וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן זקן: "יש איומים על חיי ילדיי. האלימות היא עניין של ימים"

הבעלים של מ.ס אשדוד היה נסער במסיבת העיתונאים שכינס, ובה טען כי מחאת אוהדים המזוהים עם עירוני אשדוד תגרום לפגיעה בנפש: "אני רואה את השנאה והרצון לפגוע. הכתובת על הקיר". על עתידו במועדון: "אני האחרון שאברח מבעיה"

מערכת וואלה!

ימים לא פשוטים עוברים על מ.ס אשדוד. הקבוצה לא ניצחה 11 מחזורים ברציפות והיא עמוק בתחתית עם 29 נקודות, שלוש בלבד מהקו האדום. לאחר שפיפ"א החזירה למועדון את שש הנקודות בעקבות פרשת תשלום חוזהו של שחקנה לשעבר אפה אמברוז לקבוצת קאדונה יונייטד הניגרית, ולאחר שהמועדון נענש בהורדת שלוש נקודות על תנאי בעקבות פרשת המדים, הבעלים ג'קי בן זקן כינס מסיבת עיתונאים בה דיברעל האופן שבו הוא מתמודד עם האתגרים הנוכחיים, ובעיקר על המאבק באוהדים המזוהים עם עירוני אשדוד ועל עתידו במועדון.

"במשך מספר חודשים החלטתי להתנזר מתקשורת, רציתי להתמקד בדברים אחרים, החלטתי לקיים את המפגש הזה כי לדעתי קרו כמה דברים בשבועות האחרונים שמחייבים התייחסות שלי", אמר ג'קי בן זקן בפתח דבריו, "מחובתי לתת הסברים לציבור באשדוד ולציבור אוהדי מ.ס אשדוד כי מדובר בקבוצת הכדורגל של העיר".

ג'קי בן זקן בעלים מ.ס. אשדוד. רוני לבנה
"זאת לא מחאה שבאה מעולם הספורט, ולא מחאה לגיטימית. מדובר בהתאגדות אלימה"/רוני לבנה
"אתם חגגתם על אשדוד, וכתבתם כמה אנחנו מועדון של עולם שלישי, אבל אמרנו שאנחנו ננהל את המלחמה מול פיפ"א והאמת תצא לאור"

"אני כן חי את מה שקורה בתקופה האחרונה, ואנחנו מגיעים למצב מאוד מסוכן ובגלל מה שקרה עם פיפ"א החלטתי להציף את הדברים. אנחנו מעריכים שיש בעיה בקבוצה הניגרית, זאת קבוצה אפריקאית עם התנהלות מסוימת, זאת לא קבוצה אירופאית. ביקשנו להעביר את הכסף לחשבון מסוים, חודשיים אחרי זה קיבלנו דרישה להעביר את הכסף למדינה אחרת וחשבון אחר לחלוטין. ניסינו ליצור קשר עם המועדון אבל אי אפשר היה, פנינו לפיפ"א, פניתי לניר ביטון שיפנה לאפה אמברוז ושהוא ייתן איש קשר, והוא אמר שאין איש שם ויש ריב בין היו"ר למנכ"ל. הגיע אלינו מידע שהמנכ"ל עזב, והיו"ר באבאירו פתאום חזר אליי, דברים הזויים. אנחנו, כמועדון מתוקן, לא ששנו להעביר את הכסף. תארו לכם שהיינו מעבירים את הכסף לחשבון לא ברור והכסף היה נגמר? מה היו עושים לנו בתקשורת? היו אומרים איך העבירו כסף בלי לבדוק. היו המון תכתובות, אבל הכול היה מתחת לרדאר. אם הייתי פונה לאחד הכתבים ואומרים שהקבוצה הניגרית מנסה לגנוב כסף, היו אומרים 'כל הכבוד'. יש אי הבנה בפיפ"א, שילמנו 50 אחוז והודענו שנשלם, אבל מישהו בפיפ"א החליט להפעיל החלטה מלפני שנה. כתבנו לפיפ"א שאי אפשר ליצור קשר עם המועדון ואנחנו רוצים להעביר את הכסף או לפיפ"א או להתאחדות".

"אתם חגגתם על אשדוד, וכתבתם כמה אנחנו מועדון של עולם שלישי, אבל אמרנו שאנחנו ננהל את המלחמה מול פיפ"א והאמת תצא לאור. כל מה שאמרתי נכתב על ידי עורכי הדין שלנו לפיפ"א. היו עשרות פניות להתאחדות הניגרית ולפיפ"א, לא עכשיו, שמעתי כאלה שאמרו שרק אחרי שהורידו נקודות הוא שילם את הכסף, אבל זה נמשך שבועות".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ג'קי בן זקן בעלים מ.ס אשדוד. ברני ארדוב
"חשבתי שלא עם כל דבר צריך ללכת לתקשורת אבל שפכו את דמי. עכשיו אל תגידו שלא אמרתי, כשתהיה תקרית". בן זקן/ברני ארדוב
"אני יכול להבין את אלי טביב. איש מכם לא היה במצב הזה. לא היינו צבא שלם שיפגע בראש הממשלה, היינו צריכים אדם אחד מטומטם"

"מחאת האוהדים היא לא מחאה של אוהדים ולא מחאה ספורטיבית, זאת לא מחאה שבאה מעולם הספורט, ולא מחאה לגיטימית. מדובר בהתאגדות אלימה, שהופכת יותר ויותר אלימה, ואני שומע את הפרשנים אומרים שזכותם לשלם על כרטיס ולמחות. איש לא אומר שאוהדים לא יכולים למחות, אבל מתי יודעים שהמחאה אלימה או לא? כשזה קורה. אנחנו כבר שם. האלימות זה עניין של ימים. התקשורת, לצערי, מגבה את קבוצת הבריונים. הם אומרים 'המטרה שלנו זה להזיק למ.ס אשדוד, אנחנו עירוני אשדוד והקמנו קבוצה, מבחינתנו מ.ס אשדוד זה אויב'. אני עובד שבועות מול משטרת ישראל, מול ההתאחדות, אני כותב מכתבים ושולח פוסטים שלהם למפקד התחנה, איך הם מתכתבים ביניהם. 'במשחק נגד מכבי נתניה הצלחנו לפגוע בקוון והנה הם שילמו 5,000 שקל, ובשבוע הבא נוריד אותם ליגה'. זאת לא אלימות? הם מפיגנים מול ביתי בצהריים בלי רישיון, גם מול ביתו של ראש העיר, כשהם מתפזרים הרחוב נראה קטסטרופה. אף אחד לא אומר כלום. זאת הפגנה אלימה. אתה מסתכל בעיניים ורואה את השנאה והרצון לפגוע. זה מפחיד. יש לי ילדים, הם בני נוער, מישהו יגיד מילה לא במקום, לא יודע איך זה התפתח, ואז התקשורת תתאסף ותגיד 'הכתובת הייתה על הקיר'. אני אומר לכם שהכתובת על הקיר. אני יכול להבין את אלי טביב. איש מכם לא היה במצב הזה. לא היינו צבא שלם שיפגע בראש הממשלה, היינו צריכים אדם אחד מטומטם. הוא לא החליט את זה כשקם בבוקר, אלא קודם".

"חשבתי שלא עם כל דבר צריך ללכת לתקשורת אבל שפכו את דמי. עכשיו אל תגידו שלא אמרתי, כשתהיה תקרית. הקהל של מ.ס אשדוד הוא צעיר. הקו הוא מאוד דק אבל אני לא אחצה אותו. צריך רק 'גיבור' אחד שיקרא תיגר על אותם 30 אוהדים ואז תהיה תקרית אלימה. ואז יעמידו את הקבוצה לדין כי אלה אוהדים שלה והקבוצה תישא בעונש ואני אסביר לכם שכתבתי השבוע למשטרת אשדוד, שאחד מהם אומר 'אנחנו עירוני ואנחנו רוצים להוריד את הקבוצה ליגה'. מישהו היה מעלה בדעתו לשים בדרבי התל אביבי אוהדים של הפועל תל אביב ביציע של מכבי תל אביב? פה אומרים איך הנהלת מ.ס אשדוד מעזה למנוע כניסה עם תלבושות וצבעים של קבוצה אחרת. כשתהיה תקרית יגידו איפה היה המועדון? איפה האחריות? איך אפשרתם? פניתי למשטרת ישראל, המשטרה קיימה דיון ומורה לי שאסור לי במשחק הבא לא להיכנס לאוהדי עירוני להיכנס ליציע מ.ס אשדוד. שייכנסו ליציע אוהדי הפועל חיפה ויעודדו איתם. והמשטרה ענתה, שהיא החליטה שהם ייכנסו ליציע של אוהדי מ.ס אשדוד, נקודה. ואני פה כדי להדליק את האור כי אני בעלים אחראי, ומפה האחריות ממני והלאה. קראתי טוקבקים שכתוב 'לבת של ג'קי תיזהרי כשאת מסובבת את הגב' ואנחנו מצלמים שולחים למשטרה. יש איומים על חיי ילדיי. המצב נפיץ".

על עתידו בקבוצה אמר בן זקן: המחשבה אם לקום וללכת תמיד עוברת לי בראש, אבל המקום היחידי בו היא מתרחקת ממני זו בתקופה הזאת. אני הבן אדם האחרון שאברח מקושי ובעיה, כל עוד אני מאמין בדרך שלי. קראתי שטביב אמר שאם הקומץ ימשיך אז הוא יעזוב, בדיוק ההפך. הקומץ יחליט מי יהיה הבעלים במדינת ישראל? הקומץ ירצה שחקן מסוים? וכשהוא ירצה להחליף מאמן מה נעשה? המאמן ילך. והשחקן? גם השחקן ילך. אז בוא ניתן לאוהדים לנהל. יש גם מודלים כאלה. תקימו מועדון, תוכיחו שיש לכם דרך ניהולית טובה יותר. מישהו אי פעם פנה ואמר תן לנו לנהל את המועדון הזה? אם זה כל כך רווחי ואטרקטיבי, מי אמר שאני לא מוכן לתת את המועדון לגורם אחר? מישהו ניסה אותנו פעם? יש כל כך הרבה בעלים שממתינים לרכוש קבוצות כדורגל? יש יותר בעלים שרוצים שמישהו יתפוס את מקומם. בימים כאלה אסור לנו לתת לקבוצה קיצונית ואלימה ששמה לנגד עיניה מטרה והיא מנסה ליישם אותה בדרך אלימה, אסור לנו להיכנע".

אוהדי מ.ס אשדוד מוחים נגד ג'קי בן זקן עם צעיפים של עירוני אשדוד. יוסי ציפקיס
אוהדים המזוהים עם עירוני אשדוד/יוסי ציפקיס
"כשאני מנתח את המצב אני אומר שכן, טוב אם נרד ליגה, אבל כווינר אני אומר שנעשה הכול לא לרדת ליגה. גם אם נגזר עלינו לרדת ליגה, נעשה הכול לחזור לליגת העל"

"לא הצלחתי לגרום לכך שלאורך כל כך הרבה שנים לא נבנה קהל סביב מ.ס אשדוד, ומצד שני אני שומע גם 15 שנה ללא תארים, על מה אתם רוצים שאתנצל? שלקחתי שני מועדונים עתירי תארים. אנחנו קבוצה מאוד צנועה, אז שבתקציב כזה שניקח אליפויות? ואם היינו לוחים גביע לפני עשר שנים אז לא הייתה מחאה כזאת? הם היו מתלכדים? אנחנו מדברים על אותו קומץ שלא קיבל את מ.ס אשדוד מהיום הראשון".

"אני מוכן לתת את המועדון ולתרום לו מבחוץ מיליון שקלים בשנה בתנאי שאותו בעלים יביא תואר, הנה קח. מ.ס תישאר מ.ס כל עוד אני במועדון. זה איחוד של הפועל ועירוני. כשנעשה הסכם האיחוד המועדון החזק התווה את ההסכם וזו הייתה עירוני. לשני המועדון היו חובות בהיקפים של מיליוני שקלים ולא יכלו לפתוח את העונה. הייתה שנאה תהומית אבל הם ידעו שהם הולכים לפשיטת רגל".

"כשאני מנתח את המצב אני אומר שכן, טוב אם נרד ליגה, אבל כווינר אני אומר שנעשה הכול לא לרדת ליגה. גם אם נגזר עלינו לרדת ליגה, נעשה הכול לחזור לליגת העל. אין לי ספק שהקבוצה עוד תביא את הנקודות שהיא צריכה. אם תרצו, אני אראה לכם את הילדים פה ותבינו מה הדרייב שלי. זה נראה לכם כסיסמאות אבל כששואלים אותי איך הגעתי לאן שהגעתי, ולהגיד מה הדבר הכי מהותי זה העובדה שמגיל 11 הייתי במסגרת של הפועל אשדוד, שיחקתי עד גיל 23 בליגות נמוכות, אבל בשלב הכי חשוב בחיים שבו מעצבים את האישיות, בגיל הטיפשעשרה כשבני נוער נחשפים לסכנות הרחוב, אנחנו היינו חבורה שהיא עד היום ביחד, לא באנו מבתים עשירים ולמדנו כלכלה, המשותף הוא שיצאנו אזרחים טובים וחממת הכדורגל שמרה עלינו מסכנות הרחוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully