וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופוביץ': "אחרי כל השנים, דאנקן עדיין ממשיך להדהים אותי"

סן אנטוניו בטירוף אחרי ההצגה של הביג פונדמנטל. גריפין לקח קשה את ההפסד: "הכל באשמתי", מג'יק מתמוגג מפופוביץ', ריברס יודע ש"הסדרה הזו הולכת להיות קלאסיקה". סיכום לילה אדיר בפלייאוף

שחקן סן אנטוניו ספרס טים דאנקן מול שחקן לוס אנג'לס קליפרס ג'יי ג'יי רדיק. AP
אליל. דאנקן/AP

פלייאוף ה-NBA עדיין בחיתוליו, וכבר מספק סדרה שעשויה להיצרב בתודעה. סן אנטוניו ניצחה הלילה (בין רביעי לחמישי) את הקליפרס ב-LA, השוותה ל-1:1 את הסדרה ביניהן ובעיקר הציגה שוב את טים דאנקן הישן והטוב, שלקח אחריות ועם 28 נקודות ועוד תצוגה מופלאה גנב את הביתיות לבלייק גריפין וחבריו. גם אטלנטה וממפיס עלו ל-0:2, אחרי ניצחונות על ברוקלין ופורטלנד בהתאמה.

seperator

לוס אנג'לס קליפרס - סן אנטוניו 111:107 (הספרס השוו ל-1:1)

* כנראה שהכל מתנקז בסופו של דבר לטים דאנקן. בעידן הביג פונדמנטל בסן אנטוניו, הם עומדים על מאזן מדהים של 0:8 במשחקי מספר 2 אליהם הם מגיעים בפיגור בסיבוב הראשון בפלייאוף.

* דאנקן ציין גם את משחקו ה-100 בפלייאוף שבו הוא קולע לפחות 20 נקודות ומוריד לפחות 10 ריבאונדים.

* 16 הנקודות של טים דאנקן במחצית הראשונה הן שיא עונתי עבורו.

* דאנקן הוא השחקן החמישי בלבד בתולדות ה-NBA שקלע יותר מ-5,000 נקודות בפלייאוף. מי עשה זאת לפניו? קארים עבדול ג'אבר, מייקל ג'ורדן, שאקיל אוניל וקובי בריאנט. הוא בחברה טובה.

* פאטי מילס, שסיים עם 18 נקודות (כולן במחצית השנייה ובהארכה), השווה את שיא הקריירה שלו בפלייאף.

* קאווי לאונרד, שסיים עם 23 נקודות ותשעה ריבאונדים, שוב היה גורם מכריע. הספרס עלו למאזן 3:20 במשחקים בהם הפורוורד קולע לפחות 20 נקודות.

* הסיומת המוצלחת למשחק של הספרס ללא מאנו ג'ינובילי, שיצא בשש עבירות, מפתיע בהתחשב במאזן המשחקים בהם יצא בנסיבות דומות בפלייאוף בעבר: שלושה הפסדים ו-0 ניצחונות. עד היום.

* סימן לבאות? בעידן גרג פופוביץ' הספרס עומדים על מאזן של 13:19 במשחקים בהם הסדרה נמצאת במצב של 1:1.

* בלייק גריפין הוא רק השחקן השני בתולדות הקליפרס שקבע טריפל דאבל בפלייאוף. הקודם שעשה זאת היה רנדי סמית' ב-1976.

* הקליפרס צנחו למאזן 6:5 במשחקי מספר 2 בסדרות של הטוב משבעה משחקים.

* ההפסד קטע לקליפרס רצף של שבעה ניצחונות.

עוד באותו נושא

סן אנטוניו ניצחה את הקליפרס בחוץ בתום הארכה והשוותה ל-1:1

לכתבה המלאה
מאמן סן אנטוניו ספרס גרג פופוביץ'. AP
אפילו ציניקן שכמוהו לא נשאר אדיש. פופוביץ'/AP

בעוד שלושה ימים יחגוג טים דאנקן את יום הולדתו ה-39, אבל הלילה הוא נראה שוב כמו בימים היפים ההם לפני לא מעט שנים, אז עוד היה בשיאו. אחרי התבוסה הגדולה במשחק מספר 1 ב-LA, הביג פונדמנטל הבלתי נגמר הוביל את ההספרס כמעט לבדו לניצחון חוץ ענק, שהזכיר לכולם שיש כאן אלופה שתעשה הכול כדי להגן על תוארה. דאנקן לא רק סיים עם 28 נקודות אדירות, אלא גם סחב את הספרס על הגב בהארכה ללא מאנו ג'ינובילי (יצא בשש עבירות) וטוני פארקר (נפצע), כשהוא עם חמש עבירות בשמונה הדקות האחרונות של המשחק.

באופן מפתיע משהו, דאנקן נראה די מתוסכל בסיום, בעיקר לאור היכולת שהציג ברבע האחרון. "הייתי איום ונורא. החטאתי שלושה ליי-אפים, עשינו שלוש שגיאות הגנתיות, איפשרתי לדיאנדרה ג'ורדן להטביע עליי כמה פעמים", אמר בסיום.

אבל אחרי ערב כזה, גם גרג פופוביץ' הציני לא מקמץ במחמאות על כוכבו. "הוא היה פשוט מדהים, ספקטקולרי", התלהב המאמן. "אחרי כל השנים הללו ביחד, הוא עדיין ממשיך להדהים אותי בדברים שהוא עושה. הוא הצליח להישאר במגרש למרות בעיית העבירות שלו, הוא פשוט מצא דרך לעשות את זה מבלי להוריד ברמת האגרסיביות שלו. זה מדהים".

"לראות איך שהקבוצה משחקת היה חשוב מאוד", הוסיף מאנו ג'ינובילי. "אני מקווה שנוכל להמשיך לשחק באותה תחושת דחיפות, עם אותה אש בעיניים".

שחקן סן אנטוניו ספרס פאטי מילס עם שחקן לוס אנג'לס קליפרס בלייק גריפין. AP
אחד לוקח את האשמה עליו, השני לוקח אחריות. גריפין ומילס/AP

בלייק גריפין, שהיה פשוט נפלא וסיים עם טריפל דאבל (29 נקודות, 12 ריבאונדים ו-11 אסיסטים), לקח קשה את ההפסד. "ההפסד הזה לחלוטין עליי. אני איבדתי כדור מכריע, אני אשם. אני חייב לשמור טוב יותר על הכדור", אמר בעצב בסיום.

גם דוק ריברס כבר הודה ש"זו הולכת להיות קלאסיקה, חתיכת סדרה" וג'מאל קרופורד הוסיף ש"הם למודי נסיון בקרבות מהסוג הזה. פארקר נפצע, אז פאטי מילס התעלה. מאנו יצא, אז דני גרין הרים הילוך. זה מה שהם עושים. אתה חייב להוריד את הכובע בפניהם".

מג'יק ג'ונסון ניתח את המשחק וצייץ כי "גרג פופוביץ' סיפק את אחת מתצוגות האימון הגדולות שראיתי. דאנקן הראה למה הוא אול-אוף-פיימר עתידי. לקליפרס חסרה קשיחות מנטלית, האיבודים שלהם עלו להם במשחק".

ממפיס גריזליס - פורטלנד בלייזרס 82:97 (ממפיס עלתה ל-0:2 בסדרה)

* הגריזליס כבר במאזן 0:6 העונה מול הבלייזרס, אחרי שסיימה בסוויפ של 0:4 את המפגשים ביניהן בעונה הרגילה.

* הגריזליס מובילים 0:2 בסדרה לראשונה בתולדותיה.

* הגריזליס סימנו את דמיאן לילארד כמטרה, ולא מאפשרים לו מרווח נשימה. הגארד המצוין עומד על אחוזים איומים עד כה בזריקות תוך כדי כדרור, עם 1 מ-16 בסיכום שני המשחקים בסדרה.

* הבלייזרס הפסידו בשני המשחקים הראשונים בפלייאוף לראשונה מאז 2011, אז הודחו על ידי דאלאס אחרי שישה משחקים.

seperator

זו אמורה הייתה להיות סדרה מאוזנת ושקולה, אך גם היא, כמו מרבית הסדרות עד כה, מסתמנת כחד צדדית. הגריזליס אמנם נקלעו לפיגור לראשונה בסדרה וסיימו את הרבע הראשון ב-21:19, אך השתלטו על המשחק ברבע השני, תסכלו את דמיאן לילארד ולמרכוס אולדריג' עם ההגנה המפורסמת שלהם, וטיילו לניצחון די קל. הבלייזרס דווקא הצליחו למצוא תשובה למארק גאסול את זאק רנדולף, צמד שחקני הפנים המאיימים של הדובים שסיימו עם 9 מ-31 בלבד מהשדה, אך נכוו מהגארדים של ממפיס, שדייקו ב-50% מחוץ לקשת.

"אם הגארדים שלנו ימשיכו לתת לנו תפוקה כזו גם בהמשך, ננצח בסדרה. אין לי ספק בזה", הודה גאסול בסיום. כשהסנטר התבקש לתת עצה לפורטלנד איך לחזור מפיגור 2:0 בסדרה, דבר שהוא וממפיס ביצעו בהצלחה מול הקליפרס ב-2013, הוא השיב: "למה שאגלה להם? זה סוד".

"הם קלעים טובים, רק שעד עכשיו ממפיס לא חיפשה אותם יותר מדי. אסור לנו להשאיר אותם פנויים בשום אופן כי הם יענישו אותנו על זה, בדיוק כמו שקרה הלילה", הוסיף מאמן פורטלנד טרי סטוטס.

עכשיו הסדרה עוברת לאורגון, וממפיס מקווה להמשיך במומנטום. "כל מה שעשינו עד עכשיו היה לשמור על הבית שלנו. זה מה שהיינו צריכים לעשות מלכתחילה", הוסיף קורטני לי. "אם היינו מאפשרים להם לנצח באחד המשחקים פה, הם היו מקבלים יתרון גדול לקראת המשך הסדרה. טוב שמנענו את זה, אבל הגענו רק לחצי הדרך".

שחקן ממפיס גריזליס מארק גאסול. AP
לא מגלה סודות. גאסול/AP

אטלנטה - ברוקלין 91:96 (ההוקס עלו ליתרון 0:2 בסדרה)

* זו הפעם החמישית לאורך ההיסטוריה שההוקס מובילים 0:2 בסדרה של הטוב משבעה משחקים. בכל ארבע הפעמים האחרונים שזה קרה, הם ניצחון בסדרה כולה.

* יחד עם הסוויפ בעונה הרגילה, ההוקס עומדים על מאזן של 0:6 מול הנטס.

* הנטס לא ממש מצליחים לנצח בתור אנדרדוג. אחרי ההפסד, מאזנם ירד לתשעה הפסדים מול אפס ניצחונות כמדורגת שמינית במזרח בפלייאוף.

seperator

מי שחשב שהפציעה בכתפו של פול מילסאפ תמשיך לפגוע ביכולתו, קיבל הלילה את התשובה. הפורוורד המצוין של ההוקס נראה חד מאוד בניצחון, עם 19 נקודות, 7 מ-11 מהשדה וארבע שלשות. גם אל הורפורד, שנפצע באצבע במשחק הקודם, לא נתן לכאבים להשפיע עליו וסיים עם 14 נקודות, 13 ריבאונדים ושבעה אסיסטים.

"מהרגע שהמשחק יצא לדרך הרגשתי טוב. אני עדיין מרגיש שאנחנו נמצאים על הקצה כרגע, בעיקר מבחינת פציעות וכשירות של השחקנים, אבל בינתיים זה עובד בסדר. נקווה שזה יימשך", אמר הורפורד בסיום, ולא נראה מוטרד מהעובדה שהגארדים של ההוקס כמעט לא תרמו דבר. "לא היינו כל כך טובים בזה לאורך כל העונה, אבל יש לנו מספיק איכות כדי להתגבר על זה", אמר.

"הנטס לא קבוצה שתתרפס בפנינו. לא יהיו משחקים שנוכל לשייט ולנצח אותם. גם היום היה קשה", הוסיף פול מילסאפ.

מנגד, הנטס מסרבים להרים ידיים. אחרי שהקשו על ההוקס, וכשהסדרה עוברת כעת לתפוח הגדול, הם מרגישים שאפשר לעשות מהפך. "שום דבר לא גמור. הביטחון שלו רק הולך ונהיה גדול יותר. הצלחנו לעשות להם חיים קשים בשני המשחקים", אמר ג'ארט ג'ק.

אגב, אטלנטה קיבלה עוד לפני המשחק בשורות מצוינות: קבוצת רכישה בראשותו של המיליארדר היהודי אנתוני רסלר קנה את ההוקס תמורת סכום המוערך בכ-850 מיליון דולר. זה זמן רב שההוקס חיפשו רוכש, אחרי התבטאות שנויה במחלוקת של הבעלים הקודם ברוס לבנסון על כך שאינו מרוצה מה"ערבוב בין הגזעים ביציעים". רסלר, שניסה לרכוש את הקליפרס ללא הצלחה לפני שנמכרה לסטיב באלמר, מציג בין היתר כשותף גם את שחקן העבר גרנט היל.

בהודעה הרשמית על החלפת הבעלות כתב רסלר כי "אנחנו גאים ונלהבים להיות הבעלים החדשים של ההוקס. אנחנו מאחלים להוקס הצלחה בפלייאוף, אבל נרחיב יותר על תוכניותינו כשנקבל את האישור הסופי מה-NBA לעסקה".

קייל קורבר אטלנטה הוקס. AP
ממשיכים לנצח. קורבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully