וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניימאר: "אני חי את החלום בברצלונה, עכשיו אסור לנו לעצור"

הברזילאי התמוגג מה-0:2 על פ.ס.ז': "מודה לחברים שלי". ברצלונה בחצי גמר 8 ב-10 השנים האחרונות וכבשה את שערה ה-1,000 באירופה. וגם: ניימאר ברשימה אחת עם ריבאלדו ורונאלדו והאם אטו והנרי יישארו מאחור?

ניימאר שחקן ברצלונה חוגג צמד. רויטרס
ברשימה אחת עם הגדולים. ניימאר/רויטרס

פריס סן ז'רמן חלמה אולי על הפתעה, אבל ברצלונה ידעה שבקאמפ נואו היא חייבת להשלים את המשימה ולהעפיל לחצי גמר ליגת האלופות. הקטלאנים שהגיעו עם 1:3 מהמשחק הראשון הוציאו לאלופה הצרפתית את הרוח מהמפרשים אחרי מחצית ראשונה מושלמת שכללה צמד נהדר של ניימאר (14, 34). המחצית השנייה הייתה כבר גארבג' טיים ארוך שהסתיים עם ניצחון 0:2 ומקום בחצי הגמר.

מסי וזלאטן. חברים רק לפני המשחק/רויטרס

המספרים

* זו תהיה ההופעה השמינית של ברצלונה בחצי הגמר בעשר השנים האחרונות והשביעית בשמונה השנים האחרונות.

* עם הגול הראשון במשחק, ניימאר הבקיע את השער ה-1,000 של ברצלונה במסגרות האירופיות.

* ניימאר הפך לשחקן הראשון בתולדות ליגת האלופות שכבש נגד אותה יריבה בארבעה משחקים באותה עונה.

* השלישייה מסי-סוארס-ניימאר הגיעה ל-95 שערים העונה בכל המסגרות בזכות הצמד של הברזילאי. הם רחוקים רק חמישה שערים מה-100 של הטרידנטה מסי-אטו-הנרי.

* הצמד מסי את ניימאר הוא השני בתולדות ברצלונה שחוצה את רף 30 השערים (לכל אחד) בעונה אחת. מסי עם 46 וניימאר עם 30. מסי (38) כבר עשה זאת ב-2008/09 עם אטו (36).

* ניימאר הוא הברזילאי החמישי בתולדות ליגת האלופות שכובש צמד ברבע הגמר. קדמו לו ריבאלדו, רונאלדו, קאקה ואדו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן פריס סן ז'רמן, זלאטן איברהימוביץ'. GettyImages
לא ניצח את ברצלונה בכל שבעת המפגשים מולה בליגת האלופות. זלאטן איברהימוביץ'/GettyImages

* ניימאר הוא הברזילאי השני שהגיע ל-10 שערים ומעלה גם בליגת האלופות וגם בליברטדורס. קדם לו מריו ז'ארדל.

* זה היה המשחק הביתי ה-100 של ברצלונה בליגת האלופות. המאזן: 69 ניצחונות, 21 תוצאות תיקו ורק תשעה הפסדים.

* צ'אבי הוא שיאן ההופעות בליגת האלופות (148 משחקים), במשחקי הנוקאאוט באלופות (53) ובכל גביעי אירופה (170).

* זלאטן איברהימוביץ' לא ניצח את ברצלונה בכל שבעת המפגשים מולה בליגת האלופות (ארבעה הפסדים).

* פריס סן ז'רמן מעולם לא עברה שלב באירופה אחרי הפסד במשחק הראשון בבית. זה היה הניסיון הכושל החמישי.

* זו הפעם השלישית ברציפות שפריס סן ז'רמן מודחת בשלב רבע הגמר.

שחקני פריס סן ז'רמן מאוכזבים. רויטרס
אכזבה בפריס. חאבייר פאסטורה/רויטרס

"הצגנו משחק פשוט מצוין", אמר ניימאר הנרגש, "כמו המשחק הראשון בפריס, אם לא טוב יותר. אני שמח שעזרתי לקבוצה עם השערים שלי. עכשיו אנחנו צריכים להמשיך קדימה ולא לעצור. אני שמח שיצא לי לשחק בקבוצה כזו ואני מודה לחברים שלי. אני חי את החלום בברצלונה".

מאמן בארסה לואיס אנריקה נשאל האם זה יהיה מיוחד מבחינתנו לשחק מול באיירן מינכן וחברו הטוב פפ גווארדיולה בחצי הגמר: "אני מאושר שבאיירן עלתה לחצי הגמר. פפ הוא חבר שלי והרבה כבר אמרו שהם בחוץ. נראה מה יקרה בהגרלה". על המשחק עצמו אמר: "משחק הלחץ שלנו היה כמעט מושלם הערב. כדי לעשות את זה, אתה צריך שכל השחקנים יהיו מעורבים".

אנדרס אינייסטה אמר: "חצי גמר שמיני בעשר שנים? נתון מרשים. זה אומר משהו על הקבוצה הזו. עכשיו אנחנו צריכים להמשיך ולנסות להגיע לגמר". על המשחק המצוין שלו והסלאלום הנהדר בשער הראשון אמר: "חזרתי? מעולם לא הלכתי".

מאמן פ.ס.ז' לורן בלאן אמר: "ברצלונה הייתה הרבה יותר טובה מאיתנו בשני המשחקים הללו ובהרבה אספקטים של המשחק, אולי בכולם. לצערנו לא הצלחנו לנצל את המצבים המעטים שהגענו אליהם. לכבוש נגד קבוצה כזו לא היה מעלה אותנו לשלב הבא, אבל היה נותן לנו הרבה ביטחון. עדיין יש לנו שחקנים טובים, שחקנים מעולים, אבל כדי להתחרות בברצלונה, כולם צריכים להיות על הדשא ולהיות ב-120% יכולת, ואתה גם זקוק לקצת מזל. המשחק הראשון היה קשה מבחינתנו, אבל אני חושב שברצלונה הייתה אפילו חזקה יותר במשחק השני. נצטרך להתגבר על זה".

בלם פריס סן ז'רמן דויד לואיז: "הם היו טובים יותר בשני המשחקים. הם שלטו בשני המשחקים והגיע להם לעלות. היום הם היו טובים מאיתנו והגיע להם לנצח. אני חושב שהם הבינו את הפילוסופיה ברגע הנכון מבחינתם, בעיקר לואיס סוארס וניימאר. הם עכשיו יודעים מה הם צריכים לעשות עם הפילוסופיה של ברצלונה. הצלחנו ועשינו דברים יפים מאוד בליגת האלופות העונה ואני לא חושב ששני המשחקים מול בארסה היו באותה רמה כמו בשלב הבתים, אבל אלה החיים. כמובן שאנחנו יכולים לסגור את הפערים מברצלונה, אנחנו צריכים להמשיך להשתפר שנה אחרי שנה ובעונה הבאה ניאבק כדי לזכות בליגת האלופות".

"פשוט שיחקנו נגד קבוצה טובה מאיתנו", הודה בלס מטוידי, "זה עד כדי כך פשוט. ברצלונה היא כמו ריאל מדריד ובאיירן מינכן. היא מותג. ייקח לנו זמן להגיע לרמה הזו. נרים את הראש ונמשיך הלאה כי אין לנו הרבה ברירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully