וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמוג כהן: "במותם ציוו לנו חיים". גלושקו: "חושבת על החיילים"

הספורטאים הישראלים שיתפו את רגשותיהם בנוגע ליום הזיכרון ברשתות החברתיות. שחקני מכבי נתניה זכו לביקור מפתיע באימון הקבוצה, נבחרת השייט של ישראל קיימה טקס בצרפת

הבעלים של הפועל באר שבע אלונה ברקת. רוני לבנה
ריגשה את השחקנים. אלונה ברקת/רוני לבנה

הפועל באר שבע ערכה גם השנה את טקס הזיכרון לזכרם של אוהדי הקבוצה, חללי מערכות ישראל. הטקס נערך במעמד חברי כנסת בהם יואב גלנט (כולנו), משפחות שכולות, שחקני הקבוצה והצוות המקצועי. במהלך הטקס נשאה הבעלים אלונה ברקת מספר מילים לזכרם של החיילים. "אנו מצטרפים לעם ישראל המתייחד עם משפחות השכול ועם זכר בניהם ובנותיהם שנפלו במלחמות ישראל ובתוכם אוהדיה הנאמנים של משפחת הפועל באר שבע", אמרה ברקת. "אחינו ואחיותינו, מיטב בנינו, שלא השתהו ופעלו אחר צו ליבם, לחמו בחירוף נפש ומסרו את נפשם במלחמה על הבית". שחקני הקבוצה ציינו בסיום כי היה מדובר בטקס מרגש מאוד, וכי "המילים של ברקת בטקס נחרטו היטב בליבנו". מי שארגנה את הטקס היא הדוברת לשעבר, ציפורה חלפון. דור מלול, מאור מליקסון ורן רובין היו השחקנים שנאמו במהלך הטקס.

"בשביל המשפחות שאיבדו את היקר מכל, יש 365 ימי זיכרון בשנה. כל יום הוא חריטה נוספת בבשר החי", הוסיפה ברקת. "היום הזה נועד לנו כאומה, בו אנו מחבקים את המשפחות וזוכרים את אחינו ואחיותינו גיבורי החיל. אנו יודעים היטב, כי אין בחיבוק מזור ואין בחיבוק נחמה, אך יש בו תקווה קטנה. תקווה שבבניין ציון וירושלים ובבניינה של הארץ תנוחמו. בניין ולא הרס, אחדות ולא פירוד. הנופלים יצאו לדרכם האחרונה מתוך תחושת אחדות וערבות, ואנו החיים כאן בזכותם, לא יכולים להרשות לעצמנו שלא ליישם ערכים אלו. זוהי צוואתם ועל פיה אנו מחויבים לפעול. יהי זכרם של בניכם ובנותיכם ברוך".

גלנט אמר: "אנחנו נמצאים בעיצומו של שבוע שמשקף את העשור הדרמטי ביותר של מדינת ישראל בעת החדשה החל משנת 1939 ועד 1949, סיום המלחמה. 40 שנה כמעט חלפו מאז שנפלו לידי החברים הראשונים שלי. איבדתי את חבריי הטובים. יושב איתנו אביו של דורון אסולין. שנפל תחת פיקודי ברצועת עזה. המחיר כבד ובלתי נסבל".

יואב גלנט באירוע שבתרבות שבבאר שבע. עיריית באר שבע,
גם הוא נאם. חבר הכנסת יואב גלנט/עיריית באר שבע

במכבי נתניה ציינו הבוקר את יום הזכרון במפגש עם אוהד של הקבוצה שבצעירותו נפצע בצורה קשה מאוד ברצועת עזה כחייל סדיר, ובמשך חודשים ארוכים נאבק על חייו. כיום, כשהוא כבר בן 40 ואף הגיע עם בנו לאימון, הוא סיפר לשחקנים על מה שעבר בשנות השיקום שלו ועל המשמעות העמוקה של יום הזיכרון. "תזכרו תמיד איזו זכות ניתנה לכם לשמח אנשים", אמר לשחקנים. "עם כל מה שעברתי, השמחות הקטנות שלי מגיעות בזכותכם ולכל מקום שתלכו ועם כל הקשיים בהם תיתקלו, תזכרו תמיד שזה רק ספורט ושלכם יש את היכולת להסב שמחה להרבה אנשים". בתום המפגש שהסתיים במחיאות כפיים, עמדו יחד השחקנים בצפירה ולזרים הוסברה משמעות יום הזיכרון.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מאור בוזגלו באינסטגרם

עידן ויצמן עם ציוץ מרגש

גיא חיימוב

אלמוג כהן

חנן ממן

יזכור

A photo posted by Hanan Maman (@hananmaman) on

הטניסאית יוליה גלושקו שיתפה את רגשותיה בטוויטר: "חושבת על כל אותם חיילים שבזכותם יש לנו מדינה. יזכור".

מכבי תל אביב בכדורסל

נבחרת השייט קיימה טקס זיכרון בצרפת

נבחרת השייט של ישראל ערכה טקס ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. הטקס נערך על שובר הגלים בהייר, צרפת, בנוכחות מעיין דוידוביץ', שחר צוברי, נמרוד משיח, נוי דריהן, אייל לוין, דן פרויליך, גל כהן, בן ברק, נויה ברעם, רימון שושן והצוות המקצועי אמנון סמגורה, עמית ברוקמן, רוני מאיר, רפא בלילוס, תום קורזיץ, אלי צוקרמן ושחף אמיר. תום קורזיץ הקריא את תפילת יזכור ודגל ישראל הורד לחצי התורן. מחר, יחלו השייטים להתחרות בגביע העולם בהייר ויענדו סרט שחור על בגדיהם. אלי צוקרמן, המנהל המקצועי של איגוד השייט: "ביום זה אנו מתייחדים עם זכרם של הנופלים ומחזקים את ידם של חיילי צבא הגנה לישראל וכוחות הביטחון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נבחרת השייט של ישראל במהלך הטקס בצרפת/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדגל ירד לחצי התורן. נבחרת השייט בצרפת/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully