וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי היה מאמן? ניתוח הגרלת שני חצאי הגמר של ליגת האלופות

24.4.2015 / 14:00

פפ גווארדיולה יפגוש את האקסית ברצלונה, שם הוא עדיין מאוד אהוב. קרלו אנצ'לוטי יתמודד נגד האקסית יובנטוס, אצלה הוא די שנוא. ולואיס אנריקה? הוא יעמוד בפני המבחן הגדול בקריירה שלו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הולך להיות קרנבל/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברצלונה - באיירן מינכן

עוד לפני ההגרלה, השתיים הללו סומנו על ידי סוכנויות ההימורים כשתי הפייבוריטיות לזכייה בתואר ולא קשה להבין למה. הקטאלנים, שוב עם מאמן חדש, אומנם פתחו את העונה בצליעה קלה, אבל מאז אותו הפסד חוץ מול סוסיאדד בתחילת 2015, שכלל את העונש והספסול של מסי וניימאר, בארסה פשוט לא מוכנה לעצור. היא ניצחה ב-23 מ-25 המשחקים האחרונים שלה בכל המסגרות ופירקה בקלות את פריס סן ז'רמן עם 1:5 בסיכום בחצי הגמר, כשניימאר שומר על הכושר המסחרר שלו ומראה שיש על מי לסמוך ואילו לואיס סוארס נכנס לעניינים ממשחק למשחק ומשלים שלישייה קטלנית בחלק הקדמי. ברצלונה תגיע לחצי הגמר עם רצף של שמונה ניצחונות בליגת האלופות ותנסה לשוב אל מעמד הגמר לראשונה מזה ארבע שנים.

בפעם האחרונה שברצלונה הייתה בגמר, היא גם זכתה בתואר. זה קרה באצטדיון וומבלי, ב-28 במאי 2011 ועל הקווים עמד וניצח על החגיגה הגדולה אחד, פפ גווארדיולה. זו הייתה העונה הלפני אחרונה של פפ בתפקיד ושנה לאחר אותו גמר הוא העביר את המושכות למי שאמור היה להיות יורשו, טיטו וילאנובה. זה כמובן לא קרה, בשל מותו הטראגי בטרם עת של וילאנובה ומאז, התחושה הייתה שהאימפריה הקטאלנית, שהפכה לאימת אירופה תחת גווארדיולה, הולכת מעט אחורה. המאמן, אחרי שנת שבתון, מצא עבודה חדשה, בבאיירן מינכן וכעת, הוא הולך לפגוש לצמד משחקים עצום את מי שמסתמן כיורש האמיתי שלו, לואיס אנריקה.

הפתיחה של לואיס אנריקה בברצלונה לא הייתה קלה כאמור, אבל בחודשים האחרונים הוא השתלט על העסק והבין איך לתפעל אותו. לאחרונה התפרסמה סטטיסטיקה לפיה לואיס אנריקה ניצח ב-42 מתוך 50 המשחקים הראשונים שלו בתפקיד, יותר מכל מאמן אחר בתולדות ברצלונה, כולל פפ וטיטו. יחד עם זאת, במבחן כל כך גדול, מול מאמן שמכיר את ברצלונה כל כך טוב, מאמן שבנה את הקבוצה והשיטה שלה בעמל רב ומגע של קסם, לואיס אנריקה עוד לא עמד ומפגש המאמנים יהיה אחד ממוקדי חצי הגמר הזה. מנגד, לפפ ובאיירן ברור שבניגוד למפגש מול פורטו, אם הם יפסידו 3:1 גם הפעם במשחק הראשון בחוץ, יהיה להם הרבה יותר קשה לענות עם 1:6 בגומלין הביתי.

מאמן ברצלונה לואיס אנריקה. רויטרס
נראה כמו היורש האמיתי של פפ, אבל עכשיו מגיע המבחן הגדול בקריירה שלו/רויטרס

מעבר לכך, זה יהיה כמובן איחוד מרגש בין ליאונל מסי לגווארדיולה ולא פחות חשוב, עוד שלב, קריטי במיוחד, בניסיון של כל אחת משתי הקבוצות לעשות צעד נוסף לעבר הטרבל השני בתולדותיהן. ברצלונה הגדולה עשתה זאת ב-2009, העונה הראשונה של גווארדיולה בתפקיד. באיירן שטפה את היבשת ב-2013, העונה האחרונה של יופ היינקס, לפני שגווארדיולה לקח את התפקיד. נכון להיום, שתיהן מובילות את הטבלה בארצן (באיירן בפער ניכר וברצלונה ביתרון קטן על פני ריאל מדריד) ושתיהן בעמדה טובה בגביע (באיירן תפגוש בחצי הגמר את דורטמונד, ברצלונה בגמר את בילבאו), כך שגם הנושא הזה יעמוד כאן על הפרק.

פפ כבר פגש את בארסה בעבר, במשחק ידידות ביולי 2013, ממש לאחר שהחל לעבוד בבאיירן. המפגש ההוא נערך באליאנץ ארנה וברצלונה הגיעה אליו עם ההרכב המשני שלה. האקס ריחם וניצח רק 0:2. אותו משחק התנהל רק שלושה חודשים לאחר הפעם האחרונה בה שתי הגדולות הללו נתקלו זו בזו בחצי הגמר. אז, בצמד משחקים בלתי נשכח, באיירן דהרה לטרבל עם 0:4 במשחק הראשון ו-0:3 מדהים לא פחות בגומלין בקאמפ נואו, תוצאות שהובילו למהפכה די גדולה אצל הקטאלנים. בדרכה לטרבל שלה, ברצלונה עברה את באיירן ברבע הגמר. גם אז המשחק הראשון הסתיים ב-0:4 למקומיים, כולל צמד של מסי. בגומלין, שהיה לפרוטוקול, באיירן השיגה 1:1.

עוד באותו נושא

חצי גמר ליגת האלופות: ברצלונה - באיירן מינכן, יובנטוס - ריאל מדריד

לכתבה המלאה
מנג'ר ברצלונה פפ גווארדיולה חוגג עם שחקנו לאונל מסי. רויטרס
מפגש מרגש בין מסי לפפ/רויטרס

יובנטוס - ריאל מדריד

ה"משברון", אם תרצו לקרוא לו כך, שעברה ריאל מדריד בתחילת 2015, השאיר אותה מחוץ לגביע הספרדי ואולי גם מנע ממנה צ'אנס להחזיר לעצמה את אליפות ספרד. ייתכן שהוא אפילו יוביל בסופו של דבר לעזיבתו של קרלו אנצ'לוטי את המועדון הלבן, אלא שלכולם ברור שאם המאמן האיטלקי יצליח להביא את ה"אונ-דסימה", אליפות אירופה מספר 11 ויעשה את מה שאף קבוצה לא עשתה עד כה, זכייה בק-טו-בק בליגת האלופות, יהיה קשה עד בלתי אפשרי להזיז אותו ממקומו.

בדרכו של אנצ'לוטי אל הגמר תתייצב יריבה מוכרת, מאוד מוכרת. בתשיעי בפברואר 1999, לאחר קדנציה לא מבריקה ברג'ינה ושלוש עונות טובות בפארמה, אנצ'לוטי המובטל קיבל לידיו את יובנטוס כיורשו של מרצ'לו ליפי, שהפך את הקבוצה לאימפריה והביא אותה באמצע שנות ה-90 לשלושה גמרים רצופים בליגת האלופות. כבר בתחילת דרכו ביובה היה מעורב אנצ'לוטי בצמד משחקים בלתי נשכח בחצי גמר ליגת האלופות, כאשר הוביל 0:1 באולד טראפורד על מנצ'סטר יונייטד עד לתוספת הזמן וספג שער שוויון מריאן גיגס והוביל בגומלין הביתי 0:2 כבר בדקות הפתיחה מצמד של פיפו אינזאגי, רק כדי לראות את השדים האדומים מבצעים מהפך ענק, עולים לגמר וזוכים בתואר. הקיץ של 1999 היה לא רע מבחינת אנצ'לוטי ויובה זכתה איתו באינטרטוטו, אבל אז הגיעו שתי עונות נטולות תארים ובסופו של דבר, במאי 2001, הוא פוטר בצורה מכוערת מאוד. הביאנקונרי עוד היו במרוץ האליפות מול רומא במחזור סיום העונה, אך כבר במחצית הודיעה הנהלת המועדון כי המאמן לא ימשיך.

אנצ'לוטי נפגע עמוקות וחיפש נקמה. הוא מצא אותה במאי 2003, אז, כמאמן מילאן, ניצח בגמר ליגת האלופות את יובנטוס אחרי 0:0 נורא ודו קרב פנדלים. כעת, יש לו עוד הזדמנות לנקום ביובה, שם האוהדים ממש, אבל ממש לא אוהבים אותו.

אלברו מוראטה שחקן יובנטוס. AP
לא מעט עיניים יופנו לכיוונו. מוראטה/AP

בניגוד לריאל ובדומה לשתי החברות בחצי הגמר השני, יובנטוס חולמת על טרבל. באליפות איטליה, הרביעית ברציפות שלה, היא זכתה בערך בשריקת הפתיחה של העונה והסיפור יהפוך לרשמי בקרוב מאוד. בגביע היא עשתה מהפך מצוין בחצי הגמר מול פיורנטינה ותתמודד בגמר נגד לאציו. הגמר אגב, מתכונן כרגע לשביעי ביוני, יממה לאחר גמר ליגת האלופות. הקבוצה מטורינו תשמח לתת לראשי ההתאחדות שלה לשבור את הראש לגבי תאריך חלופי. יובה הייתה רחוקה מלהבריק העונה בצ'מפיונס. היא ספגה שני הפסדים בשלב הבתים וגירדה ברבע הגמר 0:1 משעמם בסיכום שני המשחקים מול מונאקו. יחד עם זאת, בשמינית, נגד יריבה שבאה לשחק כדורגל ולא רק לעקוץ במתפרצות, יובנטוס נראתה נהדר כאשר זכור בעיקר ה-0:3 הגדול בגומלין בגרמניה מול בורוסיה דורטמונד.

אין ספק שריאל פייבוריטית כאן, בייחוד בגלל שהיא מארחת את המשחק השני. יובנטוס תתגונן כנראה רוב הזמן ומי שינסה לעקוץ עבורה יהיה אלברו מוראטה. החלוץ הספרדי הצעיר והמבטיח, שגדל בריאל מדריד אך לא הצליח למצוא דקות משחק, נרכש על ידי יובנטוס ולבלאנקוס יש אופציית רכישה ראשונית אם ירצו אותו בחזרה. זו הזדמנות טובה עבורו להוכיח להם שטעו ושהם צריכים אותו.

צמד המפגשים האחרון בין הקבוצות בצ'מפיונס היה מרתק, כאשר בחורף 2013 ריאל ניצחה 1:2 בבית ואילו הגומלין הסתיים ב-2:2 במסגרת שלב הבתים. ב-2003, בדרכה לאותו גמר בו הפסידה לאנצ'לוטי, יובנטוס מחקה הפסד 2:1 מהמשחק הראשון בברנבאו עם 1:3 בגומלין, באותה תצוגה זכורה של פאבל נדבד הנהדר. המשחק הזכור ביותר בין הקבוצות היה כמובן הגמר של 1998, אז ריאל שברה בצורת של 32 שנה והחזירה לעצמה את תואר אלופת אירופה עם 0:1 קטן-גדול בגמר באמסטרדם ארנה, משער של פרדראג מיאטוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully