וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגעגועים לדיוויד בלו: שליחנו לטורקיה מחפש את שחקני ההכרעה במכבי ת"א

אור שקדי, איסטנבול

16.4.2015 / 7:20

החיפוש אחר השחקן שיתפוס את מקומו של בלו ויקלע סלי מפתח, השפנים של גודס ואוברדוביץ' והתקוות הגדולות לקאמבק מוצלח של סילבן לנדסברג. שליחנו לאיסטנבול אור שקדי עם דיווח לפני משחק 2

אימג'בנק GettyImages

1. בחיפוש אחר שחקן ההכרעה

מכבי תל אביב תעלה הערב (שלישי) באיסטנבול למשחק מספר 2 בסדרה נגד פנרבחצ'ה/אולקר בידיעה ברורה כי הפסד וחלומות הפיינל פור יחכו לשנה הבאה לפחות. אף קבוצה בהיסטוריה של היורוליג לא ניצחה במשחק מספר 5 בחוץ, ואם מכבי תגיע לתל אביב בפיגור 2:0, היא תצטרך לשבור את הנתון הזה. הצהובים הרבו לדבר לפני המשחק הראשון כי הוא המשחק בו יש להם את הסיכוי הגדול יותר לנצח, אך מאז שהחלה שיטת הטוב מחמישה משחקים ברבע הגמר, שיחקה מכבי 5 פעמים ללא יתרון ביתיות, כשמתוך ארבעה ניצחונות חוץ, שניים הושגו במשחק השני - ב-2010/11 בויטוריה ושנה לאחר מכן נגד פנאתנייקוס.

הסיטואציה בה מכבי נמצאת עכשיו דומה מאוד לסיטואציה של המשחק השני בויטוריה - גם אז הצהובים היו בתמונת המשחק הראשון, והשקיעו מאמץ כדי לנצח אותו. במשחק הניצחון על קאחה לבוראל, התעלו שניים - סופוקליס שחורציאניטיס ודיוויד בלו, כשאת סל הניצחון קולע ג'רמי פארגו. עברה שנה, מכבי ניצחה את אוברדוביץ' והמצטינים - בלו, קית' לנגפורד ויוגב אוחיון, כשהשניים הראשונים רושמים דקות גדולות בהארכה. אז מי יכול להכנס לנעליים של בלו וחבריו?

אין ספק שמלבד ג'רמי פארגו, שקשה להאמין שיוכל להיות יותר טוב ממה שהיה במשחק הראשון, מכבי תצטרך את כל הכלים ההתקפיים שלה ביום גדול. בהנחה שדקות המשחק של מרקיז היינס ישארו מוגבלות, המועמדים הטבעיים לתרומה ההתקפית מלבד פארגו הם דווין סמית' והשחקנים שלא זכו לדקות משחק שלשום - סילבן לנדסברג וגם ג'ו אלכסנדר. החיסרון של השניים הוא די ברור - מבחינה הגנתית מכבי תהיה חשופה מאוד מול היכולת הבלתי נגמרת של הכוכבים הטורקיים. מצד שני, התקפית הם עדיפים בהרבה על בריאן רנדל ונייט לינהארט, ובהחלט ייתכן שאיתם מכבי לא הייתה נכנסת לבצורת במהלך הקריסה בסוף הרבע השלישי והרביעי ביום שלישי, "אסור שיקרה לנו דבר כזה שוב, אסור שיהיו נדנדות של 20 נקודות", אמר אמש ניקולה וויצ'יץ', "הבעיה היא בעיקר בתחום ההתקפי שאנחנו לא מצליחים לקלוע סל לאורך דקות ארוכות".

"ההיסטוריה הלא רחוקה של המועדון מלאה בשחקנים שידעו להתעלות בערב נתון גם כשלא שיחקו הרבה", סיפר גורם במכבי אמש, "מדיוויד בלו בפיינל פור בתל אביב, דרך קומאטוס, אלכס גארסיה וגם יוגב אוחיון. יש לנו שחקנים מוכשרים בקבוצה שיודעים לעשות את העבודה, והם נתנו משחקים גדולים במהלך העונה, אבל רק יחידי הסגולה יוכלו להתעלות באמת ברגעים הגדולים". לנדסברג, ששמו עלה בימים האחרונים בתקשורת כשחקן שיכנס לרוטציה לקראת המשחק הערב, מגיע נחוש מאוד כדי להוכיח שהפציעה מאחוריו ושהחוזה שעליו יחתום בקרוב הוא השקעה מצוינת של מכבי, "סילבן רעב ומלא ביטחון ביכולת שלו להשפיע", אמרו בסביבתו, "כשגיא יקרא לו להיכנס, הוא יטרוף את הפרקט".

גודס מוכן למשחק השני: "אין הרבה זמן לתקן"

ראש בקיר: אור שקדי מדווח על היחס של מכבי לשחורציאניטיס

אנדריי וורונצ'ביץ' צסק"א מוסקבה מול דייויד בלו מכבי תל אביב. מגד גוזני
מי במכבי יכול להיכנס לנעליים שלו כשחקן הכרעה? דייויד בלו/מגד גוזני

2. משחק שתלוי רק במכבי?

מלבד דיוויד בלו, המשותף לניצחונות במילאנו ובויטוריה הייתה ההצלחה של סופוקליס שחורציאניטיס לבוא לידי ביטוי. אז במשחק הקודם גיא גודס שיתף את היווני מעט, הפעם נראה כי בחיפוש אחר פתרונות אחרים, התמונה עשויה להשתנות, "הקו הקדמי שלהם הכריע את המשחק, הוא לא נתן לסופו לקבל את הכדורים. הוא קיבל שלושה או ארבעה כדורים בכל המשחק, וזה ממש לא מספיק, לא השתמשנו בו מספיק", מסכים וויצ'יץ'. אלא שגם לטורקים יש תוכניות משלהם - אם בשחורציאניטיס השתמש גודס מעט, בסמיח ארדן, עד לפני שנתיים שחקן NBA, לא השתמש אוברדוביץ' בכלל. ארדן חולק עם לוקה זוריץ' את תפקיד הסנטר השלישי ברוטציה אחרי וסלי וסאבאס, והמאמן הסרבי לא היה מרוצה מהדקות המעטות שהיו לזוריץ מול סופו, כך שייתכן שארדן ישלח למערכה.

ובכלל, ההרגשה הכללית במחנה של מכבי היא שניתן לעשות דברים טוב יותר ולנצח את המשחק, אך גם גיא גודס הסכים אמש כי הטורקים יעשו דברים שונה לקראת המשחק השני, בין היתר לשמור בצורה אחרת על ג'רמי פארגו, וייתכן מאוד שמכבי שוב תצטרך למצוא את הפתרונות שלהם, "העובדה שניצחנו משחק כשגאודלוק ובוגדנוביץ' משחקים לא ביכולת הרגילה שלהם זה דבר שגורם לנו להיות מרוצים מאוד", אמרו בצוות המקצועי של הטורקים, "יש לנו את היכולת לתקן דברים ואנחנו נמצאים בעמדה יותר טובה כרגע, עם המומנטום מהמשחק הקודם. ברור לנו שאם נשחק 30 דקות טובות במקום 12, נהיה במצב טוב בהרבה".

תוכנית המשחק הראשון של הצהובים הייתה למנוע את הגעת הכדור ליאן וסלי, ובפנר כבר מתכוננים לטיפול שונה לחלוטין שמכבי תעניק לו, "את הנקודות מריבאונד התקפה לא בטוח שיאן יוכל לעשות במשחק הזה", סיפרו בקבוצה הטורקית, "הוא שחקן שחי על האנרגיות. אין לו מאצ'אפ עם סופו זה נכון, אבל מול טיוס הוא הסתדר טוב מאוד, וברוב הדקות הוא זה שנמצא על המגרש". שחקן נוסף שאמור להמשיך לקבל טיפול מיוחד בקבוצה הטורקית הוא אנדרו גאודלוק, אבל בפנר סיפרו כי הוא מגיע עם מוטיבציה גדולה מאוד להוכיח שהוא נמצא ברמה הגבוהה ביותר ביבשת, בייחוד אחרי המשחק הראשון הרע שלו והתצוגה של ג'רמי פארגו, "נופתע מאוד אם הוא ירשום משחק שני ברציפות לא טוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סופוקליס שחורציאניטיס, מכבי תל אביב. GettyImages
גודס צריך להשתמש בו יותר. שחורציאניטיס/GettyImages

3. רגע לפני היסטוריה

רק בחמש ערים בעולם כולו אפשר למצוא יותר תושבים מאיסטנבול, וכשיש יותר מ-14 מיליון תושבים בעיר אחת, קשה להרגיש התרגשות מסוימת ברחובות העיר. אזור האולם אמנם לא נטוש במהלך הימים האחרונים, אך חנות האוהדים שפתוחה לאורך כל היום נראית ריקה בכל ביקור שלנו. למרות זאת, האווירה שהייתה שלשום באולם צפויה לחזור גם הערב, "האוהדים הפתיעו אותנו לטובה", סיפרו בהנהלת פנר, "זאת הייתה אווירה שקיבלנו מעט מאוד פעמים במשחקי היורוליג, יותר קרוב לאווירה של המשחקים נגד גלאטסראיי".

אחת הסיבות להצלחה של הקבוצה העונה היא הפריחה של השחקנים המקומיים - חמישה שחקנים טורקים מקבלים דקות אצל אוברדוביץ' על בסיס כמעט קבוע, בניגוד לקבוצות המעט מנוכרות שמציגות גלאטסראיי ואפס אנדולו. אין ספק שעיקר הדחיפה שניתנה מהיציעים הגיעה כשמליח מוחמטוגלו וקיינן סיפאהי הצעירים עלו על המגרש ואף רשמו תרומה ממשית. "הקהל שלנו אוהב את השחקנים המקומיים, גם אם הם לא גדלו אצלנו", מספר טריק, נהג מונית שמחכה לכרטיס מחבר כדי להגיע למשחק הערב, "אמיר (פרלדזיץ') וסאבאס הם שחקנים משלנו, הצלחה שלהם היא דבר נפלא".

בפנרבחצ'ה לא הסכימו שהלחץ במשחק השני יורד מהם, אבל מרגישים שהאופי של הקבוצה העונה הוא שונה, "אוברדוביץ' הוסיף דברים רבים לקבוצה אבל בעיקר את רוח הלחימה שהייתה חסרה לה", כתב אמש העיתונאי הטורקי איסמעיל סניול, "השחקנים עלו על המגרש חסרי פחד, גם כשהדברים לא הסתדרו. הריבאונדים בהתקפה הם תוצאה ישירה של אמונה וחוסר הפחד. הבעיה היחידה בסדרות כאלו היא שהמשחק הבא מתחיל ב-0:0, אבל עם הלחימה שראינו מהקבוצה במשחק הראשון תחזור, הדברים אמורים להיות בסדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully