וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פפ: "נהיה מוכנים למשחק הבא". מולר: "כשטועים יש לכך השלכות"

בבאיירן ניסו לעכל את ה-3:1 לפורטו. החלוץ: "טעויות הן חלק מהענף". קווארסמה: "צריכים להיות גאים". דאנילו ואלכס הוצהבו ויחמיצו את הגומלין וגם: כל המספרים מאחורי ההפתעה בדרגאו

שחקן פורטו, ריקרדו קווארסמה, חוגג. רויטרס
חגג צמד מהיר. ריקרדו קווארסמה/רויטרס

בלי כל קשר לתוצאת הגומלין, פורטו לא תשכח את הערב שעבר עליה בליגת האלופות. הפורטוגלים שיחקו ללא רגשי נחיתות מול באיירן מינכן, אחת הקבוצות הטובות באירופה כיום, וניצחו 1:3 בביתם במשחק הראשון מבין שניים בשלב רבע הגמר של ליגת האלופות. הפורטוגלים יודעים שהגומלין במינכן יהיה סיפור אחר לגמרי, כאשר ג'ולן לופטגי ייאלץ להסתדר ללא אלכס סנדרו ודאנילו שקיבלו צהובים ומושעים מהמשחק הבא.

האם זה גמור, באיירן?", הייתה הכותרת ב"בילד" ואילו ב"קיקר" נכתב: "באיירן חילקה מתנות לפורטו והיא עלולה להחמיץ את המטרה שהיא הגמר בברלין. היא התנהגה כמו אורחת טובה והביאה יופי של מתנות לפורטוגלים".

המספרים

* פורטו כבשה העונה עשרה שערים בליגת האלופות הודות לטעויות בהגנה. אף קבוצה אחרת במפעל לא כבשה יותר מארבעה שערים בקטגוריה הזו.

* פורטו עברה לשלב הבא כשהשיגה יתרון של שני שערים במשחק הראשון בעשרה מקרים קודמים, והודחה פעם אחת בלבד (1980 מול גראסהופרס).

* ריקרדו קווארסמה כבש את הצמד השלישי הכי מהיר בתולדות המפעל.

* באיירן מינכן בעטה חמש פעמים לכיוון השער של פורטו. הפעם האחרונה שבה הבווארים בעטו כל כך מעט לשער הייתה לפני שש שנים בהפסד 4:0 לברצלונה.

* בכל 13 הפעמים שבהן באיירן מינכן ירדה בפיגור למחצית בשלב הנוקאאוט, היא לא עברה לשלב הבא.

* טיאגו הוא הכובש ה-11 של באיירן בליגת האלופות העונה. רק לצ'לסי יש יותר (12).

* טיאגו כבש את שערו הראשון בליגת האלופות והראשון בכלל מזה 415 ימים.

* ברבע הגמר ב-2010 מנצ'סטר יונייטד הובילה על באיירן מינכן 0:2 כבר בדקה השביעית, כך שפורטו לא קבעה שיא.

מאמן באיירן מינכן, פפ גווארדיולה. רויטרס
כך נראות פנים של מישהו מאוכזב. פפ גווארדיולה/רויטרס

התגובות

פפ גווארדיולה, המאמן המעוטר של באיירן מינכן נשמע אופטימי למרות ההפסד ואמר: "אחרי שנקלענו לפיגור 2:0, שיחקנו טוב במחצית הראשונה והיינו יכולים לכבוש גם אחרי ההפסקה. יש עדיין גומלין. אנחנו מאוכזבים מההפסד הזה כמובן, אבל יש לנו שישה ימים כדי לנתח את המשחק ולהיות מוכנים למשחק הבא".

"אנחנו תמיד רוצים להתחיל התקפות מהקו האחורי, ולפעמים זה מסוכן", אמר פילים לאהם, "למרות זאת, אנחנו לא יכולים להאשים אף אחד. נראינו טוב אבל השער השני הוציא לנו את הרוח מהמפרשים. כאב לנו מאוד כשפורטו כבשה את השער השלישי. נכון, מדובר בתוצאה לא נעימה, אך יש עוד הרבה על מה לשחק בגומלין".

"השער השלישי היה כמו חץ בלב", הודה תומאס מולר, "אבל טעויות הן חלק מהכדורגל. אם אתה עושה טעות בהגנה, יש לכך השלכות. זה סיכון שאנחנו מוכנים לקחת. כעת אנחנו צריכים לנצח 0:2 בשביל לעבור לשלב הבא".

"לשחק נגד באיירן מינכן זה תמיד מאוד קשה, אבל פתחנו את המשחק בצורה נפלאה נגד אחת הקבוצות הטובות בעולם במונחים של החזקת כדור", אמר בסיום ג'ולן לופטגי המאמן המנצח והסביר את ההחלטה לפתוח עם ג'קסון מרטינס, שרק חזר מפציעה: "ג'קסון התאמן טוב אתמול והחלטנו לקחת את הסיכון. המשחק במינכן יהיה שונה ואנחנו לא נוכל לסמוך על שני שחקנים חשובים (דאנילו ואלכס סנדרו), כך שנצטרך למצוא פיתרונות".

"אני עדיין לא כשיר ב-100 אחוז, אך שמח שהצלחתי לעזור", אמר ג'קסון מרטינס, "ידענו שבאיירן מינכן קבוצה פנטסטית, שמניעה את הכדור הרבה, אז לחצנו מן הדקות הראשונות ואני שמח שזה עבד. למרות זאת, אנחנו יודעים שמצפה לנו משימה קשה בגרמניה ושלא יהיה קל להעפיל לשלב הבא".

ריקרדו קווארסמה, שכבש צמד מהיר, אמר: "זה ניצחון יפהפה, אנחנו צריכים להיות גאים בעצמנו. הראנו שאנחנו קבוצה מצוינת. כשאני רואה את השער מולי, אני חושב רק על איך לשים את הכדור בפנים. אבל אנחנו עוד רחוקים מלנצח בהתמודדות הזו. באיירן קבוצה גדולה, הכי טובה בעולם, עם שחקנים ומאמן נפלאים. נצטרך לנוח, לנצח בליגה את אקדמיקה ואז לחשוב על המשחק הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully