וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "האם אני צריך להוכיח את עצמי בפני לברון? תשאלו אותו"

מאמן קליבלנד דיבר על היחסים עם הכוכב ("הוא מדען כדורסל"), סיפר על עסקאות הקיץ ("לא הייתי שקט לפני הפגישה עם קיירי"), והודה: "העלייה ברמת הציפיות הייתה הרגע הכי קשה"

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
"פשוט קראו ללברון 'הבחור ההוא'". בלאט/AP

אחרי שהשלימו סוויפ בסדרת הפלייאוף נגד בוסטון ורגע לפני שהם פותחים את סדרת חצי גמר המזרח שלהם נגד שיקגו (בין שני לשלישי), לשחקני ואנשי קליבלנד קאבלירס הייתה הזדמנות לנוח מעט. ההזדמנות הזו נוצלה בין היתר על ידי העיתונאי האמריקני טרי פלוטו לצורך ראיון ארוך עם המאמן דייויד בלאט ב-cleveland.com.

בלאט סיפר על הימים הראשונים שלו כמאמן קליבלנד, כשאופציית לברון ג'יימס עלתה: "לא קראו לו בשמו, פשוט קראו לו 'הבחור ההוא'. היה סיכוי שנוכל להחתים את 'הבחור ההוא', אבל לא היינו בטוחים. אפילו בערב של הדראפט לא היינו בטוחים אם הוא יגיע לקליבלנד. הרי אם אתה יודע שיש לך לברון, אתה תבחר את אנדרו וויגינס? הם משחקים פחות או יותר באותה עמדה".

בלאט סבור שלהחתמה של קיירי אירווינג לחמש שנים, היה משקל רב בהחלט של לברון לשוב הביתה. המאמן הישראלי פגש את הגארד הצעיר ביחד עם הבעלים דן גילברט, הג'נרל מנג'ר דייויד גריפין ועוזר המאמן טיירון לו. הפגישה התקיימה ב-1 ביולי במסעדה במנהטן ובלאט סיפר עליה: "לא הייתי שקט לפני כן. אביו של קיירי היה שם והוא אדם עם השפעה גדולה עליו. הוא היה צריך להשתכנע שאנחנו מתכוונים להביא עוד ווינר שישחק ליד קיירי, שזה לא יהיה רק קטע של 'קיירי, אנחנו אוהבים אותך... הנה 90 מיליון דולר לחמש שנים'. היינו צריכים להסביר לו שאנחנו מתכננים שינוי. קיירי לא היה מרוצה פה לפני כן, אבל תסתכלו עליו עכשיו".

פורוורד קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס (ימין) עם מאמנו דיוויד בלאט (שמאל). AP
"אני משדל את לת לברון להשמיע את דעתו". בלאט/AP

בלאט המשיך: "אחרי שלברון הגיע, קווין לאב היה הבא בתור והתחלתי להרגיש את הלחץ לנצח כאן ועכשיו - זה כנראה היה החלק הכי קשה בשבילי. בנקודת ההתחלה היינו בלי לברון, ומאוד מהר הפכנו למשהו אחר לגמרי. ציפיתי שפתיחת העונה לא תהיה קלה. נבנתה סביבנו רמת ציפיות אדירה ועמדנו בפני אתגר של שילוב בין שלושה שחקנים דומיננטיים והפיכה שלהם ליחידה אחת. זה לא משהו שקורה בן לילה".

על היחסים עם לברון ג'יימס אמר המאמן: "לברון ואני רוצים אותו דבר - להביא את התואר לקליבלנד. שנינו מבינים שזה תהליך. האם אני צריך להוכיח את עצמי בפניו? תצטרכו לשאול אותו. לברון מאוד מעורב וכך צריך להיות. אנחנו מאוד מכבדים אחד את השני ואנחנו דורשים הרבה מאוד אחד מהשני".

בלאט הוסיף: "לברון הוא מדען כדורסל. איי.קיו הכדורסל שלו הוא הגבוה ביותר שראיתי. אני משדל אותו להגיד מה דעתו, לדברים שהוא אומר יש ערך גדול. הוא ראה כל כך הרבה והוא יודע על מה הוא מדבר. כשהחלטנו לשנות את צורת ההגנה לברון לא היה חלק מהדיון, אבל הצגנו את הרעיון בפניו. אם היינו מרגישים שהוא מתנגד בצורה נחרצת, אולי לא היינו הולכים על זה. אבל קרה בדיוק ההפך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully