר, שהמתגונן ליד החבלים, ודקה לסוף הסיבוב השניים הורידו קצב כדי לנשום לרגע. שניות לסיום מייוות'ר עבר להתקפהאבל למעט ג'אב קצרה לפנים של פאקיאו הוא לא הצליח לגרום נזק. הסיבוב הרביעי הולך לפאקיאו.

פלויד מייוות'ר נגד מני פאקיאו. AP
מיוות'ר התעורר מחדש בסיבוב החמישי/AP

סיבוב 5

אחרי כמה גישושים, מייוות'ר נכנס בקומבינציה לפנים של פאקיאו 1:48 דקות לסיום הסיבוב, הכניס ימנית יפה לפניו של פאק-מאן והפיליפיני נראה פגיע לרגע. פאקיאו היה לא יציב כשהאמריקאי תקף, והשניים החליפו כמה מילים בתום הסיבוב. הסיבוב החמישי הולך למייוות'ר.

סיבוב 6

פאקיאו עם שתי קומבינציות אדירות בעיקר לגופו של מייוות'ר, שידע לשמור היטב על ראשו, ונענע אותו פעמיים בתנועת "לא" לעבר הפיליפיני. הסיבוב השישי של פאקיאו.

אבא של מייוות'ר אומר לו בפינה, "מה קרה לך?", הבן הנזוף עונה "מה אתה רוצה?". אבא של מייוות'ר אומר לו "תתאפס על עצמך".

סיבוב 7

מייוות'ר תקף בתחילת הסיבוב, אבל פאקיאו השיב מלחמה, נתן קומבינציית ימין-שמאל לפנים של האמריקאי, והסיבוב השביעי של פאקיאו.

לפי ESPN המצב בסיבובים הוא 3:4 לפאקיאו.

מני פאקיאו (ימין) פלויד מייוות'ר (שמאל). GettyImages
פאקיאו תקף ותקף, אבל לא הצליח להסב נזג משמעותי למייוות'ר/GettyImages

סיבוב 8

מייוות'ר נראה עייף, פאקיאו הכניס לו שתי שמאליות, ולאחר מכן פאקיאו נתן שמאלית נוספת אבל מייוות'ר החזיר ימין אדירה לכתפו של הפיליפיני. הסיבוב השמיני מסתיים בתיקו.

פלויד מייוות'ר (ימין) מני פאקיאו (שמאל). GettyImages
מיית'ר ידע לשמור על ראשו היטב/GettyImages

סיבוב 9

בקרב של שמאלי (פאקיאו) נגד ימני (מייוות'ר) תמיד מסקרן לראות את ההגנה וההתקפה של כל אחד. בסיבוב הזה השניים "התנגשו" עם ידיהם כמה פעמים, בסוף מייוות'ר הצליח להכניס שמאלית לאף של פאקיאו, אבל הפיליפיני נשאר על הרגליים. הסיבוב התשיעי הולך לפאקיאו.

סיבוב 10

נראה שהגיל מתחיל לתת את אותותיו על השניים, שנראים קצת כבדים יותר. פאקיאו הכניס ג'אב שמאלי קטן לפניו של מייוות'ר, שנדחק לפינות. מייוות'ר הכניס גם קטנה עם שמאל, פאקיאו נראה מתוסכל מעט. פאקיאו תקף בימין, מייוות'ר הגיב בימנית לפניו של יריבו. הסיבוב העשירי נגמר בתיקו.

מני פאקיאו (ימין) פלויד מייוות'ר (שמאל). AP
פאקיאו לא הצליח להביא להכרעה בנוקאאוט/AP

סיבוב 11

פאקיאו מבין שהוא במצוקה, הוא לא מצליח להסב נזק רציני למייות'ר, שמצדו חמק באלגנטיות מיריבו, ושלח ג'אבים בתגובה שסיפקו לו ניקוד. הפיליפיני הכניס שתי קומבינציות, אבל מייוות'ר, במהלך שחצני עמד בשלב כלשהו בפיסוק רחב והוריד ידיים. לאחר מכן מייוות'ר חמק, פאקיאו לא הצליח להכות בצורה אפקטיבית, והסיבוב ה-11 הולך למייוות'ר.

סיבוב 12 ואחרון

מייוות'ר עולה עם חיוך, והשניים מתחבקים לפני הגונג. לפי מהלך הקרב, פאקיאו חייב נוקאאוט כדי לנצח. הפיליפיני תקף ותקף, מייוות'ר התחמק, שלח ג'אבים שמאליים לפניו של יריבו, ונראה בטוח בעצמו. שניות לסיום מייוות'ר הניף את ידי ימין לאות ניצחון. הסיבוב האחרון הולך למייוות'ר.

אחרי הגונג, מייוות'ר ניגש לפינה של פאקיאו, והשניים התחבקו.

החלטת שופטים חד משמעית קבעה שפלויד מייוות'ר היה ונשאר אלוף העולם באגרוף.

פלויד מייוות'ר. GettyImages
היה ונשאר אלוף עולם. מייות'ר/GettyImages

אלוף העולם לשעבר באגרוף איוונדר הוליפילד לא אהב את ההחלטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully