וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק חדש אושר בספרד: חלוקה שוויונית של תמלוגים מזכויות שידור

על פי החוק שצפוי להיות מאושר בעונה הבאה, 90 אחוז מההכנסות מזכויות השידור יחולקו באופן שוויוני בין קבוצות הליגה הבכירה, מה שיסייע לצמצם את הפערים בין ברצלונה וריאל מדריד ליתר הקבוצות

נשיא ריאל מדריד, פלורנטינו פרס. AP
הוא בטוח לא יאהב את החוק הזה. פלורנטינו פרס/AP

הממשלה הספרדית אישרה אתמול (חמישי) חוק שבוודאי לא ישמח את ריאל מדריד וברצלונה. על פי החוק החדש שיזם שר הספורט חוסה איגנסיו, זכויות השידור של הליגה הספרדית יימכרו באופן שווה יותר ובכך יימנע המצב הנוכחי שבו שתי הגדולות של ספרד מקבלות נתח שמן משמעותית מיתר הקבוצות.

על פי המתווה המסתמן, 90 אחוז מההכנסות על זכויות שידור יילכו לקבוצות מהליגה הראשונה והיתר לקבוצות מהליגה השנייה, כאשר מחצית מהסכום תחולק שווה בשווה בין קבוצות הליגה הראשונה והחצי השני יחולק על פי ההופעה של הקבוצות בחמש העונות האחרונות, הגודל של המועדונים ועוד קריטריונים שונים.

כידוע, כיום הקבוצות מנהלות בעצמן את המו"מ על זכויות השידור, ללא רגולציה שתוכל להגביל אותן, מה שיוצר פערים עצומים בין שתי הגדולות ליתר הקבוצה בסכומים שהן מקבלות תמורת שידור משחקיהן. החוק הזה יביא למצב שבו הקבוצות הקטנות יותר, שנמצאות בחובות כבדים, תקבלנה סכומים גבוהים יותר עבור זכויות שידור. על פי ההערכות של המומחים, זכויות השידור בספרד יניבו בעונה הבאה סכום של כמיליארד יורו לעומת 700 מיליון יורו נכון לעכשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully