וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופטי הסגל הכללי בכדורסל בשביתה

20.4.2015 / 13:58

השופטים בליגות הנמוכות ובליגות הילדים, וכן שופטי המזכירות בליגת העל ובלאומית פתחו בשביתה, במנהלת מצאו פיתרון שימנע פגיעה במשחקים. באיגוד קוראים לשופטים לחזור לשולחן המו"מ

גילי עובד שופט כדורסל. יוסי ציפקיס
איך המשבר ייגמר? השופט גילי עובד/יוסי ציפקיס

שופטי הסגל הכללי של איגוד הכדורסל החליטו לפתוח היום (שני) בשביתה כללית, וזאת לאחר שלא הצליחו להגיע להסכמה עם איגוד הכדורסל לגבי תנאי השכר שלהם. הבוקר נערכה פגישה בין נציגי השופטים לממונה הארצי על יחסי העבודה במשק עורך הדין שלמה יצחקי. על פי הודעת השופטים, השביתה תכלול את כל שופטי הסגל הכללי, השופטים בליגות הנמוכות ובליגות הנוער והילדים, וכן את שופטי המזכירות בליגת העל ובליגה הלאומית.

במנהלת הליגה מצאו פיתרון, שכן על פי התקנון, נציגי הקבוצות יכולים לשבת במזכירות במקום שופטים, ובמנהלת הליגה ימנו נציגים שיישבו במקום שופטי המזכירות. בנוסף, ועד איגוד השופטים אישר לשופטי המזכירות להופיע למשחק בין מכבי תל אביב לפנברבחצ'ה אולקר הערב.

באיגוד הכדורסל הוציאו הודעה בעקבות הודעת השביתה: "לפני כשנה וחצי נחתם הסכם בין איגוד הכדורסל ונציגי השופטים שיוצגו על ידי הסתדרות העובדים. ההסכם נחתם לשנה אחת והסתיים בינואר 2015. בהסכם החדש שהיטיב עד מאוד את תנאי השופטים, שופרו תנאיהם עד מאוד, הם זכו ליחס של עובד מעביד עם איגוד הכדורסל, כולל הפרשות לפנסיה, הבראה ועוד לשביעות רצון שני הצדדים.

"מזה מספר חודשים מתקיים משא ומתן בין איגוד הכדורסל, נציגי השופטים וההסתדרות ותחת פיקוחו של הממונה על יחסי העבודה במשרד האוצר. איגוד הכדורסל הציע לשופטים הצעה יפה ומיטיבה, אולם דרישותיהם גבוהות בהרבה מהמקובל במשק בכל הנוגע להסכמים ותוספות שכר. צריך לזכור שבמידה שיתקבלו דרישות השופטים, כל הנטל ייפול על כתפיהם הצרות של קבוצות הכדורסל ברחבי הארץ, שגם ככה לחלקן יש קשיים כלכליים לא פשוטים וקיים חשש שנטל כלכלי נוסף עליהם עלול להביא לקריסה של חלק מהקבוצות ופגיעה בענף כולו. אנו קוראים לשופטי הכדורסל לחזור מיד לשולחן המשא ומתן ולהפסיק את השביתה שפוגעת ברבים ובכל רחבי הארץ, ובעיקר השחקנים הצעירים מליגות הנוער והנערות, הילדים והילדות, שהכדורסל הינו מרכיב חשוב בחייהם ובחינוכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully