וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קינג דייויד: דייויד בקהאם חוגג יום הולדת 40

הוא הפך לאליל האוהדים באולד טראפורד, שם זכה בשש אליפויות ובצ'מפיונס, לפני שהתפנה למעבר מתוקשר לריאל ושלל טיולים. אבל הבעיטות החופשיות, הן תמיד נשארו מושלמות. נער הזהב סוגר עשור

שחקן הכדורגל לשעבר דייויד בקהאם. AP
נער הזהב של הכדורגל האנגלי. מזל טוב, דייויד/AP

דייויד בקהאם, אחד הכדורגלנים האנגלים הטובים בכל הזמנים ובוודאי שהמפורסם מכולם, חוגג היום (שבת) את יום הולדתו ה-40.

בקס, הקשר המרתק בעל המראה ששבר לבבות רבים, נולד בשני במאי 1975 בלונדון. סבא שלו היה יהודי ובקהאם אף כתב באוטוביוגרפיה שלו שהוא "חצי יהודי" וש"בטח יש לי קשר ליהדות יותר מאשר לכל דת אחרת". למרות זאת, את ילדיו הוא גידל לנצרות, יחד עם אשתו ויקטוריה.

הוריו של בקהאם היו אוהדי מנצ'סטר יונייטד ואחרי ששיחק שנתיים במחלקת הנוער של טוטנהאם, הוא זכה להצטרף למועדון האדום ביולי 1991, אז החל את דרכו ב"מחזור 92'" האגדי של יונייטד, שכלל גם את גארי נוויל, פול סקולס וריאן גיגס. ב-1994, אחרי שכבר הספיק לערוך כמה הופעות ראשונות עם הקבוצה הבוגרת של יונייטד, הוא נשלח לעונת השאלה בפרסטון נורת' אנד ובשנה שלאחר מכן חזר לאולד טראפורד והשאר, כמו שאומרים, היסטוריה.

דייויד בקהאם מנצ'סטר יונייטד ב-1995. David Rogers, GettyImages
גדל כאוהד, הפך לכוכב. בקהאם הצעיר/GettyImages, David Rogers

הילד, שלבש בהתחלה את המספר 10 ורק אחרי פרישתו של אריק קנטונה עבר ל-7 המזוהה עמו, הפך במהרה לאהוב האוהדים ביציעי אולד טראפורד. במחזור הפתיחה של עונת 1996 הוא גם הפך לכוכב באנגליה ובעולם כולו, כאשר כבש מחצי מגרש לרשת של ניל סאליבן, שוער ווימבלדון, את אחד השערים הגדולים בתולדות הפרמיירליג.

בקהאם שיחק במדי יונייטד שמונה עונות בסך הכול, בהן רשם 85 שערים ב-394 הופעות. הוא עדיין מחזיק בשיא הפרמיירליג עם 15 שערים בכדורים חופשיים ישירים, המומחיות הגדולה שלו לאורך הקריירה. הוא זכה עם השדים האדומים בשש אליפויות ושני גביעים וכמובן, היה חלק מרכזי בזכייה הסופר-דרמטית בליגת האלופות ב-1999, אז שתי הקרנות שלו בתוספת הזמן הפכו לשערי המהפך ההיסטורי מול באיירן מינכן.

ב-1997 החל בקהאם במערכת יחסים עם ויקטוריה אדאמס, כוכבת להקת הבנות "ספייס גירלס", הנודעה בכינויה "פוש ספייס". השניים נישאו ביולי 1999 וזמן קצר לאחר מכן החלה הרעה ביחסים בין מנג'ר יונייטד, סר אלכס פרגוסון לבקהאם. אותה הרעה הגיעה לשיאה בפציעה המפורסמת של בקהאם, שנחתך מעל הגבה מנעל שבעט פרגוסון בזעם. פרגי ספסל את בקהאם לא פעם בעונתו האחרונה של השחקן באולד טראפורד ולבסוף, אחרי שכמעט עבר לברצלונה, הצטרף בקס לפרויקט הגלאקטיקוס ונמכר תמורת 35 מיליון יורו לריאל מדריד בקיץ 2003.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דיוויד בקהאם מנצ'סטר יונייטד 1999. GettyImages
עם גביע האלופות ב-1999/GettyImages

בארבע העונות בריאל כבר חלה ירידה משמעותית בכושרו והוא כבש רק 20 שערים ב-155 משחקים וזכה באליפות בודדת, שגם היא הגיעה בעונה האחרונה בה היה פחות מעורב. ב-2007 ארז בקהאם את החפצים שוב ועבר, תמורת חוזה עתק, ללוס אנג'לס גלאקסי מה-MLS. הוא סייע לליגת הכדורגל האמריקאית לפרוץ שווקים רבים ושיחק במדי הגלאקסי במשך כשש עונות, שכללו שתי תקופות השאלה למילאן האיטלקית, אשר באחת מהן אף זכה לחזור לאולד טראפורד במסגרת משחק מרגש בליגת האלופות. עם לוס אנג'לס הוא זכה פעמיים באליפות ה-MLS.

את הקריירה סיים בקהאם בעונת 2012/13, אז הופיע ב-14 משחקים במדי פריס סן ז'רמן, עמה גם זכה באליפות צרפת. בסך הכול, ב-719 משחקים לאורך הקריירה הארוכה, הוא כבש 129 שערים. מעבר לכך, בנבחרת אנגליה היו לו 17 שערים ב-115 משחקים וכמה רגעים בלתי נשכחים, כולל ההרחקה לאחר ה"בעיטה" בדייגו סימאונה בשמינית הגמר במונדיאל 1998, שהפכה אותו לאויב הממלכה והנקמה בארגנטינה עם שער הניצחון בפנדל במונדיאל של 2002. לאותו מונדיאל עלתה אנגליה בזכות עוד שער בלתי נשכח של בקהאם, עמוק בתוספת הזמן של המחזור האחרון בשלב המוקדמות, באולד טראפורד מול יוון.

באנגליה לא מפסיקים לסקר עד היום את כל מה שעובר על הזוג בקהאם, שידע עליות וירידות לאורך השנים, כולל רומן שניהל השחקן לכאורה עם העוזרת שלו בספרד, רבקה לוס. את יום הולדתו ה-40 של בקהאם, חוגגים השניים במרוקו, לא פחות, לשם טסו עם מטוס פרטי, בחברת המשפחה וכמה חברים קרובים. הם יבלו את הימים הקרובים בעיירית נופש ליד מרקש, שם חידשו את נדרי החתונה ביניהם ב-2004.

כמה מהשערים הכי גדולים:

חברו הקרוב מיונייטד והפרשן כיום, גארי נוויל, אמר עליו לכבוד יום ההולדת: "הוא הפך את החיים שלי לכל כך קלים בגלל הרצון המדהים שלו לדאוג לחברים לקבוצה ולעבוד קשה. האנרגיות והכושר שלו היו יוצאי דופן. הוא לא הפסיק לרוץ והתיש את היריבים. כדורי הרוחב שלו היו מדויקים ברה מפחידה, אפילו כשהוא היה רץ בשיא המהירות. אי אפשר להתעלות על זה ואי אפשר היה לעצור את זה. קבלת ההחלטות שלו הייתה נפלאה גם היא".

באתר הפרמיירליג גם חוגגים לנער הזהב ואספו כמה נתונים מעניינים על הקריירה שלו:

* היריבה המועדפת עליו הייתה טוטנהאם, מול כבש שש פעמים. מול ווסטהאם ו-ווימלבדון כבש חמישה שערים (כולל אותו שער מפורסם)

* הוא כבש רק שני פנדלים בפרמיירליג, מול ניוקאסל ב-2000 ומול ווסטהאם ב-2002.

* רק לריאן גיגס (632) ופטריס אברה (273) יש יותר משחקי פרמיירליג מאשר לבקהאם (265) מבלי לספוג אף כרטיס אדום.

* אנדי קול הוא השחקן שהרוויח הכי הרבה מהבישולים של בקהאם. החלוץ כבש 11 פעמים בעזרת הקשר.

הקבהאמים אצל עלי ג'י

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully