וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: יורגן קלופ יעזוב את בורוסיה דורטמונד בסוף העונה

המאמן שהדריך את המועדון במשך שבע שנים וחתום עד 2018 ביקש לסיים את תפקידו והבהיר: "אני לא במו"מ עם אף קבוצה ולא מותש, למרות שאני נראה ככה". תומאס טוכל עשוי להחליפו בתפקיד

יורגן קלופ מאמן דורטמונד מודיע על עזיבה במסיבת עיתונאים. Christof Koepsel, GettyImages
החלטה דרמטית. יורגן קלופ/GettyImages, Christof Koepsel

אחד המאמנים הכי יציבים בבונדסליגה בשנים האחרונות, יורגן קלופ, יעזוב בתום העונה את בורוסיה דורטמונד. בשעות הצהריים פורסם ב"בילד" דיווח בנושא, כשמאוחר יותר בשעות הצהריים כינסה הקבוצה מסיבת עיתונאים שבה אישרה את הפרסום לפיו המאמן הוותיק הודיע לראשי המועדון שהוא מעוניין לעזוב אחרי העונה המסויטת שעברה על הקבוצה שלו.

בתחילת העונה שעברה ובעקבות ההצלחה הרבה שקלופ הגיעה אליה בדורטמונד, החליטו ראשי המועדון להאריך את חוזהו של המאמן עד יוני 2018. מי שנחשב למועמד המוביל לרשת אותו הוא הגרמני תומאס טוכל, שהגיע שנה אחרי שקלופ עזב את מיינץ והדריך את המועדון במשך חמש שנים. טוכל, שנחשב למאמן מהאסכולה של קלופ, אמור לחתום על חוזה לארבע שנים תמורת 20 מיליון יורו.

"אף אחד לא צריך להודות לי", אמר קלופ בפתח דבריו. "גם אני וגם המועדון השקענו המון וקיבלו המון בחזרה. תמיד אמרתי שכשיגיע הרגע שבו לא אהיה המאמן המושלם עבור דורטמונד, אעזוב. הייתי רוצה להאמין שדבר כל כך יפה כמו שיצרנו לא יגיע אף פעם לסיום. אני לא מותש, למרות שאני נראה ככה. אני לא רואה בזה משא שיורד מהכתפיים שלי". על יעדו הבא: "אני לא במשא ומתן עם אף קבוצה, אבל לא מתכנן שנת שבתון". עוד הוסיף קלופ: "שריינתי שלושה מנויים לעונה הבאה".

יורגן קלופ מאמן דורטמונד (מימין) עם היו"ר האנס יואכים ואצקה. Christof Koepsel, GettyImages
תומאס טוכל עשוי להחליפו. יורגן קלופ עם היו"ר האנס יואכים ואצקה/GettyImages, Christof Koepsel

קלופ בן ה-47 מונה לתפקיד בדורטמונד ב-2008, ובשבע השנים האחרונות הוא ביצע עבודה מצוינת בקבוצה, כאשר בתקופתו המועדון זכה בשלושה תארים: שתי אליפויות וגביע גרמני אחד. פרט לכך, קלופ הוביל את דורטמונד לגמר ליגת האלופות בעונת 2012/13. בשבת האחרונה דורטמונד הבינה שבאופן סופי הסתיימו סיכוייה להגיע לליגת האלופות. נכון להיום היא מדורגת במקום העשירי עם 33 נקודות, ואחרי שני הפסדים רצופים הקבוצה רחוקה שש נקודות מהמקום שמוביל לליגה האירופית, אבל רחוקה שש נקודות בלבד מהמקום שמוביל למבחנים כשנותרו שישה מחזורים לסיום העונה.

מן הסתם עם ההחלטה של קלופ לעזוב מתחילות לעלות הספקולציות לגבי היעד הבא של קלופ, כאשר אחת האפשרויות היא כי הוא ינדוד לפרמיירליג. בין המועמדות האפשריות הן שהוא יגיע לארסנל, שם אוהדים רבים משוועים לעזיבתו של ארסן ונגר, וכן מנצ'סטר סיטי, שם נראה כי הסיכויים של מנואל פלגריני להמשיך נראים נמוכים מאוד.

עדכון ראשון: 12:14

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

היעד הבא - בלומפילד?

בורסת השמות: ההימורים לגבי המשרה הבאה של קלופ

מנצ'סטר סיטי - 8 ל-15

ריאל מדריד - 2 ל-11

ארסנל - 1 ל-6

ליברפול - 1 ל-6

ברצלונה - 1 ל-7

צ'לסי - 1 ל-10

באיירן מינכן - 1 ל-10

מנצ'סטר יונייטד - 1 ל-12

אברטון - 1 ל-17

סאות'המפטון - 1 ל-33

אתלטיקו מדריד - 1 ל-33

ניוקאסל - 1 ל-45

ווסטהאם - 1 ל-45

יורגן קלופ מאמן דורטמונד. רויטרס
אומר שלום. יורגן קלופ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully