וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי גמר ליגת האלופות: ברצלונה - באיירן מינכן, יובנטוס - ריאל מדריד

פפ גווארדיולה יחזור לביקור מרגש בקאמפ נואו: "רגע מיוחד ומרגש", אלופת אירופה תתמודד לשחזור גמר 1998 מול הגברת הזקנה. המשחקים ייערכו ב-5/6 במאי והגומלין ב-12/13 במאי. בחצי גמר הליגה האירופית: נאפולי-דניפרו, סביליה-פיורנטינה

פפ גווארדיולה מאמן ברצלונה עם ליאונל מסי. Andres Kudacki, AP
הולך להיות מיוחד. פפ ומסי/AP, Andres Kudacki

מראש היה ברור כי כל תוצאה שתביא עמה הגרלת חצי גמר ליגת האלופות, שנערכה היום (שישי) במשרדי אופ"א בניון, שוויץ, תהיה מרתקת ואכן, ההגרלה לא אכזבה.

הפתק הראשון שנשלף היה זה של ברצלונה, שתתמודד בחצי הגמר מול באיירן מינכן. מדובר כמובן במפגש מרגש בין פפ גווארדיולה, האיש שבנה את השושלת הנוכחית בבארסה, לבין האקסית שלו. יהיה זה המפגש הראשון של גווארדיולה עם ברצלונה במשחק רשמי, אחרי שניצח 0:2 את האקסית המיתולוגית במשחק ידידות בקיץ 2013. במשחק חצי הגמר השני תפגוש יובנטוס, אלופת איטליה את אלופת אירופה ריאל מדריד.

כל הארבע חולקות ביניהן לא פחות מ-21 זכיות בגביע אירופה לאורך השנים והן העפילו יחד ל-37 גמרים. אגב, זו הפעם השנייה בלבד ב-23 שנים של ליגת האלופות בה כל ארבע העולות לחצי הגמר כבר זכו בטורניר בעבר.

המשחק הראשון של שלב חצי הגמר ייערך ב-5 וב-6 במאי והגומלין כעבור שבוע, ב-12 וב-13 במאי, כאשר שתי הקבוצות שתשחקנה ביום שלישי במשחק הראשון, תעבורנה לשחק ברביעי בגומלין ולהיפך, לגבי חצי הגמר השני.

כריסטיאנו רונאלדו ריאל מדריד. AP
ההיסטוריה לא מותירה מקום לאופטימיות. רונאלדו/AP

ברצלונה - באיירן מינכן

המספרים

* זו תהיה הפעם הראשונה שפפ גווארדיולה פוגש את ברצלונה כמאמן במשחק רשמי. הוא פגש אותה פעם אחת כמאמן באיירן מינכן במשחק ידידות ב-2013, וניצח 0:2.

* זה יהיה מפגש גם בין שני אחים - ראפיניה וטיאגו, שיפגוש את קבוצת נעוריו.

* באיירן מובילה 1:2 על ברצלונה במפגשים הכפולים בעבר בליגת האלופות.

* באיירן ניצחה תשעה מפגשים כפולים והפסידה שבעה מול יריבות ספרדיות בעבר.

* ברצלונה ניצחה ב-13 מפגשים כפולים בעבר מול יריבות גרמניות, והפסידה רק חמש פעמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
seperator

התגובות

פפ גווארדיולה אמר לאחר ההגרלה: "זו תהיה הפעם הראשונה שאחזור לברצלונה כמאמן של קבוצה אחרת. ברצלונה היא הבית שלי. ברור שזה יהיה רגע מיוחד ומרגש. גם המשחקים הראשון וגם המשחק השני יהיו כאלה".

מאמן ברצלונה לואיס אנריקה הוסיף: "זה משחק מיוחד מאוד בגלל החזרה של פפ לברצלונה. גם אני וגם השחקנים נרגיש את זה. זה מפגש נהדר עבור כל אוהדי ברצלונה. נבוא במטרה לנצח את שני המשחקים, המטרות שלנו לא השתנו".

טיאגו אלקנטרה שחקן באיירן מינכן חוגג שער. רויטרס
פוגש את קבוצת נעוריו. טיאגו/רויטרס

יובנטוס - ריאל מדריד

המספרים

* ריאל מדריד לא עברה קבוצה איטלקית במפגש כפול זה 28 שנה. הפעם האחרונה הייתה מול נאפולי ב-1987 ומאז - שבעה מפגשים ושבע הדחות.

* ריאל הודחה בכל שלושת המפגשים שקיימה עם יובנטוס אי פעם במסגרת שלבי ההכרעה בליגת האלופות.

* הניצחון היחיד של ריאל על יובנטוס אי פעם בשלבי ההכרעה בליגת האלופות היה בגמר 1998, אז ניצחה 0:1 משער של פרדראג מיאטוביץ'.

* אם ריאל וברצלונה תעפלנה לגמר, יהיה זה הקלאסיקו הראשון אי פעם בגמר ליגת האלופות.

* למרות זאת, בפעם הקודמת שהייתה אפשרות לקלאסיקו בגמר, שתי הגדולות של ספרד הודחו כבר בחצי הגמר.

seperator

הליגה האירופית

עוד לפני הגרלת ליגת האלופות, נערכה הגרלת חצי גמר הליגה האירופית ושם נקבע כי נאפולי תתמודד מול דניפרו דניפרופטרובסק. בחצי הגמר השני, סביליה, האלופה המכהנת של המפעל תפגוש את פיורנטינה. חצי הגמר הראשון ייערך בשביעי במאי, הגומלין כעבור שבוע. הגמר ייערך ב-27 במאי, בוורשה, פולין. הזוכה השנה תקבל, לראשונה, כרטיס לעונה הבאה לליגת האלופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully