וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקליפרס כפו משחק שביעי מול סן אנטוניו, שיקגו בחצי הגמר מול קליבלנד

אחרי שני הפסדים רצופים, הבולס התפוצצו עם 66:120 על מילווקי, והשלימו 2:4 בסדרה בדרך למפגש עם הקאבס (הסדרה תתחיל בין שני לשלישי). פול וגריפין הכניעו את האלופה עם 96:102, המשחק המכריע ב-LA

שחקן לוס אנג'לס קליפרס כריס פול מול שחקן סן אנטוניו ספרס קאווי לאונרד. GettyImages
קלאסיקה. פול מול לאונרד/GettyImages

חצאי גמר הפלייאוף במזרח ובמערב כמעט הושלמו. רק שני כרטיסים נוספים נותרו לסיבוב הבא בפוסט סיזן של הליגה הטובה בעולם, אחרי ששיקגו פירקה את מילווקי 66:120 בתצוגה חד פעמית שקבעה 2:4 לטובתה בסדרה כולה ומפגש בחצי גמר המזרח עם קליבלנד. כרטיס נוסף ייאסף רק בין שבת לראשון, אחרי שהקליפרס כפו משחק שביעי עם 96:102 ענק על סן אנטוניו בחוץ.

שחקן לוס אנג'לס קליפרס דיאנדרה ג'ורדן מול שחקני סן אנטוניו ספרס דני גרין, טיאגו ספליטר. GettyImages
איזו סדרה. דיאנדרה ג'ורדן מול ספליטר וגרין/GettyImages

סן אנטוניו ספרס - לוס אנג'לס קליפרס 102:96 (הקליפרס השוו ל-3:3)

בכל פעם שנדמה שהסדרה המשוגעת הזו כבר לא יכולה להפתיע, היא מציבה סטנדרטים חדשים. הפעם הגיע תורם של הקליפרס להשיג ניצחון ענק, ולכפות משחק שביעי ולוהט במיוחד בסטייפלס סנטר בלילה שבין שבת לראשון, רק כמה שעות לפני קרב המאה בין מייוות'ר לפקיאו.

בהתחשב בעובדה שהמפגשים בין שתי הקבוצות הנהדרות האלה הסתיימו ארבע פעמים בניצחון של קבוצת החוץ מתוך שישה משחקים העונה, ברור שלא ניתן לחזות מה יטמון בחובו המשחק הגדול הבא בעיר המלאכים. כריס פול ובלייק גריפין שוב הוכיחו עד כמה הם נחושים להשיג משהו אמיתי העונה, כש-CP3 אחראי על כמעט 50 נקודות עם 19 נקודות ו-15 אסיסטים ואילו הפורוורד שוב כמעט בלתי ניתן לעצירה עם 26 נקודות, 12 ריבאונדים ו-6 אסיסטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקן לוס אנג'לס קליפרס בלייק גריפין. GettyImages
בלתי ניתן לעצירה. גריפין/GettyImages

הקליפרס באו למשחק הזה חדים ונחושים. ג'יי ג'יי רדיק נראה מצוין בפתיחה והקפיץ את הקליפרס ליתרון שבע ברבע הראשון, לפני שפאטי מילס וקאווי לאונרד השוו לקראת סיומו. ההגנה של הקליפרס שוב לא אפשרה שום מרווח פעולה לטריו המוביל של הספרס, עצרה את דאנקן, פארקר וג'ינובילי וגרמה להם לעבוד קשה מאוד גם בהגנה. דווקא הרבע השני היה בסימן הספרס. שחקני הספסל של פופוביץ', ובראשם מרקו בלינלי במשחק ענק, סיפקו ניצוץ והעלו את הספרס ליתרון 10, אבל במשחק רב תהפוכות שכזה זה אפילו לא הספיק כדי להוביל בירידה להפסקה. במחצית השנייה פול וגריפין השתלטו על העניינים, ובניגוד לספרס הוכיחו קור רוח מרשים בדקות הסיום. שבע דקות לסיום קבע פול יתרון שבע לקליפרס, וגם כשהספרס התקרבו לפיגור שלוש בלבד, רדיק נעץ שלשה גדולה. סן אנטוניו עוד הספיקה לחזור, אך קאווי לאונרד החטיא שלשה שיכולה הייתה להשוות בתוך הדקה האחרונה, וגם רצף שלשות משוגעות של מרקו בלינלי באו מאוחר מדי.

פרט לגריפין ופול, דוק ריברס קיבל משחק נהדר מג'יי ג'יי רדיק שסיפק 19 נקודות. דיאנדרה ג'ורדן הוסיף 15 ו-15 ריבאונדים, ג'מאל קרופורד תרם 10 כולל שני סלים חשובים במאני טיים, ולמרות יום קליעה חלש עם 4 שלשות בלבד ב-22%, הקליפרס הצליחו לצאת מטקסס עם ניצחון ענק. הבשורות הרעות מהמשחק באו מכיוונו של גלן דייויס, שנפצע בברך ברבע השני ולא חזר לשחק. בלינלי הוביל את הספרס עם 23 נקודות ושבע שלשות, בוריס דיאו הוסיף 17 אבל כל הכוכבים של פופוביץ' נעצרו או הוגבלו משמעותית: דאנקן 12 (רק תשע זריקות מהשדה) ולאונרד (3 מ-15 מהשדה) קלעו 12 כל אחד, פארקר נעצר על 8 וג'ינובילי שוב איכזב עם 3 בלבד ב-1 מ-6 מהשדה.

שחקן שיקגו בולס ג'ואקים נואה. GettyImages
קליבלנד, את מוכנה? נואה חוגג/GettyImages

מילווקי באקס - שיקגו בולס 120:66 (הבולס ניצחו 2:4 בסדרה)

במשך כל העונה מדברים על הפוטנציאל הבלתי ממומש של הבולס. הלילה, אולי לראשונה העונה, קיבלנו טעימה למה הם מסוגלים כשהכל מתחבר להם. אחרי שני הפסדים מאכזבים וכשהאפשרות למשחק שביעי הולכת ונעשית ממשית, החבורה של תום תיבודו פשוט התפוצצה בויסקונסין. עד כמה התפוצצה? התפוצצה מספיק כדי לקבוע את הניצחון השני הכי גדול בתולדות הפלייאוף (מינסוטה קבעה את השיא ב-1956, אחרי שהביסה את סיינט לואיס ב-58 הפרש) ולעקוף בקלות את הפער הגדול ביותר שהושג במשחק הדחה בפלייאוף. עם תצוגה שכזו, לקליבלנד ודיוויד בלאט יש בהחלט סיבה לדאגה לקראת הסדרה הלוהטת מול הבולס, שתצא לדרך בלילה שבין יום שני לשלישי.

מילווקי המפתיעה קיבלה תצוגת עידוד מפתיעה מהקהל הרדום בדרך כלל שלה, אבל הבולס מיהרו להשתיק אותו עוד לפני שהתחיל לפנטז על משחק 7. הרבע הראשון הסתיים ב-16:34 מוחץ לטובת הבולס, הפירוק נמשך גם ברבע השני בו ההפרש ל-35, אבל לווה גם בלא מעט עצבים מצד שתי הקבוצות.

שחקני מילווקי באקס. AP
אף אחד לא קלע בספרות כפולות. שחקני מילווקי לא קולטים/AP

עוד לפני המחצית הגריק פריק יאניס אנטטקומפו הורחק אחרי עבירה גסה על מייק דאנליבי, אבל זה היה בערך המהלך היחיד של מילווקי שאפשר לזכור מהמשחק הזה, בו אף לא אחד משחקני החמישייה שלה קלע בספרות כפולות.

המחצית השנייה הייתה בגדר גארבג' טיים מתמשך. דאנליבי ניצל את ההפוגה כדי לתפור עוד כמה שלשות ולהגדיל את הפער עוד ועוד, עד שנעצר על 54 עם שתי קליעות עונשין של דאג מקדרמוט. דאנליבי סיים כקלע הבולט של הבולס עם 20, וחלוקת הקלעים שאחריו הייתה מאוזנת למדי: פאו גאסול 19 (8 ריבאונדים), ג'ימי באטלר 16, דרק רוז 15 (7 אסיסטים) וג'ואקים נואה 11 (10 ריבאונדים). הבולס דייקו ב-15 ניסיונות מחוץ לקשת ב-50%, מסרו 31 אסיסטים והגבילו את הבאקס, שלא קיבלה אף שחקן בספרות כפולות (זאזה פאצ'וליה עם 8 נקודות "בלט"), לאחוזי קליעה נמוכים מאוד עם 33% מהשדה ו-21.1% מהשלוש.

שחקן שיקגו בולס פאו גאסול. AP
כמעט עוד דאבל דאבל. פאו גאסול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully