וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה למות וילאנובה, בברצלונה לא שוכחים: "המורשת מחזיקה מעמד"

המועדון הקטאלני נזכר במאמן שהלך לעולמו בטרם עת לאחר מאבק במחלת הסרטן: "טיטו ממשיך איתנו, אי אפשר לעזוב כשזוכרים אותך לנצח. הוא היה בדרך להפוך לאחד המאמנים הגדולים בעולם"

טיטו וילאנובה מאמן ברצלונה. רויטרס
בברצלונה לא שוכחים אותו. וילאנובה/רויטרס

אתמול (שישי) הוגרלה ברצלונה למפגש חצי גמר ליגת האלופות מרגש במיוחד מול מאמנה לשעבר. היום (17:00, ספורט 5 ו-HD), היא תתייצב לדרבי נגד אספניול, במטרה לעשות עוד צעד לעבר זכייה באליפות. אבל בין לבין, במועדון הקטאלני, כמו גם בכדורגל הספרדי כולו, יעצרו לרגע על מנת לחלוק כבוד למאמן בארסה המנוח, טיטו וילאנובה, שהלך לעולמו בדיוק היום, ב-25 באפריל, לפני שנה.

וילאנובה, שמת ממחלת הסרטן בגיל 45 בלבד, שיחק במספר קבוצות בליגה הספרדית לאורך שנות ה-90 לפני שהפך לעוזרו הנאמן של גווארדיולה. יחד, השניים עבדו עונה אחת בברצלונה ב' ואז קפצו לקבוצה הבכירה של המועדון, בקיץ 2008, בנו את הטיקי-טאקה וכבר בעונה הראשונה הביאו יחד טרבל מדהים. לאחר כמה שנות עבודה משותפת, גווארדיולה הודיע על עזיבתו וציפה מוילאנובה להצטרף אליו, אולם האחרון החליט להישאר בקאמפ נואו ולהפוך למאמן החדש של הקבוצה, מה שגרם לסוג של משבר ביחסים בין השניים.

וילאנובה מונה רשמית במסיבת העיתונאים בה הודיעה ברצלונה על עזיבתו של גווארדיולה, ב-27 באפריל 2012. שמונה חודשים לאחר מכן, בעיצומה של עונה פנטסטית במסגרתה ברצלונה החזירה לעצמה את תואר האליפות עם לא פחות מ-100 נקודות ליגה, הודיע המועדון כי הסרטן שב לתקוף את וילאנובה בפעם השנייה תוך קצת יותר משנה. המאמן החל לעבור טיפולים ובקיץ 2013 ניסה לחזור למשרתו, אך במהרה נאלץ להתפטר. תשעה חודשים לאחר מכן, הוא הלך לעולמו במה שהשאיר רבים בעולם הכדורגל בהלם גדול.

היום כאמור, מציינים בספרד שנה למותו ובאתר של תחנת "קאדנה סר" נכתב: "באותו יום שישי של ה-25 באפריל 2014 עולם הכדורגל איבד מאמן שהיה בדרכו להפוך לאחד הגדולים של העשורים הבאים. האיש שעזר לגווארדיולה לבנות את בארסה החלומית, מת בגיל 45 אחרי מלחמה ממשוכת בסרטן. המוות שלו היה מכה מוראלית אדירה לכל מי שקשור לבלאוגראנה, כל מי שראה במשך שנים ארוכות את ההתפתחות שלו ושאובדנו מילא אותו בכאב רב וברצון לזכור את העבודה המבריקה שטיטו עשה לאורך הקריירה. הוא אחד האנשים הכי אהובים בתולדות ברצלונה".

באתר הקטאלני "ספורט" נכתב תחת הכותרת: "טיטו ממשיך איתנו": "שנה עברה מאז שהסרטן חטף אותו מאיתנו, את האיש שהצעיד את ברצלונה לאליפות הכי עוצמתית בתולדותיה. הוא נתן לנו כל כך הרבה ועדיין ממשיך לתת. הגורל הזה פשוט לא הגיע לו. החדשות הנוראיות ההם, שאנחנו אף פעם לא רוצים לשמוע, הגיעו באותו ערב. הוא הלך אחרי קרב כואב וארוך נגד המחלה. הוא עשה כל מה שאפשר ואף פעם לא היה לבד לאורך הדרך. בפברואר האחרון, ברצלונה פתחה מתקן אימונים על שמו. כן, טיטו עידין כאן. אף פעם לא עזב, כי אי אפשר לעזוב כשזוכרים אותך לנצח. הזמן עובר, אבל המורשת שלו מחזיקה מעמד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully