וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשאהיה גדול: סיכום הסדרה בין גולדן סטייט לניו אורלינס

26.4.2015 / 14:00

דייויס סיים את הפלייאוף הראשון שלו ללא ניצחון, אבל נראה כענק בין גמדים בניו אורלינס וחייב מספר 2 יציב לידו כדי להוביל להצלחה. קרי נראה בשל, ועם תומפסון וגרין יש לו עם מי לרוץ, אבל הפליקנס חשפו בעיות שצריכות להדאיג את הווריורס לקראת ההמשך. שגיא רפאל מסכם

גארד גולדן סטייט ווריורס סטפן קרי (ימין) פורוורד ניו אורלינס פליקנס אנתוני דייויס (שמאל). GettyImages
קרי העביר את דייויס את השיעור שלמד מאחרים בעבר/GettyImages

אנתוני דייויס סיים את הפלייאוף הראשון שלו עם המון מחמאות, אבל בלי ניצחון. הוא היה קרוב מאוד במשחק השלישי, אבל חוסר הניסיון של הפליקנס הרג אותם. אין לדייויס ולניו אורלינס במה להתבייש, הווריורס היו בדיוק באותו מקום לפני שנתיים. סן אנטוניו, משחק מספר אחד של סדרת חצי גמר המערב. הווריורס הוליכו ב-16 בתוך הרבע הרביעי, הספרס חזרו, שלחו את המשחק להארכה וניצחו. השנה הווריורס עשו את זה לניו אורלינס. זה היה אכזרי, זה היה כואב. ככה לומדים, ככה מתקדמים. לפליקנס היו המון רגעים טובים בסדרה הזו, הם צריכים לקחת את הטוב, ללמוד מהרע, ולהמשיך הלאה.

בצד של הווריורס, היה נראה שהם עשו את זה במינימום מאמץ ועם הרבה רוע. זה היה לא צפוי, בעיקר כיוון שלווריורס בעצמם אין ניסיון פלייאוף עשיר. הציפייה מהקבוצה הטובה ביותר בעונה הסדירה הייתה שהיא תעשה את זה באותה קלילות שבה זה הלך בעונה הרגילה. הבעיה היא, שדברים שעובדים בעונה הרגילה, עובדים פחות בפלייאוף. הווריורס ממשיכים לסיבוב השני בזכות, אבל עם הרבה דברים לתקן לקראת סדרה קשה יותר בסיבוב הבא.

קרי ודייויס שפעו נדהמים זה לזה, דרק רוז לוקח את כל האשמה עליו

בלאט מגן על שחקניו, מציע לשנות חוק ב-NBA ונזכר בקהל באירופה

מאמן גולדן סטייט ווריורס סטיב קר. AP
יצטרך לתזמן היטב את הספסל שלו בהמשך. קר/AP
במהלך העונה הרגילה לספסל של הווריורס היה יתרון גדול על היריבות, אבל בסדרה, כשהכוכבים שיחקו יותר, הספסל נאלץ לפגוש את החמישיות בתחילת הרבע הרביעי, וחסר את היתרון לו התרגל במהלך העונה

נעבור על ארבעת המשחקים בסדרה כדי להבין את השינויים וההתאמות שעשו הקבוצות במסע, שנראה צמוד אבל הסתיים באופן חד-צדדי. המשחק הראשון נראה כמו החגיגות הרגילות באורקל ארינה. הווריורס עלו ליתרון 23 ברבע השלישי, וזה נראה כמו גרבאג' טיים ארוך. בשלב הזה הרעידות בידיים של הפליקנס הפסיקו והם התחילו לשחק כמו קבוצת פלייאוף. הכדורים הלכו לאנתוני דייויס שקלע 20 נקודות ברבע רביעי אישי פנטסטי, וקירב את הפליקנס עד 4 בלבד. לשמחתם של הווריורס זה היה מעט מדי, מאוחר מדי, והם יצאו מהמשחק הראשון עם ניצחון ולא מעט חששות. הבעיה העיקרית שעלתה מהמשחק הזה היא הספסל של גולדן סטייט. במהלך העונה הרגילה לספסל של הווריורס היה יתרון גדול על היריבות, אבל בסדרה, כשהכוכבים שיחקו יותר, הספסל נאלץ לפגוש את החמישיות בתחילת הרבע הרביעי, וחסר את היתרון לו התרגל במהלך העונה. סטיב קר לומד מהר וקרי וגרין סיימו את המשחק עם מעל 40 דקות, לראשונה מזה המון משחקים.

המשחק השני היה אחר לגמרי. הפליקנס הגיעו עם המומנטום מהרבע האחרון של המשחק הראשון, וכפו משחק צמוד. הווריורס שמרו מצוין, אבל ההתקפה גמגמה. יותר מדי מהלכי בידוד ואחד-אל-אחד. ברבע המכריע קליי תומפסון מצא את הביטחון וקלע 14 נקודות שעשו את ההבדל. סטף קרי עם 0 זריקות לסל ברבע הרביעי, הרבה בגלל שהוא זיהה שקליי חם, וכל הקבוצה עובדת בשבילו. בחמש הדקות האחרונות הווריורס רצו 3:12. הפוקוס ההגנתי וההתקפי במקסימום.

המשחק השלישי הביא את ההתפוצצות המיוחלת של הפליקנס. אנתוני דייויס ואריק גורדון הובילו את ניו אורלינס ליתרון 67:87 בתום שלושה רבעים. 6 דקות לסיום זה עדיין היה 17 הפרש. כאן שתי הקבוצות עברו להירו בול (כדורסל שבו הגיבור לוקח על עצמו את המשחק), אבל לווריורס היה טיפה יותר מזל, וטיפה יותר ניסיון. ראיין אנדרסון קלע 6 נקודות רצופות ונראה בלתי עציר, רק שבשש הדקות הנותרות הוא נגע בכדור בהתקפה פעם אחת בלבד, וגם זה היה אחרי ריבאונד התקפה. במקום שהפליקנס ילכו לשחקן החם, הם הלכו לכוכבים שלהם. אתם יכולים לומר שככה עובדת השיטה ב-NBA, אבל תחזרו לפסקה הקודמת.

הכוכב הגדול של הווריירס ויתר על הזריקה שלו במשחק צמוד, בשביל השחקן החם. הווריורס מצידם הטיחו שלשות, והמזל הגדול (ואולי כמה דחיפות) הובילו אותם לריבאונד התקפה אחרי ריבאונד התקפה ונקודות קלות. בדקות האלו דייויס רץ לחסום שלשות ואשיק היה על הספסל. לא ברור ממי מונטי ווילאמס ציפה לריבאונד. בסופו של דבר החטאת עונשין של דייויס הביאה את המשחק למרחק של שלשה, ובמצב הזה אתם לא רוצים לנסות את סטף קרי. הניסיון הראשון היה קצר (וקרי גם דרך על הקו), אבל שוב ריבאונד ההתקפה הלך לווריורס. ספייטס מצא את קרי כמו ענק. שני שחקנים של הפליקנס רצו אליו, אבל היה לו מספיק זמן לשחרר את הזריקה, ורק רשת. את העבירה שעשו הפליקנס השופטים לא שרקו, והמשחק הלך להארכה, שם הווריורס ידעו לנצח. אם חיפשתם את ההבדל הבולט בין הקבוצות, אז הסיפור כולו מסופר בשש הדקות האלה של סיום משחק 3.

עוד באותו נושא

בייליס ניצח את שיקגו על הבאזר, גולדן סטייט השלימה סוויפ

לכתבה המלאה
שחקן ניו אורלינס פליקנס ראיין אנדרסון. AP
במקום שהפליקנס ילכו במשחק השלישי לשחקן החם, הם הלכו לכוכבים שלהם/AP

במשחק הרביעי קיבלנו את הווריורס במלוא הדרם. התקפה דורסנית, ודקות של הגנה חונקת. הפליקנס קלעו רק 13 נקודות ברבע השלישי. ניו אורלינס רצתה מאוד, והורידה את ההפרש ל-10 כשנותרו שש דקות לסיום, אבל הווריורס הגיעו לסגור עניין, וגרין וקרי עשו את העבודה. סוויפ צמוד, עד כמה שסוויפ יכול להיות.

אנתוני דייויס סיים את הסדרה עם 31.5 נקודות למשחק, 10.8 ריבאונדים, 54% מהשדה, 88% מהקו ו-3 חסימות. הופעת בכורה מרשימה, שתיזכר לטובה למרות שהסתיימה ללא ניצחון. מולו עמד דריימונד גרין שסיים שני במאבק על תואר שחקן ההגנה, למרות שהיו לו יותר בחירות למקום ראשון מקוואי לאונרד שזכה. רוצים לדעת מדוע גרין נחשב לשומר כל כך טוב? התשובה נמצאת בנתונים של אנתוני דייויס עם ובלי גרין.

המספרים מנורמלים ל-36 דקות משחק, וניתן לראות שגרין מוריד את המספרים של דייויס משמעותית: כשגרין על הספסל, דייויס רשם 31.1 נקודות, 16.4 ריבאונדים, 3.3 אסיסטים ו-4.9 חסימות, אבל דייויס היה על הפרקט רק 22 דקות בלי גרין, ואין ספק שיש כאן חשד לחריגה סטטיסטית. כשגרין במגרש דייויס רשם 25.9 נקודות, 8.2 ריבאונדים, 1.4 אסיסטים ו-2.2 חסימות. אחוזי הקליעה מהשדה ירדו מ-58.3 ל-53.3. המספרים של דייויס עדיין מצוינים, כי אי אפשר לעצור שחקן ברמה שלו, רק להאט אותו.

בהתקפה גרין הרחיק את דייויס מהסל, וככה הוריד במעט את ההשפעה שלו גם שם. אם מסתכלים על השניים זה לא נראה כוחות, גרין נמוך ורחב, דייויס ארוך ואתלטי, אבל צריך לעשות הכי טוב עם מה שיש. גרין מצדו ממשיך להצדיק את חוזה המקסימום שיקבל בקיץ. הוא סיים את הסדרה עם 15.75 נקודות למשחק, 12.75 ריבאונדים, 6.25 אסיסטים, 2.5 חטיפות, ו-1.25 חסימות. הוא קלע ב-48% מהשדה ו-35% משלוש, הרבה מעל המספרים העונתיים, וזה לא מפליא אף אחד שמכיר את גרין משנים עברו. הוא שחקן של משחקים גדולים. זה לא רק המספרים. הוא היה שם בכל הרגעים שבהם הווריורס היו צריכים מנהיג ומישהו שיעשה מהלך חשוב. אין לו את הקסם והיכולת של קרי או תומפסון, אבל יש לו את הדבר הזה שגורם לאנשים רגילים, לעשות מעשים בלתי רגילים (ביצים?).

פורוורד גולדן סטייט ווריורס דריימונד גרין (ימין) שומר על פורוורד ניו אורלינס פליקנס אנתוני דייויס (שמאל). AP
גרין הוא היחיד שהצליח לעצור במעט את דייויס/AP

סטף קרי שוב הוכיח בפלייאוף כמה גדול הוא. 33.75 נקודות למשחק, 5 ריבאונדים ו-7 אסיסטים לעומת 4 איבודים. הוא קלע ב-45% מהשדה, והוסיף 5 שלשות למשחק ב-42%. יותר מהמספרים, היו לו סלים שפשוט השאירו את הצופים במגרש ובבית חסרי מילים, ואת אנתוני דייויס עם הגבה מורמת. את שלשת השוויון ממשחק 3 תראו עוד זמן רב. קליי תומפסון סיים את הסדרה עם 25 נקודות למשחק, הוא קלע ב-48% מהשדה עם 4 שלשות למשחק. קליי סיפק גם הגנה מרשימה וסיים את הסדרה עם 1.25 חסימות למשחק. במשפט אחד: הספלאש בראדרס ניצחו פלייאוף של שלשות עם הרבה שלשות.

הבעיה העיקרית של הפליקנס היא שלא היה להם אף שחקן יציב ליד דייויס. אריק גורדון הראה ניצוצות מאותן סיבות שבזכותן קיבל את החוזה המופרך שיש לו, אבל לא הצליח להתמודד בהגנה ונעלם ברגעים החשובים. טייריק לא היה קיים במשחקים 1 ו-4, ובמשחקים 2 ו-3 שבהם היה טוב, נעלם כמו שאר הקבוצה ברגעי ההכרעה. ראיין אנדרסון נתן משחק אחד טוב, משחק 3. אשיק בעיקר תפס מקום על המגרש, אבל לא תרם כלום. הפליקנס צריכים לחשוב האם הם מחזירים אותו, וכמה הם מוכנים לשלם. כדי להתקדם, הם חייבים שחקן נוסף ליד דייויס שיהיה יציב מספיק לסמוך עליו בפלייאוף. אחרי שימצאו, הם יצטרכו לטפל בשאר הצוות המסייע.

היתרון הגדול של הווריורס בסדרה היה הניסיון, יתרון שלא יהיה לקבוצה בסיבובים הבאים. כבר בחצי הגמר היא תפגוש (כנראה) את ממפיס שהפכה לגורם קבוע בפלייאוף בשנים האחרונות, וביקרה בגמר המערב רק לפני שתי עונות. ממפיס תציב קשיים חדשים, אבל על כך נדבר בפריביו לסדרה, אם וכאשר. בינתיים אוהדי הווריורס יכולים לחגוג צעד ראשון מוצלח.

לטוויטר של שגיא רפאל

שחקן גולדן סטייט ווריורס סטפן קרי. AP
היתרון הגדול של הווריורס בסדרה היה הניסיון, יתרון שלא יהיה לקבוצה בסיבובים הבאים. קרי/AP

מי תהיה אלופת ה-NBA?

קליבלנד
50%
גולדן סטייט
22%
אטלנטה
3%
ממפיס
1%
שיקגו
2%
יוסטון
2%
סן אנטוניו
18%
אחר
2%
הסקר הסתיים
32545 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully