וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אומרים שהוא משעמם, אבל כולם רוצים לראות אותו מפסיד"

הוא מדריך את ג'סטין ביבר, עבד עם בראד פיט וג'יימס גנדולפיני והוא חבר טוב של פלויד מייוות'ר, שתמיד קופץ להתאמן אצלו בלילה. בלעדי, לקראת קרב המאה: המאמן ריקי פונס מגיע ל"עונג שבת" וחושף כמה סודות על המתאגרף הבכיר (והשנוא) בעולם

מגד גוזני

שני משחקים יעניינו מאוד במחזור הקרוב, ושניהם ייערכו בחיפה. הפועל תארח את הפועל פתח תקוה בקרב על החיים ומכבי תארח את מכבי תל אביב בקרב על הכבוד, שעבור הצהובים עשוי להיות קרב על האליפות.



אבל עם כל הכבוד למחזור הנוכחי, יש קרב גדול יותר על הראש. קרב המאה של האגרוף בין פלויד מייוות'ר (0-47) למני פאקיאו (5-57). ובגלל שהקרב בשבת - שעון אמריקה; ראשון ב-06:30 בערך שעון ישראל - הוא בהחלט נכלל בקטיגוריה של "עונג שבת". ובגלל החשש שאגרוף נטו יבריח את הקוראים הנאמנים של המדור, הוספנו למשוואה את ג'סטין ביבר.

צרצרים.



ולאלה שנשארו עמנו: לכתבה למגזין וואלה אודות הקרב התראיין גם ריקי פונס, מאמן אגרוף, חבר של פלויד מייוות'ר והבחור שמלמד את ג'סטין ביבר איך להרביץ. הנה הראיון המלא איתו.



אורח: ריקי פונס.

עונג שבת. מתחילים (ואחרי האגרוף נתעסק גם בכדורגל).


לעמוד הפייסבוק של יוסיפון

למעקב בטוויטר

כל הפרטים על הקרב הגדול

יין ויאנג: המעגל המושלם של פלויד מייוות'ר ומני פאקיאו

כיצד נוצר קרב המאה?

*** הקרב ישודר בספורט1; דיווח חי בוואלה ספורט ***

מערכת וואלה! NEWS, באדיבות אלי זקבך

ריקי פונס היה מתאגרף בעצמו, ומעיד בשיחת טלפון מלוס אנג'לס: "אני מאמן הרבה יותר טוב מאשר הייתי מתאגרף". הוא פרש בגיל מוקדם, כבר בגיל 29 החל לאמן, וכיום הוא (38) וג'ו גוסן שותפים במכון אגרוף באל.איי. אצל השניים עברו כמה אלופי עולם כמו דייגו קוראלס ושיין מוסלי, ולפני חמש שנים נוסף לקוח חדש - פלויד מייוות'ר. כשהמתאגרף הטוב בעולם מגיע לעיר המלאכים, הוא מתקשר לפונס ומגיע להתאמן אצלו.



ופלויד הוא לא מתאמן שגרתי. הטלפון יכול להגיע ב-1 בלילה, ולפעמים גם ב-3 ומאוחר יותר, והמכון לא ממוקם באזור יותר מדי בטוח. 'אין דה פרוג'קטס', כמו שאומרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

פלויד מייוות'ר מתאמן ב-2 בלילה

"הוא פשוט מתקשר לפנות בוקר, 'ריקי, אתה יכול לפתוח?', ואני מתעורר, נוסע למכון ופותח לו את הדלת. וכשהוא מגיע", פונס מספר, "הוא רציני מאוד. כדי להתאמן כל כך טוב באמצע הלילה אתה צריך אופי חזק. הוא הכי טוב בעולם, וממשיך להתמודד ולעבוד הכי קשה".

באוקטובר האחרון קיבל פונס עוד טלפון מהאלוף. "אני מגיע להתאמן, ואני מביא חבר". הם קבעו הפעם לתשע בערב, ובשבע נעצרה מול המכון פרארי משגעת, ומתוכה יצא ג'סטין ביבר. במכון, באותה שעה, התאמנו כמה בחורים מהשכונות. לא כאלה עם כסף, בלשון המעטה. וכשביבר נכנס הוא והמאבטח שלו חילקו שטרות של 20 דולר לכל דורש. "כשיהיה לך, תחזיר", אמרו.



ביבר נכנס לזירה עם פונס, ומשך 18 סיבובים - בלי הפסקות, בלי מים. המאמן מספר שמאז הם נקשרו, וביבר קפץ עוד כמה פעמים. פונס מחמיא לאליל הפופ בן ה-21: "הוא בכושר! הוא מוכשר, באמת. הוא זמר נהדר אבל גם אתלט נהדר. ידעתי שהוא משחק כדורסל, בייסבול וכדורגל, אבל באגרוף הכול בא לו בטבעיות".



יש עתיד?



"בינתיים הוא רק שומר על עצמו, רק שומר על כושר. לא יודע אם יתחרה אי פעם, אבל יש בו צד תחרותי. נראה מה יקרה. בשישי שעבר ראיתי אותו בקרב של חבר משותף. שאלתי אותו מתי הוא בא לעוד אימון, אמר שבקרוב. איש עסוק".



העיתונאי אלי זקבך, שנכח באחד האימונים של ביבר, מייוות'ר ופונס, מעדכן: "ריקי וג'סטין הם צוות טוב. ריקי מורה נהדר וג'סטין בכושר מדהים. להיכנס לזירה ל-18 סיבובים רצופים, בלי הפסקות? זה מדהים. זו לא הפתעה שביבר אוהב אגרוף. הרבה סלבריטיס אוהבים את הענף הזה".

"ומה שהכי יפה", ממשיך זקבך, "היה לראות את השם הכי גדול בעולם הבידור מתאמן ליד ילד שגדל בשכונה הכי גרועה. זה מה שיפה במכון של ריקי - יש מקום לכולם והדלתות תמיד פתוחות".

פונס, מייוות'ר וביבר באימון

וקונאן כבר הספיק לצחוק עליהם

כולם שואלים איך אלוף עולם באגרוף, בן 38, וזמר צעיר בן 21 - יכולים בכלל להתחבר?



פונס: "יש להם קשר נהדר. לא יודע איך זה נוצר, אבל הם מסתובבים המון ביחד. שותפים עסקיים גם, עם האפליקציה החדשה שלהם (Shots). הם גם ביחד בעסקי המוסיקה, ואני בטוח שיש להם עוד עסקים".

מייוות'ר חטף ביקורת גם על זה.



"אנשים תופשים אותו כשחצן, אבל מי שמכיר אותו לעומק מגלה טיפוס עם הרגליים על הקרקע. יש לו פרסונה שאנשים לא מתחברים אליה, בגלל איך שהוא מתנהג מחוץ לזירה. אבל הוא בחור אדיר, עוזר להרבה אנשים שאין להם. לפני כמה שבועות אימא מקסיקנית כתבה לפלויד מכתב, שבנה עומד לעבור ניתוח השתלה. פלויד מיד שלח לה 50 אלף דולר. הוא עוזר לאנשים בקהילה. המון. השחצנות והפזרנות זה סתם לשואו. הוא איש נהדר, עזר לי כל כך הרבה בחיים".



ובעזר, פונס מתכוון בהפניית לקוחות. כל לקוח שפלויד מפנה עמוס בכסף, ומן הסתם כל לקוח שפלויד מפנה שווה הרבה יותר מלקוח רגיל. למשל, אם מתאמן מן השורה משלם 50 או 80 דולר לשעת אגרוף במכון, ביבר משלם בין 1,000 ל-1,500 דולר. "פלויד שם לי הרבה כסף על השולחן, הרבה אוכל בצלחת", אומר פונס.



כן. ביבר לא הסלב היחיד שעבר בין דלתות המכון של פונס וגוסן. עוד לפני שפונס הפך למאמן מן השורה, הוא החל לעבוד עם גוסן, בזמן שזה אימן את בראד פיט לסרט סנאצ'.



פונס מספר בהתלהבות: "זה היה תענוג. בראד בחור צנוע, והיה נהדר להיות בחברתו. רק התחלתי לעזור אז, והייתי בחור שגדל ברחוב, ובראד פיט פתאום שואל אותי אם ארצה לבוא לפרמיירה של פייט קלאב. והנה אני שם. זה היה מדהים".

סצנת אגרוף של בראד פיט ב"סנאצ'" - לימדו אותו טוב

גם ג'יימס גנדולפיני, טוני סופראנו, שמת ביוני 2013 באיטליה. התקף לב. "התחלנו לעבוד חודשיים לפני שהוא הלך", מספר פונס. "הוא רצה להתאמן, להוריד מסה. ניסיתי לעזור לו ובדיעבד הוא הגיע קצת מאוחר מדי. זה היה עצוב. כשזה קרה, אנשים אמרו לי 'ריקי, שמעת? שמעת??' ואני סירבתי להאמין. כאילו לא רציתי להתייחס לזה בכלל. כמה ימים לפני כן לקחתי אותו למסאז'. אני המלצתי, והוא היה סקפטי. הוא לא רצה ללכת כי זה היה בשכונה לא טובה, הוא פחד. בסוף הסכים, והוא כל כך התלהב. התאמנו עד שנסע לאיטליה, ומשם הוא לא חזר. עצוב. הוא השאיר את הכפפות שלו אצלי במכון. עד היום הן שם".



בין המתאמנים גם אנדרה איגודאלה, שחקן גולדן סטייט, שעובד עם הווריוורס על אליפות. לפני הפלייאוף הגיע להתאגרף אצל ריקי.

ג?יימס גנדולפיני מתאגרף אצל ריקי פונס. אינסטגרם, צילום מסך
על גנדולפיני: הוא רצה להתאמן, להוריד מסה. ניסיתי לעזור לו ובדיעבד הוא הגיע קצת מאוחר מדי. זה היה עצוב"/צילום מסך, אינסטגרם

מה אפשר ללמוד מלילות במכון עם פלויד מייוות'ר? איך אתה משתפר כמאמן?



"אפשר לנסות לקחת ממנו את המהירות, את עבודת הרגליים, אבל קשה מאוד ללמד את מה שהוא עושה. אתה יכול לנסות, אבל לא כל מתאגרף יכול להיות כמו פלויד. אנשים אומרים שהוא משעמם בזירה, אבל עובדה שכולם רוצים לראות אותו מפסיד. הרבה אנשים משלמים הרבה כסף על הקרב הזה רק כדי לראות את מייוות'ר מפסיד".

"אם ינצח את פאקיאו, ישאלו 'למה לא נלחמו אז?' ויגידו 'פאקיאו כבר לא אותו דבר'. אם יפסיד, יהפכו את פלויד לזקן"

מה אתה חושב שיקרה?



"לדעתי פלויד ינצח בהחלטת שופטים. זה לא יהיה קל, אבל ינצח את פאקיאו. אנשים לא מבינים, אומרים שפאקיאו זורק הרבה אגרופים, אבל מתוך 30 שהוא זורק הוא מנחית רק תשע. פלויד זורק עשר ומנחית תשע. הוא מדויק מאוד".



שמת כסף?



"שמתי 5,000 דולר".



אם פלויד יפסיד, מה זה יעשה לו? מה זה יעשה למורשת שלו?



"זה יהיה מאכזב מאוד עבורו, ואני בטוח שלהרבה אוהדים שלו גם. הרי עד היום, אם נלחמת בפלויד מייוות'ר, הפסדת לו. יש לו רצף עצום. אבל אני בכלל לא חושב על הפסד שלו עכשיו".



וניצחון?



"זה יהיה מדהים. הוא חוטף המון ביקורת, לא משנה מה באמת קורה. אנשים אומרים שהקרב הזה היה צריך להיות לפני חמש שנים וחצי. אם ינצח את פאקיאו, ישאלו 'למה לא נלחמו אז?' ויגידו 'פאקיאו כבר לא אותו דבר'. אם יפסיד, יהפכו את פלויד לזקן. זה דומה מאוד למקרה של הקרב עם קאנלו [אלבארס]. כולם חשבו שהוא ישמיד את פלויד, ואחרי שמייוות'ר ניצח אמרו קאנלו צעיר מדי'. תמיד יש תירוצים".



מייוות'ר אומר שהוא הכי טוב שהיה. לפני שבוע אמר שהוא טוב יותר ממוחמד עלי ומשוגר ריי רובינסון. איפה לדעתך הוא באמת ממוקם?



"אני חושב שהוא אחד הטובים אי פעם. כיום, אין אף אחד שיכול לגעת בו. הוא אחד הגדולים בתולדות האגרוף".

seperator

המחזור ה-32 בפלייאוף העליון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

וכן, יש גם קרבות כדורגל בסוף השבוע הזה. בפלייאוף העליון, שלושת המשחקים מתערבבים לכדי אחד. ושלושת המפגשים הללו, עד כה, היו חד צדדיים לאורך העונה - מכבי חיפה לא ניצחה את מכבי תל אביב, קרית שמונה לא התגברה על בית"ר ירושלים ומכבי פתח תקוה לא היוותה יריב מול הפועל באר שבע. נדיר מאוד להשלים סוויפ עונתי (או כמעט סוויפ, במקרה של בית"ר והקריה), אז אז הנה שלושת המוקדים, מסודרים לפי שהקבוצה המוכה סוף סוף תרים ראש ותנשך בחזרה.

1. בית"ר ירושלים - עירוני קרית שמונה (שבת, 20:00, טדי)

הרקורד: 3 מפגשים, 2 ניצחונות של בית"ר ו-1 תיקו

הסיכוי לשינוי: 40%



הדו-קרב העונתי היחיד ברשימה הזו שדווקא האנדרדוג יצאה ממנו נשכרת. ואם יש משחק בין השתיים שאפשר להמר בנוחיות יתרה על קרית שמונה, זה המשחק הזה. הצפונים באים במצב רוח טוב אחרי הניצחון על מכבי חיפה, ובבית"ר יעדרו לידור כהן, אלי דסה, ססאר ארסו וזאביק חיימוביץ'.

הבטן: 1:2 לקרית שמונה.

2. מכבי חיפה - מכבי תל אביב

הרקורד: 3 מפגשים, 3 ניצחונות למכבי תל אביב; מפגש בגמר גביע הטוטו, ניצחון למכבי תל אביב

הסיכוי למהפך: 30%



מכבי חיפה, אולי די? בענפים הרציניים במדינות הרציניות אומרים שקשה מאוד-מאוד-מאוד לנצח את אותה הקבוצה שלוש פעמים בעונה. ובכן, אם מכבי תל אביב תעשה את זה חמש פעמים בעונה, זה חור שלמכבי חיפה יהיה קשה לצאת ממנו כל הקיץ. למכבי חיפה יש מטרה סופר-רצינית מלבד השגת הכרטיס לאירופה - מניעת חגיגות אליפות צהובות על הראש (גם בגביע התל-אביבים יוכלו לזכות בסמי עופר, ואת הטוטו לקחו מול הירוקים). למכבי חיפה אין עונה טובה, אבל את הכבוד האבוד אפשר, במעט, להחזיר. וזה מתחיל דרך ניצחון על מכבי תל אביב. ואם לא, אז לפחות תיקו שישפר את המיקום בטבלת-12-המחזורים-האחרונים-של-בלבול.

הבטן: 1:1.

3. מכבי פתח תקוה - הפועל באר שבע (ראשון, 20:15, המושבה)

הרקורד: 3 מפגשים, 3 ניצחונות של הפועל באר שבע

הסיכוי לשינוי: 25%



100% הצלחה ו-0:8 בשלושה משחקים - זה מה שעושה באר שבע מול הקבוצה של רב"ש. אני לא מריח סיכוי עצום לניצחון ביתי, אבל לא לטעות - המשחק הזה מאוד חשוב למכבי פתח תקוה ובהחלט יכול להיות שהם ינצלו את העייפות הבאר-שבעית. בלי שנשים לב, המלאבסים במרחק של כמעט משחק אחד (הפרש שערים נוראי) מהמקום שמוביל לאירופה. אם מאור מליקסון המשתפר ישחק מול קבוצות ליגת העל כמו שהוא פורח מול קבוצות הלאומית (יבנה, עפולה), ההגמוניה תמשיך.



הבטן: 1:2 להפועל באר שבע.

המחזור ה-31 בפלייאוף התחתון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בא בטוב: מהראן לאלה. יותר מדי זמן לא כבש, ובאשדוד זה היה הרבה בגלל חוסר התיאום עם ריקטס. זהו. החלודה חייבת לרדת והכדור חייב לפגוש רשת במשחק הכי חשוב של השתיים בתחתית.



בא ברע: רוקי בלבואה. אם כבר אגרוף - רענן כץ ניסה פעם אחת לעודד את חבריו עם "עין הנמר", ומול אשדוד זה לא עבד. הפעם הבוס מנסה חזק יותר, ואמור לנגן את השיר ברמקולים של סמי. אם זה לא יעזור, שמישהו ישיג את הטלפון של אפולו קריד.

seperator

בני סכנין - מ.ס. אשדוד (שבת, 17:30, דוחא)

הבטן: 0:1 לסכנין



בא בטוב: לרוני לוי ולגיא לוי, שני מחליפים שעשו חיל עד כה, החמיאו רבות. אלי כהן נשכח קצת מתחת לרדאר, אבל הוא עושה יופי של עונה, עם 54% הצלחה, אחרי 30% של גיא לוי.



בא ברע: משחק ההתקפה של אשדוד. משחק התקפה? של אשדוד? יש לאשדוד משחק התקפה? חמש הנקודות האחרונות הושגו כתוצאה מ-0:0. אמאל'ה.

seperator

הפועל עכו - הפועל רעננה (שבת, 17:30, טוטו-עכו)

הבטן: 1:1


בא בטוב: דודו גורש. רק שתי ספיגות בחמישה משחקים. נהדר.

בא ברע: דניאל ליפשיץ. נמשיך עם השוערים. כי הגול המצחיק שחטף משי אבוטבול מחייב מקום בקטיגוריה הזו.

seperator

הפועל תל אביב - מכבי נתניה (שבת, 17:00, בלומפילד)



הבטן: 0:2 למכבי נתניה.

שבת שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully