וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ גובר, המחלוקות צפות מחדש: מכבי תל אביב בדריכות שיא

20.4.2015 / 9:21

תחושת הבהילות מחלחלת עד אחרון השחקנים, המחלוקות בין גודס להנהלה על הרכש שהיה ולא היה צפות מחדש והמחנה הטורקי אופטימי במיוחד. ורד כהן מדווחת, כולל פרטים חדשים על לנדסברג

עריכה: טל רזניק

1. "להיות או לחדול", "מלחמה" - אלו הם הביטויים ששבים ונשמעים בימים האחרונים במכבי תל אביב בין השחקנים, ההנהלה והצוות המקצועי לקראת המשחק השלישי מול פנרבחצ'ה/אולקר. הפעם אין מדובר בהצהרות ד?רבון שגרתיות של טרום קרב, אלא בהתרעה ממוקדת: הרי הפסד של מכבי הערב (שני) מול הטורקים ידיח את הצהובים מהיורוליג וישלח את אלופת אירופה הביתה.

מילים קשות לא נחסכו מהשחקנים בימים האחרונים: "ביישתם את כבוד המועדון", נאמר להם. הלחץ ותחושת החירום שנוצרו עקב שני ההפסדים לטורקים – ובמיוחד האחרון, המצלצל – ניכר היטב על כל אנשי הקבוצה. ההנהלה נוכחת באימונים כדי לפקוח עין, ובעצם כדי להפגין את גודל החשיבות של המשחק הערב. ג'רמי פארגו וסילבן לנדסברג נשארו אחרי האימון הרשמי לאימון קליעות אחרון. בקבוצה מקווים שהמועקה והמתח יתפרצו הערב על המגרש בדמות משחק חד ומכאיב (ליריבה, לא לצהובים).

21:05, ישיר באתר: מכבי תל אביב - פנרבחצ'ה במשחק 3

ג'רמי פארגו שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם מרקיז היינס. יוסי ציפקיס
הרבה מילים קשות. פארגו והיינס/יוסי ציפקיס

גודס שטף את השחקנים על חוסר יכולתם לבצע תוכנית אשר שוננה מראש, הביע עליהם זעם, והבהיר כי לא יקבל פחות ממשחק חמישי. "לא היה נעים בימים האחרונים. גם אימון הווידיאו נעצר הרבה, עם המון תיקונים על טעויות", גילה אחד השחקנים. כמעט כולם ננזפו באימוני הווידאו. "גודס זעם בעיקר על ההגנה ואי ביצוע הוראות שלו ואמר לנו שלא ייתכן שלא נהיה מרוכזים". באימונים שנערכו בימים האחרונים דרש המאמן משחקניו אגרסיביות על הפרקט ו"להרביץ", כלשונו, כשהוא מבקש להשאיר את היריבה על כ-70 נקודות. גודס הבהיר שחוסר אנרגיה, פציעות או כאבים "לא מתקבלים" אצלו.

דווין סמית' נשמע דרוך: "כולנו נגיע מאוד אגרסיביים הערב וננסה להשאיר הכל על המגרש. זה מבחינתנו משחק של להיות או לחדול ואנחנו לא רוצים להיות מודחים כבר עכשיו".

על הכעס הרב והביקורת של גודס לאחר ההפסד במשחק השני אמר סמית': "גיא כעס מאוד והיו לו את כל הסיבות לכך, חזרנו לכאן הוא הראה לנו וידאו עם כל הטעויות שלנו. ניסינו לתקן אותן, עבדנו על כמה דברים חדשים לקראת המשחק השלישי ואני מאמין שניראה טוב יותר במשחק הזה. על כולנו לנסות ולהרים את הראש, כולם עברו פה הרבה וכולנו צריכים להביא את עצמנו מוכנים פיזית ומנטאלית, וכמו שאמרתי, להשאיר הכל על המגרש".

לשאלה מדוע יכולתו לא באה לידי ביטוח בסדרה עד כה אמר סמית': "הרגשתי ששומרים עליי יותר, אבל אני צריך לעשות עבודה טובה יותר בלהגיע לקליעות קלות יותר ולעזור בריבאונד. זו גם עבודה שלי. אין ספק שקשה לשחקן מול קבוצה עם ספסל עמוק ובכל פעם לשחק מול מישהו טרי, אבל עשינו את זה לכל אורך העונה ואנחנו צריכים להמשיך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
חייב להשתפר. סמית'/יוסי ציפקיס

2. מפח הנפש הכפול באיסטנבול העלה והציף את המחלוקת ששררה בין הצוות המקצועי ובין ההנהלה במהלך כל העונה: חוסר ההסכמה לגבי המשך דרכם של נייט לינהארט ומרקיז היינס.

כזכור, גודס ביקש לשחרר את השניים ולהחליפם, ואילו ההנהלה סירבה. הצוות המקצועי ביקש את שחקנה של ריאל מדריד מרקוס סלוטר, אך ההנהלה הביאה את ג'ו אלכסנדר.

בשיחות פנימיות המאמן גודס לא פוחד להביע את דעתו על ההיענות החלקית של ההנהלה. גודס אמר שהוא "ראה קדימה" כאשר רצה לצרף את גל מקל וגארד נוסף, והצר שהמו"מ הקצר עם השחקן עלה על שרטון.

ואין זו המחלוקת היחידה שההפסדים האחרונים מל?בים את הגחלים שלה, שעד כה היו דיסקרטיות. לאחר ההפסד הראשון היו בהנהלה כאלו שסברו כי ניתן היה להציג רוטציה רחבה יותר. מניסיון העבר, ולא רק במועדון הצהוב, לא יהיה זה מופרך לחזות כי כישלון הערב מול פנרבחצ'ה יגרום לחילוקי הדעות להדהד עוד יותר.

גיא גודס מאמן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
המחלוקות צפות מחדש. גודס/יוסי ציפקיס

3. ובינתיים הנהלת מכבי תל אביב מתכננת את העתיד הקרוב. על פי גורמים בקבוצה סילבן לנדסברג, עמו הואץ המו"מ, סיכם את רוב תנאיו בקבוצה.

במהלך המו"מ הבהיר לנדסברג כי ברצונו להמשיך בקבוצה, עם זאת לוואלה ספורט נודע כי ההכרזה הרשמית מתעכבת כי נותרו פרטים קטנים לסגור: מחלוקת על סעיפי היציאה ל-NBA, כמו גם מחלוקת על סעיפי היציאה לאירופה. במקביל מכבי תודיע בקרוב על החתמתו לחוזה ארוך טווח של הקפטן יוגב אוחיון. לגבי ג'ו אלכסנדר, בקבוצה אומנם נתקלו בקשיים באזרוחו, אולם קיימת אופטימיות שהשחקן אכן יזכה לאזרחות. "יש במועדון הערכה רבה לאלכסנדר ובמכבי עושים הכל לפתור את אזרוחו", מספר גורם במועדון.

סילבן לנדסברג שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
כמעט רשמי. לנדסברג/יוסי ציפקיס

4. לא מעט עיתונאים טורקים הגיעו לישראל לקראת המשחק הערב. באימון עצמו השחקנים הטורקים נראו בטוחים בעצמם: "אם הם שאננים או ישנים - אדאג להעיר אותם", העיר בחיוך שועלי תקיף המאמן אוברדוביץ'. נראה כי גם אנדרו גאודלוק מעדיף לא להסתבך עם אוברדוביץ': "אנחנו לא נינוחים בכלל. באנו להילחם ולנסות לגמור את הסדרה. אסור לנו לתת למכבי את ההזדמנות", מיהר להבהיר.

העיתונאי הטורקי גוקאן גרמאן מהעיתון "פנאטיק" סיפר בשיחה עם וואלה ספורט על הלך הרוח במחנה הטורקי: "למרות שפנר עלתה ל-0:2 כולם יודעים שהעבודה לא הסתיימה. קשה לשחק בתל אביב, וזה מה שהמאמן מעביר להם. אבל יש המון ביטחון לפנר, היתה תוכנית מצוינת מול סופו ודווין סמית', ההגנה היתה מצוינת ורואים את זה בתוצאות. כולם רוצים להיות בפיינל פור וכולם מקווים שהפעם זה יקרה".

ז'ליקו אוברדוביץ' מאמן פנרבחצ'ה אולקר. Aykut Akici, GettyImages
אופטימיות זהירה. אוברדוביץ'/GettyImages, Aykut Akici

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully